Steam kränger The Witcher 3 med 40 % rabatt

Robot
Steam kränger The Witcher 3 med 40 % rabatt

Jocke tvingade mig att skriva den här nyheten.

#the-witcher-3-wild-hunt


Medlem
Steam kränger The Witcher 3 med 40 % rabatt

utan eller med rabbat är man ett fan av RPG spel så i mitt tyckte är detta ett måste äga spel.

Medlem

Likaså GOG, för de som föredrar det över Steam.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Även om jag inte gillade striderna eller det MMO-liknande level systemet så är Witcher 3 tamefan bland de bästa spel som gjorts.

Medlem

300 timmar? Är han arbetslös? Har knappt hunnit 100, haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blir att komplettera med expansionerna och spela färdigt nu när mitt 1080 anlänt

Medlem
Skrivet av magma:

300 timmar? Är han arbetslös? Har knappt hunnit 100, haha

Mja, 300 timmar är inte speciellt mycket om man betänker att spelet varit ute i snart 2 år. En vacker dag ska jag ta mig an de DLC som tydligen ska vara riktigt bra enligt hörsägen.

Medlem
Skrivet av FZ123:
Skrivet av magma:

300 timmar? Är han arbetslös? Har knappt hunnit 100, haha

Mja, 300 timmar är inte speciellt mycket om man betänker att spelet varit ute i snart 2 år. En vacker dag ska jag ta mig an de DLC som tydligen ska vara riktigt bra enligt hörsägen.

Själv har jag spelat grundspelet, gjort mer eller mindre alla quests och letat armour/weapon recipes som en tok, vunnit alla slagsmålsturneringar, alla gwent turneringar som jag hittat, klarat Hearts of Stone och halvvägs genom Blood and Wine. 118 timmar. Så jo, 300 känns a bit excessive

Medlem

Vägrar att spela The Witcher 3 innan jag har klarat ut 1:an och 2:an. Har kommit 8 timmar in i 1:an... för 3 år sedan..... :/ Får ta igen det på ålderdomshemmet.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Killmonday Games

Witcher 3 med dlc är min planerad pension


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Vägrar att spela The Witcher 3 innan jag har klarat ut 1:an och 2:an. Har kommit 8 timmar in i 1:an... för 3 år sedan..... :/ Får ta igen det på ålderdomshemmet.

tråkigt att missa ett så galet bra spel bara för att få möjligheten att kanske fatta ett par referenser i 3'an du inte hade gjort annars.

jag försökte spela både 1'an och 2'an när dom släpptes, men orkade bara med ett par timmar. 3'an har jag långt över 100 timmar i nu, och har absolut inte lidit något av att inte ha spelat de tidigare spelen. men men.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Vägrar att spela The Witcher 3 innan jag har klarat ut 1:an och 2:an. Har kommit 8 timmar in i 1:an... för 3 år sedan..... :/ Får ta igen det på ålderdomshemmet.

Puh, försökte spela ettan tidigare, men det gick bara inte. Det är så pass föråldrat och jag stod inte ut med rörelsemekaniken i spelet. Testade tvåan också, men fastnade inte riktigt för det. Spela trean istället, det är som natt och dag.

Medlem

Ruggigt bra spel

Medlem

Fyfan, det är i en klass för sig själv! Lika syndigt gott som en semla innan fettisdagen!

Ambassadör
Xbox

Han har ju en poäng, Blood and Wine var förmodligen GOTY 2016.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av FZ123:
Skrivet av magma:

300 timmar? Är han arbetslös? Har knappt hunnit 100, haha

Mja, 300 timmar är inte speciellt mycket om man betänker att spelet varit ute i snart 2 år. En vacker dag ska jag ta mig an de DLC som tydligen ska vara riktigt bra enligt hörsägen.

Själv har jag spelat grundspelet, gjort mer eller mindre alla quests och letat armour/weapon recipes som en tok, vunnit alla slagsmålsturneringar, alla gwent turneringar som jag hittat, klarat Hearts of Stone och halvvägs genom Blood and Wine. 118 timmar. Så jo, 300 känns a bit excessive

Jocke låter hälsa att han har lagt ~200 timmar på diverse bordeller, och ~100 timmar på resten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

phi
Medlem

Inte för att det är så mycket att vara stolt över men jag har två genomspelningar av vanilla The Witcher 3, en på normal och en på new game+ och death march där jag på den senare även körde igenom båda DLC's i sträck.

Totalt 432 timmar varav närmare 300 timmar av dem var sträckspelat över semestern. Jag luktade både svett, urin och billig Temerian Rye.

Som sagt; inte ett dugg stolt över det. Men det var fantastiskt.

Medlem

140 något timmar tog det mig igenom vanilla, har inte spelat sedan dess. Har väntat på det där perfekta tillfället att spela om med alla DLC!

Men om jag inte gör det före Cyberpunk finns det risk att det aldrig blir av, om något spel skall tippa TW3 från tronen så är det väl ett lika välgjort spel men i Cyberpunk/sci-fi miljö!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Azureye:

Vägrar att spela The Witcher 3 innan jag har klarat ut 1:an och 2:an. Har kommit 8 timmar in i 1:an... för 3 år sedan..... :/ Får ta igen det på ålderdomshemmet.

Ärligt talat, ettan är helt ok men har åldrats ganska dåligt .Tvåan är mycket bättre och ett väldigt bra spel även idag. Men även utan att ha kört några av dom tidigare så är det inga direkta problem. Witcher är ändå så enormt fullt av karaktärer så det är nästan omöjligt att hålla koll på dom ändå.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av FZ123:
Skrivet av magma:

300 timmar? Är han arbetslös? Har knappt hunnit 100, haha

Mja, 300 timmar är inte speciellt mycket om man betänker att spelet varit ute i snart 2 år. En vacker dag ska jag ta mig an de DLC som tydligen ska vara riktigt bra enligt hörsägen.

Själv har jag spelat grundspelet, gjort mer eller mindre alla quests och letat armour/weapon recipes som en tok, vunnit alla slagsmålsturneringar, alla gwent turneringar som jag hittat, klarat Hearts of Stone och halvvägs genom Blood and Wine. 118 timmar. Så jo, 300 känns a bit excessive

Har gjort precis allt (Quests och points of interest) i grundpelet och Heart of Stone, och skulle gissningsvis säga att jag är 20% in i huvudstoryn på Blood and wine, då utan att ha gett mig på att jaga points of interest eller lägga särskilt mycket tid på sidoquests. Ligger just nu på 226 timmar. Planerar även att spela igenom New Game+ utan att vara så petig med att göra allt, så för mig känns inte 300 timmar i överkant på något sätt.

Medlem

Ääääntligen har jag köpt det nu! Jag hade egentligen spelstopp men vafan, FZ pajjade det =D

Medlem

Ska lira igenom föregångarna innan jag ger mig i kast med trean. Tvåan har jag lirat endast en gång, då det släpptes. Var lite väl hypad tyckte jag då.
Ettan har jag spelat väl 3 gånger minst, men längesen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

3an är nog ett av de bästa spel jag lirat. Och jag är bara level 5 än så länge. Men spelat typ 15-20 timmar redan.
Finns så jävla mycket att upptäcka !

Medlem

Lätt ett av de bästa spelen jag spelat. DLC:na är verkligen grädden på moset också. Försökte också dra igenom ettan och tvåan först men ettan var så daterat att jag drig igenom dom (alla cutscenes) som "filmer"på youtube. Bra sätt om man vill hänga med i all lore.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Vägrar att spela The Witcher 3 innan jag har klarat ut 1:an och 2:an. Har kommit 8 timmar in i 1:an... för 3 år sedan..... :/ Får ta igen det på ålderdomshemmet.

Problemet är att ettan egentligen inte är ett bra spel med usla strider och seg o intetsägande story. Några snubbar stjäl lite alkemiska brygder?? Tvåan är ett jättelyft men jag fick aldrig något grepp om vad som egentligen hände i spelet. I efterhand kan jag inte återberätta spelet alls.

Trean var för mig en aha-upplevelse, att det gick att göra så j-a bra spel. Lite samma känsla som när jag först spelade Morrowind och Mass Effect 2.

Inaktiv

Jag har lagt ned över 150 timmar och började köra i höstas, ungefär samtidigt som de sa att den sista patchen var klar och att spelet inte skulle uppdateras mer. Det är ett ofattbart bra och välgjort spel så jag förstår Jockes hype. Att det sedan säljs DRM-fritt är... ja hatten av helt enkelt.
Värt varenda krona.

k3m
Medlem
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Likaså GOG, för de som föredrar det över Steam.

Jepp. Detta borde varit med i artikeln då gog.com inte direkt är helt okända längre och ger nu orättvis marknadsföring till steams favör.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av quadratis:
Skrivet av Azureye:

Vägrar att spela The Witcher 3 innan jag har klarat ut 1:an och 2:an. Har kommit 8 timmar in i 1:an... för 3 år sedan..... :/ Får ta igen det på ålderdomshemmet.

tråkigt att missa ett så galet bra spel bara för att få möjligheten att kanske fatta ett par referenser i 3'an du inte hade gjort annars.

jag försökte spela både 1'an och 2'an när dom släpptes, men orkade bara med ett par timmar. 3'an har jag långt över 100 timmar i nu, och har absolut inte lidit något av att inte ha spelat de tidigare spelen. men men.

Vem har sagt att jag ska missa 3:an? Kommer garanterat spela det om jag inte dör i förtid


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar