The Elder Scrolls Online: Morrowind släpps i sommar

Robot
Medlem
The Elder Scrolls Online: Morrowind släpps i sommar

Och så blev man sugen på att installera ESO igen

Inaktiv

Besudla inte namnet Morrowind med detta!

Medlem

Spelet är mycket bättre nu än det var vid release. Faktiskt ett av de mest förbättrade MMO's jag stött på, verkligen värt det om man gillar att utforska osv. Det är inte riktigt singleplayer-ES men iom One Tamriel så är det bra närmare än förr.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Besudla inte namnet Morrowind med detta!

Varför inte prova det innan du börjar ösa galla över det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av aggrohagge:
Skrivet av veckans:

Besudla inte namnet Morrowind med detta!

Varför inte prova det innan du börjar ösa galla över det?

Kanske människan gjorde det och tyckte spelet var skit? Eller får man inte göra det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väcktes först lite för höga förhoppningar om Skywind vid första anblicken av rubriken. Too bad

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av aggrohagge:
Skrivet av veckans:

Besudla inte namnet Morrowind med detta!

Varför inte prova det innan du börjar ösa galla över det?

Kanske människan gjorde det och tyckte spelet var skit? Eller får man inte göra det?

Fast det släpps inte förens den 6:e juni, så det är ju ganska osannolikt.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av aggrohagge:
Skrivet av veckans:

Besudla inte namnet Morrowind med detta!

Varför inte prova det innan du börjar ösa galla över det?

Kanske människan gjorde det och tyckte spelet var skit? Eller får man inte göra det?

Jasså? Stod att det skulle släppas i juni.

Medlem

"The Elder Scrolls VI: Morrowind" skulle varit mycket bättre

Medlem

Har nött elder scrolls sedan Daggerfall och är möjligen ensam i världen att tycka att ESO är det bästa utav dem. Det här blir kul!

Medlem

PvPn i spelet förstörde det. ingen inlevelse, bara fladdrar runt i en otrolig fart och 1shota folk.

Medlem
Skrivet av Robilitoow:

Och så blev man sugen på att installera ESO igen

See you ingame, installerar nu!!!!

Medlem

dött mmo. Det kom det spelades det dog höll inte ens nära samma mått som til lex wow eller wildstar i min mening. Wildstar var verkligen bra och i en annan tid hade det säkert slagit stort men idag kan inte andra mmos tävla med wow det e sorgligt gilla inte wow alls men det efakta wow är kung och kommer vara tills det läggs ner.

Medlem
Skrivet av Case21:

dött mmo. Det kom det spelades det dog höll inte ens nära samma mått som til lex wow eller wildstar i min mening. Wildstar var verkligen bra och i en annan tid hade det säkert slagit stort men idag kan inte andra mmos tävla med wow det e sorgligt gilla inte wow alls men det efakta wow är kung och kommer vara tills det läggs ner.

Dog? Det kanske dog för dig :). Men det lever och sprudlar än idag.

Medlem

Det som förstår ESO är ju att man tvingars levla igenom alla 3 factions för att nå "max" level. Jag bara stängde av när jag dinga 50 och har inte kommit tillbaka.

Medlem
Skrivet av Case21:

dött mmo. Det kom det spelades det dog höll inte ens nära samma mått som til lex wow eller wildstar i min mening. Wildstar var verkligen bra och i en annan tid hade det säkert slagit stort men idag kan inte andra mmos tävla med wow det e sorgligt gilla inte wow alls men det efakta wow är kung och kommer vara tills det läggs ner.

Dog är väl det sista man kan säga om ESO?
De flesta är ense om att det är det mest förbättrade MMO spelet under senare år.
Kommer ihåg 2014, när det var lite av ESO vs Wildstar bland MMO fansen.

Numera så är ESO, tillsammans med WoW, FFXIV och GW2, en av de "4 stora" sett till antal spelare.
Wildstar däremot är väl tyvärr på väg att dö, skulle bli lite förvånad om det finns kvar in i 2018.

Men nästa stora grej i ESO är väl housing (mars?).

Medlem

Installerade det häromdagen för jag ville komma igång igen med det men fick någon error med Java varje gång jag skulle starta det, gav upp och avinstallerade det.

Bt
Medlem

Fantastiskt spel! Jag har redan köpt expansionen. ESO är i min mening det bästa MMO just nu hands down.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Avstängd
Skrivet av Bt:

Fantastiskt spel! Jag har redan köpt expansionen. ESO är i min mening det bästa MMO just nu hands down.

Jag vet inte men känns som att Wow har bättre story och mer spelare.


signatur

PS5 och inget annat.

Bt
Medlem
Skrivet av breahl:
Skrivet av Bt:

Fantastiskt spel! Jag har redan köpt expansionen. ESO är i min mening det bästa MMO just nu hands down.

Jag vet inte men känns som att Wow har bättre story och mer spelare.

WoW har säkert mer spelare, men känns iaf Aldmeri Dominon-main-quest är bättre än det Wow erbjuder. Sen gör det väldigt mycket att samtliga karaktärer i ESO så hör man vad de säger med röst-skådespelare. Vissa av dem är riktigt bra också: https://www.youtube.com/watch?v=na-Jun_uRFQ


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Vad är det som gör att folk tycker detta spel är bra,.. testat det i 2 omgångar, först på PC sen på xbone, men nä..Det enda jag fann lite småhäftigt var vad den nu heter assasins guild nånting och förmågan att lönnmörda lite här och där,men annars så hittade jag inte för gameplay, tröttnade snabbt......och Stort minus för det estetiska på armor osv,vilket ändå påverkar upplevelsen nu när grafik och sådant är på den nivå vi har idag i de flesta spel... ..Dock så är det inte det sämsta jag sett, där håller senaste star Wars online 1a platsen imo,ser mer ut som man har overaller med målade delar på i det spelet.. AGE of Conan är det som fortfarande lyckats bäst med att få en schysst design på Gear och har en mer riktig look....

Medlem

Först och främst borde de fixa ESOs dåliga kodning. Oavsett vad man bygger på den nuvarande kodningen så uppstår för mycket problem.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

TES ska var single player. RIP ESO.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av roftg:

Vad är det som gör att folk tycker detta spel är bra,.. testat det i 2 omgångar, först på PC sen på xbone, men nä..Det enda jag fann lite småhäftigt var vad den nu heter assasins guild nånting och förmågan att lönnmörda lite här och där,men annars så hittade jag inte för gameplay, tröttnade snabbt......och Stort minus för det estetiska på armor osv,vilket ändå påverkar upplevelsen nu när grafik och sådant är på den nivå vi har idag i de flesta spel... ..Dock så är det inte det sämsta jag sett, där håller senaste star Wars online 1a platsen imo,ser mer ut som man har overaller med målade delar på i det spelet.. AGE of Conan är det som fortfarande lyckats bäst med att få en schysst design på Gear och har en mer riktig look....

Smaken, det är smaken som får folk att tycka detta är bra. Och smaken är olika

Min egen åsikt är att det utan tvekan är det bästa MMORPG som finns att spela idag, dock är jag inte en storspelare inom den genren så det betyder inte att jag spelat det mycket. Men det blev ungefär ett halvår vid release och några kortare tillfällen sedan dess.

ESO har bättre berättelse och sättet storyn levereras på överglänser andra spel. I princip fullt röstskådespel gör mycket för inlevelsen. Stridandet och kontrollerna är också bättre och mer inlevelsefullt än många andra spel.

Förutom när jag lirat med polare så har jag även spelat igenom ESO själv och sett det som ett singleplayerspel i multiplayermiljö och uppskattat det rejält.

När det gäller estetiken så är de trots allt bundna till en redan etablerad värld, gilla det eller ej så är det som det är. Personligen gillar jag det.
PvPn kom jag inte riktigt in i men på papperet så finns det iaf ett engagerande syfte som ger spelaren något att kämpa för och emot.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Asgan:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av aggrohagge:
Skrivet av veckans:

Besudla inte namnet Morrowind med detta!

Varför inte prova det innan du börjar ösa galla över det?

Kanske människan gjorde det och tyckte spelet var skit? Eller får man inte göra det?

Fast det släpps inte förens den 6:e juni, så det är ju ganska osannolikt.

Fair enough.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar