Bekräftat – Star Wars: Battlefront 2 får singleplayer-kampanj

Robot
Bekräftat – Star Wars: Battlefront 2 får singleplayer-kampanj
Medlem
Bekräftat – Star Wars: Battlefront 2 får singleplayer-kampanj

Dvs 4-5 timmar långt?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

BF3 hade väl en som tog två timmar att spela ut?

Det är ju EA vi pratar om. Sitter alla på tåget?
Då kör vi, full fart mot besvikelsen!

Medlem

Om det blir djungelkrig på Endor med Ewoks, så kommer jag att köpa det oavsett hur bra det blir!

Gen
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Dvs 4-5 timmar långt?

Med tanke på hur kort BF1 kampanjen var så kan man gissa att Battlefront inte blir längre. Synd att de måste dra ner på SP bara för att de har MP men så är det ju med CoD också.

Inaktiv

Det var ju inte en singleplayer kampanj som saknades...
Det är ju co-op vi ville ha. Precis som i originalen.

Medlem

Hoppas dom kör på stuket som gamla battlefront 2 hade i sin sp-kampanj. Typ multiplayerbanor med bottar, skriptade händelser och något som gjorde varje nivå lite unik.
Sen fanns grand campanj med strategilager och resurshantering a'la x-com som var grymt roligt. Återigen med återanvändning av multiplayerkartor med bottar.
Väldigt enkelt egentligen, och säkert ganska billigt jämförelsevis. Men det fungerade väldigt bra!
Hoppas att dom kör på de spåren istället de korta och (i min mening) tråkiga sp-kampanjer som de flesta moderna multiplayerfokuserade fps brular innehålla...

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Det var ju inte en singleplayer kampanj som saknades...
Det är ju co-op vi ville ha. Precis som i originalen.

Jag rörde aldrig nya battlefront för att det inte fanns någon single player. För mig var iaf battlefront 2 ett singleplayerspel i första hand, att det lämpade sig mycket väl för LANspel var dock ett stort plus i kanten på den tiden. Spelade det bra mycket.
Besvikelsen var stor när man fick veta att nya battlefront bara var renodlad arena-multiplayer.

Medlem

Vet inte hur många år sedan dessa titlar startade med MP inriktade spel, att folk fortfarande gnäller över för korta SP kampanjer är skrattretande

Inaktiv
Skrivet av ompalompa:
Skrivet av veckans:

Det var ju inte en singleplayer kampanj som saknades...
Det är ju co-op vi ville ha. Precis som i originalen.

Jag rörde aldrig nya battlefront för att det inte fanns någon single player. För mig var iaf battlefront 2 ett singleplayerspel i första hand, att det lämpade sig mycket väl för LANspel var dock ett stort plus i kanten på den tiden. Spelade det bra mycket.
Besvikelsen var stor när man fick veta att nya battlefront bara var renodlad arena-multiplayer.

För mig var det co-op som var det unika för de gamla spelen. De var oerhört kul för att det gick att spela med en polare. LAN-delen var kul också, men just co-op var det som gjorde dem minnesvärda för mig.
Jag hoppade över nya battlefront för att co-op uteblev.

Medlem
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av ompalompa:
Skrivet av anon_319742:

Det var ju inte en singleplayer kampanj som saknades...
Det är ju co-op vi ville ha. Precis som i originalen.

Inte bara co-op som saknades för min del, utan innehåll "content" då spelet släpptes, otroligt fattigt... hoppas dom lärde sig efter det med, spelet dog ut jättefort.

Jag rörde aldrig nya battlefront för att det inte fanns någon single player. För mig var iaf battlefront 2 ett singleplayerspel i första hand, att det lämpade sig mycket väl för LANspel var dock ett stort plus i kanten på den tiden. Spelade det bra mycket.
Besvikelsen var stor när man fick veta att nya battlefront bara var renodlad arena-multiplayer.

För mig var det co-op som var det unika för de gamla spelen. De var oerhört kul för att det gick att spela med en polare. LAN-delen var kul också, men just co-op var det som gjorde dem minnesvärda för mig.
Jag hoppade över nya battlefront för att co-op uteblev.

Avstängd

Jag köper aldrig ett spel så länge det inte finns singleplayer då jag gillar det mer. Så har aldrig ens testat Battlefront även fast jag är nära vän med en på dice. Jag fick erbjudande om att spela någon beta men tog det inte då det inte fanns singleplayer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fy faan vad kul. Jag längtar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vi lär nog aldrig få se ett fullfjädrat äventyr aka dark forces igen som ger star wars-universumet den respekt som det förtjänar. Möjligtvis via någon indieutvecklare. Fantasin skenar iväg när jag tänker på vilken potential singelplayer skulle kunna ha med den teknik vi har idag.

Är inne på samma bana som Castor.T. Lär nog bli någon on-rails shooter, igen (precis som bf4 blev). För uppenbarligen är det vad folk vill ha. Jag skulle betala direkt för alla dlc och dylikt, deluxe editon eller vad de kallar att nu för tiden, om de satsade allt på en singelplayer kampanj.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett Jedi Outcast äventyr tack, ett Kotor-äventyr tack. Ge mig sånt o jag betalar gärna 1200kr på direkten så som EA gärna vill ha.
Battlefront är jag redan relativt mätt på, så max att jag letar upp tvåan i butik för 550kr på PC, o köper inget av era DLC. Ja, jag antar att det som kommer inte blir fantastiskt nog att jag ändrar mig.

Medlem
Skrivet av magma:

Vi lär nog aldrig få se ett fullfjädrat äventyr aka dark forces igen som ger star wars-universumet den respekt som det förtjänar. Möjligtvis via någon indieutvecklare. Fantasin skenar iväg när jag tänker på vilken potential singelplayer skulle kunna ha med den teknik vi har idag.

Är inne på samma bana som Castor.T. Lär nog bli någon on-rails shooter, igen (precis som bf4 blev). För uppenbarligen är det vad folk vill ha. Jag skulle betala direkt för alla dlc och dylikt, deluxe editon eller vad de kallar att nu för tiden, om de satsade allt på en singelplayer kampanj.

Det gör ont i hjärtat, men så är det nog. Spelen idag har alldeles för detaljerade miljöer och är för stora risktaganden för att folk ska orka göra ett spel med dagens grafik med så många varierande banor som de tidigare spelen hade. Då gjorde man det pga att folk accepterade korridorer, idag gör man inte det då även linjära spel helst ska utspelas i öppna banor.

Personligen är jag villig att betala priset med en icke helt öppen värld om någon är villig att hänföra oss med en så stark berättelse igen. Är dock inte lika säker på att Disney är villig att släppa på licensen för ett passionsprojekt.

Medlem

Om ni vill ha singelplayer-upplevelser, så föreslår jag att ni inte köper ett multiplayerspel.


signatur

IDKFA

Medlem

Ska vi gissa på max 4-5 multiplayer-banor? Med season pass till försäljning redan?

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Dvs 4-5 timmar långt?

Är de bara kvalité så kan kvantiteten dra åt helvete, hellre 4 bra timmar isf, men vi får väl se.

Ambassadör
Xbox

Gillar inte det där med att blanda från olika "eras". Blir fel att fightas med Yoda mot Kylo Ren t.ex. Nu får vi hoppas att det inte sker på det sättet men man vet fan aldrig med EA.


signatur

Jump in.

Medlem

Kampanj kan vara kul men det battlefront har alltid varit multiplayer för mig. Blir nog inget köp av detta om det inte sker ett mirakel, tyckte battlefront 1 (ea) var riktigt dötrist. Kan inte sätta fingret på det varför men kändes bara tråkigt och livlöst.

Medlem

Får väl hoppas att det blir ett bra singleplayer mode nu. Skulle dock vilja ha en fortsättning eller ny början på force unleashed serien men det kommer nog inte att ske. Det var enligt mig iallafall sjukt roligt. Men vi får se framåt november/december.


signatur

Jag gör aldrig fel och skulle jag gjort ett fel så är det ett fel!

Medlem

undrar var och när singelplayern utspelar sig? Jag menar några här verkade ju känna folk på dice

Medlem

till och med jag skulle bli peppad om det var ett längre singleplayer-äventyr, men eftersom det är ett MP-spel från EA-familjen är den chansen väldigt låg. Hade varit riktigt kul om det blev så dock.

Funderade faktiskt på det häromdagen, det är så konstigt att längre singleplayer-fps är så pass ovanliga, några av mina bästa minnen kommer från den genren.

Medlem

Hoppas bara Battlefront 2 inte överlappar Battlefront med banor osv, utan gör ett stopp på den Klassiska Trilogin eran från ett annat perspektiv.
Vill gärna se att det förblir unikt så att folk fortfarande har en god anledning att spela det, då spelet knappt är mer än ett år gammalt.

1
Skriv svar