CD Projekt bekräftar: 1,8 miljoner konton exponerade

Robot
CD Projekt bekräftar: 1,8 miljoner konton exponerade
Inaktiv
CD Projekt bekräftar: 1,8 miljoner konton exponerade

Surt. Men lite the name of the game numera. Minns när Hemmakvälls databas läckte ut och fanskapen ljög om att de kontaktat alla kunder och varnat. Jag var en av dem som blev drabbad och nej, de försökte aldrig komma i kontakt med mig. Riktigt pissföretag...

Medlem

Apologize accepted, CD projekt.

Medlem

Gick förra året över till 20-tecken random lösenord som lastpass får komma ihåg.

Medlem

CD Projekt är det företaget andra spelutvecklare borde ha som förebild.

Medlem

Jag har inget konto där, men har ett på Gog. Behöver jag oroa mig?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag har inget konto där, men har ett på Gog. Behöver jag oroa mig?

Byt lösenord på gog så behöver du inte fundera över om du måste oroa dig just nu?

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Boomer:

Jag har inget konto där, men har ett på Gog. Behöver jag oroa mig?

Byt lösenord på gog så behöver du inte fundera över om du måste oroa dig just nu?

Dagens vishet. Tar väl tillfälle i akt!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

MD5 för lösenord? Vilka amatörer. Tråkigt att så erfarna utvecklare inte tar säkerhet på allvar.

Medlem

Att det ska behöva ta flera månader innan företag säger att deras databasen för hemsidan/forum/etc har läckts, så förbannad irriterande då det krävs inte mycket tid innan skadan är redan skedd för de som är med i listan.
Som tur är har jag inget konto hos cdprojekt men varje företag som är sena med att rapportera det vägrar jag registrerar på mig i framtiden

Medlem

MD5 är väl knäckt sedan länge har jag för mig?

Medlem

Mitt konto på Origin hade en ryss nyligen tagit.
Det upptäckte jag när jag fick ett mail där det stod att mitt lösenord hade ändrats. (Restored)
Efter att ha lyckats byta lösenord och logga in så hade språket ändrats till ryska och min avatar utbytt.
Jag har inte fått någon info om detta, men efter att ha sökt efter info på EA och Origin så såg jag att det var flera drabbats och fått språket ändrat till ryska, och den hemliga frågan ändrad.


signatur

autograph

1
Skriv svar