Bioware bekräftar ett nytt spel

Robot
Bioware bekräftar ett nytt spel

"Det är ett actionäventyr, inte ett RPG" säger de dock.

#nyhetstips, #mass-effect-andromeda


Medlem
Bioware bekräftar ett nytt spel

Det är ju inte för trångt i rymden, när det kommer till bra action/äventyr.

Inaktiv

Så svårt att välja, kan vi inte få alla tre?

Sedan vill jag se vad det är för Star Wars spel de har jobbat på i flera år nu. Skulle vara så kul om det vore KotOR 3 men det tror jag inte.

Medlem

mera sci-fi


signatur

Meep!

Medlem

Jag vill spela ett Bioware-RPG i westernmiljö. Kanske med en gnutta fantasy och matiné-scifi.
Det kommer nog inte hända dock. Jag bara fick den drömmen när jag såg att någon som jobbade lite med det fenomenla Svenska papper-och-penna rollspelet Westerv IV numera jobbar på Bioware. Det är lite av en önskedröm.. dels är ju Western IV ett helt annat varumärke och dels började de arbetet på nya spelet innan hon kom dit.
Men jag kan väl få drömma?

Medlem

Ska bli intressant att se vad det blir, älskar Mads effect spelen. Men jag skulle redan kalla dom för action äventyr med RPG story berättande samt inslag av RPG i karaktärsbyggnaden.
Så för mig låter det som samma typ av spelidé, vilket jag också hoppas på

PS: tack för "tips tack". Särskilt då mitt tips knappast innehöll så mycket information

Medlem

Skulle vilja se en liten blandning av sci-fi och fantasy.

Ambassadör
Xbox
Citat:

This game has the potential to fundamentally disrupt the way people think about an action title, bringing friends together to play in exhilarating new ways.

Låter som en massa trams m.a.o.


signatur

Jump in.

Medlem

Meh, dålig stil att använda Bioware logon från tiden då dom fortfarande gjorde bra spel. Nu blev jag ledsen och vemodig

Medlem

Klart det inte är ett RPG, Bioware har ju inte längre personal som vet hur man gör ett.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Ska bli intressant att se vad det blir, älskar Mads effect spelen. Men jag skulle redan kalla dom för action äventyr med RPG story berättande samt inslag av RPG i karaktärsbyggnaden.
Så för mig låter det som samma typ av spelidé, vilket jag också hoppas på

PS: tack för "tips tack". Särskilt då mitt tips knappast innehöll så mycket information

Är det en dansk i huvudrollen i Mads Effect?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det Bioware som fanns en gång är dött och begravet. Nu finns bara namnet kvar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kollar man DA3 så var det ju mer action än RPG så är ju inte förvånad.
Själv hade jag nog helst sett de avlivade studion och lät den dö med lite värdighet kvar iaf.

Ett DA2/3 fiasko till så kommer ingen minnas de bra spelen de gjort.

1
Skriv svar