Missade du att testa For Honor? Öppen beta nästa vecka

Robot
Missade du att testa For Honor? Öppen beta nästa vecka
Medlem
Missade du att testa For Honor? Öppen beta nästa vecka

Ni som testat. Hur var spelet?

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Ni som testat. Hur var spelet?

Inte själv spelat men kollat mycket på streams, ochgamla wow streamers, man kan verkligen se att det är ett skill baserat spel, och jag tror att många wow pvpare saknat det.

Medlem

Har potential, 4v4 kan väldigt lätt bli en clusterfuck.

Skulle definitivt köpa det om det inte var P2P netwrorking i spelet, stötte på hur många disconnection issues osv under closed betan.

Medlem

Det va roligt under den stängda beta perioden men detta spel kommer inte att vara ett spel som jag kommer att spela länge så det är inte värt pengarna. Jag kommer inte att köpa spelet

Inaktiv
Skrivet av deadlotus:

Ni som testat. Hur var spelet?

Buggigt! Mängder av disconnects, problem med menyer, problem att ens komma in i matcher, spelet fastnar på laddningsskärmar och man får Alt+F4 för att komma ur det.
Tråkigt att de valde P2P för nätverksspel. Det kändes i alla fall rent spelmekanikmässigt som ett intressant spel, men står över på grund av problemen.

Medlem

Väldigt roligt spel i grunden med ett hyfsat djup i stridsmekaniken. Tyvärr så är det som tidigare nämnt plågat av P2P och innehållsmässigt så känns det lite fattigt för ett fullprisspel. För min del blir det nog inte ett köp förrän det är kraftigt rabatterat.

Medlem

Jag älskade det från första början! Är inte bra på sånt här om P2P osv. Men jag spelade iaf 50-60 matcher minst och hade bara dc 1 gång och då tror jag det var något större då hela min grupp fick dc.

Gillar att det var mer skill baserat än att allt hängde på gear, samt så tyckte jag dom fick en bra mix på banorna. Intensiva matcher. Och jag tycker inte det blev så mycket clusterfucks i 4v4. Men det handlar nog mer om övriga laget och hur bra man funkar som team Jag kommer lätt köpa det

Medlem

ja efter att ha kört alla alphor och betor? av spelet så känns det som att jag väntar nu till spelet kommer, orkar inte ge mig in i smeten igen för femtioelvte gången för att få allt wipe när man väl samlat på sig gear å levels på alla gubbar, Dock så blir det ett av mina personligen säkraste köp jag gjort på senare år måste jag säga. Tycker att överlag har Ubisoft verkligen lyckats med ett dunder spel denna gång. Små skavanker finns det självklart men inget dom inte kan fixa med lite patchar.

Medlem

Efter 13 timmars lir så kändes det som att det inte fanns så mycket mer hämta. Låste i princip upp alla gubbarna. Känns som det kan bli väldigt segt i längden oavsett om man försöker variera. Detta är ju självklart min personliga åsikt. Blir säkert en hit för många andra. Ett köp kommer däremot inte bli av.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Efter 13 timmars lir så kändes det som att det inte fanns så mycket mer hämta. Låste i princip upp alla gubbarna. Känns som det kan bli väldigt segt i längden oavsett om man försöker variera. Detta är ju självklart min personliga åsikt. Blir säkert en hit för många andra. Ett köp kommer däremot inte bli av.

Oj, för mig är det tvärtom. Har spelat sen första alphan för ett år sen och har sett fram emot och haft jättekul varje gång.

Medlem

Vad fan är det jag hör!? Nu blir jag nästa. Sur... sitter ni här och gråter över att spelet är ett traditionellt fullprisspel med gratis kartexpansioner i framtiden!?
Vill ni, den nya generationens "gamers" som hellre tittar på gapiga och skrikiga youtubers ha ännu ett jävla free to play spel!!? Fy fan säger jag.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Efter 13 timmars lir så kändes det som att det inte fanns så mycket mer hämta. Låste i princip upp alla gubbarna. Känns som det kan bli väldigt segt i längden oavsett om man försöker variera. Detta är ju självklart min personliga åsikt. Blir säkert en hit för många andra. Ett köp kommer däremot inte bli av.

Det är ju enbart en beta. Man får inte tillgång till allt material. Det finns fler klasser och fler kartor vid release. Mer gear och mer feats. Jag är ingen fanboi, men har lärt mig att inte dra för kraftiga slutsatser efter 13 timmar i en beta.
Men sedan har jag också lärt mig att vänta med att köpa spel direkt, då dom ofta behöver en dag 1 patch, och någon månad på sig att fixa lite kod.


signatur

Niet.

Medlem

Detta blir det säkraste köpet jag kommer göra under 2017. Spelat sen första alphan och lagt ner säker 100+ timmar redan i spelet utan att tröttna. Därimot så skulle jag säga till dem som är osäker o inte prövat än att spelet är lite som ett fighting spel (Streetfigter, Tekken osv.) Det krävs en massa träning för att bli bra med en gubbe. Inte som smashbros där du kan välja en ny gubbe o direkt äga folk. Av mina ca 100 timmar så är säker 20 av dem mot en dummy där man kan stå och hitta på nya combos. Till sist vill jag även säga att det finns ingen gubbe som är OP. Ni kanske har läst forums eller tittar på streams där dem skriker att nån är OP. Det handlar egentligen bara om en sak. Dem byter inte stil för att anpassa sig till fighten och får därför stryk.Det är så spelet fungerar. Ha de bra!

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vad fan är det jag hör!? Nu blir jag nästa. Sur... sitter ni här och gråter över att spelet är ett traditionellt fullprisspel med gratis kartexpansioner i framtiden!?
Vill ni, den nya generationens "gamers" som hellre tittar på gapiga och skrikiga youtubers ha ännu ett jävla free to play spel!!? Fy fan säger jag.

Herrejösses, snacka om livlig fantasi. Vem har sagt något om free to play? Kamma dig för fan och sluta lägg ord i folks mun!

Spelet är roligt som sagt, men är inte utan sina problem. Kombinerat med det faktum att jag i princip bara är intresserad av duell-läget och i viss mån brawl så är det verkligen inte värt 600 kr. 300 på sin höjd hade jag varit beredd att lägga. Fler kartor är trevligt, men knappast något som förlänger spelets livslängd avsevärt.

Jag har många spel i min backlog, och ser ingen anledning att punga ut fullpris för att få spela detta vid release. Jag kan lugnt och tålmodigt vänta till en rea. Om du sen gråter över det struntar jag blankt i.

Medlem

Spelade inte jättemycket, körde någon timme eller två och jag tyckte spelet var väldigt polerat. Det var väldigt mycket känsla i ens slag och väldigt skillbaserat. Fick inte så mycket gear men jag lyckades vinna över folk som var level 15 när jag var level 4, så det känns som om skills går före gear - vilket är underbart. Känns som om dom kan ha hittat en bra balans.

Däremot så var det inget spel för mig. Jag hann inte direkt tröttna under mina 2h, men jag fick känslan av att det är den typen av spel som jag personligen tröttnar snabbt på. Jag har inte heller tid för skillbaserade spel vilket innebär att jag kommer förmodligen ha rätt tråkigt i spelet. Det var inget för mig, helt enkelt, men hade det varit billigare kunde jag köpa det bara för att spela nån helg eller så.

Hann endast stöta på en krasch och en d/c också :). Välpolerat spel, snyggt och bra balans mellan gear och skill i den mån jag hann testa.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vad fan är det jag hör!? Nu blir jag nästa. Sur... sitter ni här och gråter över att spelet är ett traditionellt fullprisspel med gratis kartexpansioner i framtiden!?
Vill ni, den nya generationens "gamers" som hellre tittar på gapiga och skrikiga youtubers ha ännu ett jävla free to play spel!!? Fy fan säger jag.

Någon behöver läsa på vad P2P (Peer to peer) betyder. https://sv.wikipedia.org/wiki/P2P-n%C3%A4tverk

zsm
Medlem

Spelet fungerade mycket bra. Första dagen av den stängda betan var det en hel del problem med att komma in i en lobby överhuvudtaget, men sen fungerade det perfekt. Det har varit mycket klagomål angående Peer-to-peer, men jag har inte stött på några nämnvärda problem. Spelet är polerat och flyter på som förväntat, åtminstone på PC som jag spelade det på. Hur det ser ut på PS4 vet jag inte, men vad jag sett är det stabila 30 fps.

Kontrollen är superb och det är riktigt bra tyngd bakom attackerna. Det är ett sjyst fightingspel helt enkelt. Har sett att det klagas en del över prislappen, men det finns bra erbjudanden till PC i alla fall, om man bara googlar en minut.

Cirka 350kr om man följer länken nedanför.
https://www.greenmangaming.com/games/for-honor-deluxe-edition...

Jyu
Medlem

Spelet är över all förväntan. Brukar tröttna ganska omgående på spel nu för tiden med For Honor har fått mig till att spela över 150 matcher redan.

Har dessutom spelat på både PS4 och PC. PS4 flyter på ganska bra i 30 fps, men kan drabbas av frame rate drops till och från. Men för er som är vana vid högre fps kommer ni absolut att störa er på framesen. Spelet är absolut bäst att spela på PC med 60 fps och 144hz skärm. Oslagbart och super snyggt spel. OBS köp PS4-handkontroll till PC! Grymt smidigt med: https://www.komplett.se/product/902346/gaming/playstation-4/t...
- Spelet gör sig absolut bästa med en controller.

Födelar med PS4:
P2P - kontra PC
Inga fuskare
Enkel setup, behöver inte uppgradera datorn direkt

Fördelar med PC:
Bästa grafik och bästa upplevelsen
Antagligen största communityn
De bästa spelarna lirar på PC och om det blir competitive lär det bli på PC
En annan fördel som jag märkt, när man har flickvän och bara en TV är det bra att kunna skifta mellan PC-skärm och TVn går förvisso med PS4 också men har man redan allt uppkopplat på PC är det supersmidigt

Medlem

Haha, vad bortskämt snåla folk har blivit nu för tiden.
Med tanke på att priset hade kunnat stiga betydligt högre i takt med inflationen.
Det är väl alla free2play spel som gör folk kräsna att betala för sig så länge dom inte får ett dunder spel som var precis så som dom tänkt sig gärna med 10 kommande innehållskraftiga expansionspaket, som ska vara gratis förstås. Om utvecklarna i fråga går i pension är ju en annan sak.

Det var annat förr när man på sin höjd fick ett litet demo och en snutt ur PC gamer fick en att bestämma om de var värt att chansa ;). Vilket förstås inte betyder att de var bättre.

Medlem

Kräver ett intresse i att vara intresserad i djupare fighting. Fantastiskt spel i det läget.
Gear pratar folk om, skill går före men gear stats gäller dessutom inte alls i 1vs1 och 2vs2. Där är alla standard och det är fashion only.

Dominion kan bli lite gang fest, men det betyder egentligen att ni har större chans att vinna så länge ditt lag vet vad som ska göras. Kills är ok men det är objectives som är det viktiga. Revengemode kanske behöver lite tweaks men oavsett med lite rutin ska inte folk hacka loss utan tanke som de gjort än så länge, vilket neutraliserar revengemode lite och fördelarna med det som spelaren har.

Medlem

Angående P2P, finns folk som haft problem, betydligt fler som inte haft det. I betan hade de, så vitt jag vet, inte implementerat sin hybrid "inovation jadajada" som ska motverka lagg. Svårt säga vad detta gör för att hjälpa folk då jag inte har koll på sådant här utan bara kan skriva vad de själva har sagt och skrivit.

Medlem

Spelet va väldigt roligt, men jag tror tyvärr inte att det kommer att hålla i längden. Stridsmekaniken va spännande, har man snabba reflexer och ett starkt taktiskt sinne kommer man lyckas överträffa sina motståndare. Detta är sannerligen ett skillbaserat spel där det krävs att man lägger ner sina timmar om man inte vill få stryk hela tiden.

Det som irriterade mig mest va anti-guardbreak tajmingen. Den va otroligt svår att träffa medans att få in en guardbreak va väldigt lätt. Det är väl den enda balanseringen som jag ser borde hända.

En beta är alltid en beta, klart att det finns problem med spelet det är därför vi får testa det. Så disconnects etc bryr jag mig inte så mycket om. Det kommer att lösas.

4vs4 va inte alls roligt. Tycker spelet endast va kul om man lirade dueller, 1v1 eller 2v2.

Medlem

Nån som vet om utskick till ghost recon betan har börjat ?

1
Skriv svar