Onlinetjänsten för Switch blir billigare än konkurrensen

Robot
Onlinetjänsten för Switch blir billigare än konkurrensen

Det blir billigare att leva i Nintendos uppkopplade värld med Switch.

#microsoft, #sony, #nintendo


Medlem
Onlinetjänsten för Switch blir billigare än konkurrensen

Det enda jag vill veta är om donkey kong country 1,2,3 till SNES och super castlevania IV kommer att finnas för köp i shoppen. Allt annat är orelevant.

Gen
Medlem

Nintendo är ju inte direkt kända för att vara billiga med produkter och tjänster så detta var ju positivt.

Medlem

Åh andra sidan jämfört med alla konsoler så är det gratis att vara uppkopplat på PC och tanka och surfa på precis nästan vad man vill med gratis tjänster så som steam, origin, uplay, gog, gratis multiplayer i spel, egna servrar, etcetcetcetc.. but maybe thats just me ^^

Kan någon förklara vad som är så bra med xbox/playstation/Nintendos onlinetjänster som gör det värt att betala varje månad?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Åh andra sidan jämfört med alla konsoler så är det gratis att vara uppkopplat på PC och tanka och surfa på precis nästan vad man vill med gratis tjänster så som steam, origin, uplay, gog, gratis multiplayer i spel, egna servrar, etcetcetcetc.. but maybe thats just me ^^

Kan någon förklara vad som är så bra med xbox/playstation/Nintendos onlinetjänster som gör det värt att betala varje månad?

Man får spela online.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Åh andra sidan jämfört med alla konsoler så är det gratis att vara uppkopplat på PC och tanka och surfa på precis nästan vad man vill med gratis tjänster så som steam, origin, uplay, gog, gratis multiplayer i spel, egna servrar, etcetcetcetc.. but maybe thats just me ^^

Kan någon förklara vad som är så bra med xbox/playstation/Nintendos onlinetjänster som gör det värt att betala varje månad?

Gratis och gratis, du betalar väl för uppkoppling.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Med tanke på hur löjligt mycket mindre utbud och mängd tjänster de har så måste de självklart ta mindre betalt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av ForrestFox:

Åh andra sidan jämfört med alla konsoler så är det gratis att vara uppkopplat på PC och tanka och surfa på precis nästan vad man vill med gratis tjänster så som steam, origin, uplay, gog, gratis multiplayer i spel, egna servrar, etcetcetcetc.. but maybe thats just me ^^

Kan någon förklara vad som är så bra med xbox/playstation/Nintendos onlinetjänster som gör det värt att betala varje månad?

Gratis och gratis, du betalar väl för uppkoppling.

Och med uppkopplingen får jag tillgång till resten av världen via internet. Ingår det också i Switch? Jag ska ringa till min ISP och ifrågasätta varför jag betalar dem pengar för uppkoppling då jag redan betalar för hushållets el.

Ambassadör
Xbox

300 spänn för en mobilapp känns värt.


signatur

Jump in.

Medlem

Nintendos stora fördel vs PS4 och XO är ju att det varit gratis att spela online och konsolen (Wii U/Switch) är ju dessutom klenare.

Varför vill dom börja ta betalt, det är ju inget spelarna efterfrågar, det gör ju att många drar sig att förnya efter ett år när de börjat tröttna på ett äldre spel och då tappar de online spelare vilket gör att ingen annan som vill spela ett äldre spel har så många att spela med online!

Jag skulle tex aldrig förnya mitt xbox live om jag skulle vilja spela något äldre spel, finns typ noll spelare inne. Äldre spel mer än 3 år borde de släppa spärren på så de går att spela online gratis, så kan de få liv i gamla spel. Helt insane som det är.

På PC är det ju gratis och spelen är bättre grafik / fps och billigare att köpa.

Kommer aldrig förstå mig på konsoltänket, allt är dyrare och sämre!

Tycker Nintendo tänker helt fel, och har fått hybris

- Konsolen är för dyr vs prestanda pris vs konkurrenterna
- Dyra spel runt 600 - 699 kr
- Kostar dessutom extra för att spela online!

Wii U var en rätt billig konsol, där lite äldre spel ligger på runt 250 kr och allt är gratis att spela online. Ska bli intressant hur barnfamiljer resonerar nu och där de kanske måste välja mellan Xbox Live och Switch online tjänst. Kan ju även drabba Xbox och PS4 spelarna om folk väljer att bara betala för en konsol online.

Sen undrar jag hur gick det med crossover mellan konsolerna?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av ForrestFox:

Åh andra sidan jämfört med alla konsoler så är det gratis att vara uppkopplat på PC och tanka och surfa på precis nästan vad man vill med gratis tjänster så som steam, origin, uplay, gog, gratis multiplayer i spel, egna servrar, etcetcetcetc.. but maybe thats just me ^^

Kan någon förklara vad som är så bra med xbox/playstation/Nintendos onlinetjänster som gör det värt att betala varje månad?

Gratis och gratis, du betalar väl för uppkoppling.

Och med uppkopplingen får jag tillgång till resten av världen via internet. Ingår det också i Switch? Jag ska ringa till min ISP och ifrågasätta varför jag betalar dem pengar för uppkoppling då jag redan betalar för hushållets el.

Det finns drösvis med tjänster som du får betala via pc med... Samt att han sa att uppkopplingen var gratis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av ForrestFox:

Åh andra sidan jämfört med alla konsoler så är det gratis att vara uppkopplat på PC och tanka och surfa på precis nästan vad man vill med gratis tjänster så som steam, origin, uplay, gog, gratis multiplayer i spel, egna servrar, etcetcetcetc.. but maybe thats just me ^^

Kan någon förklara vad som är så bra med xbox/playstation/Nintendos onlinetjänster som gör det värt att betala varje månad?

Gratis och gratis, du betalar väl för uppkoppling.

Och med uppkopplingen får jag tillgång till resten av världen via internet. Ingår det också i Switch? Jag ska ringa till min ISP och ifrågasätta varför jag betalar dem pengar för uppkoppling då jag redan betalar för hushållets el.

Det finns drösvis med tjänster som du får betala via pc med... Samt att han sa att uppkopplingen var gratis.

Kan du ge ett exempel på där det är obligatoriskt att betala för att kuna spela alla spel online på PC? Jag betalar inte en krona för att kunna spela ett enda pc spel online! De spel jag köper via steam eller origin kostar inget extra för att spela online, däremot samma titlar jag har på PC som på Xbox så kostar det om jag vill spela dem online.

Exempelvis så spelar jag Dirt 3 som jag både har på PC och Xbox 360. Det var billigare att köpa på PC när det var nytt, mer än dubbelt så bra grafik och fps på PC och gratis. Varför ska jag betala dyrare för ett spel som blir en sämre upplevelse som dessutom kostar på Xbox 360!?!

Medlem
Skrivet av xverminator:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av ForrestFox:

Åh andra sidan jämfört med alla konsoler så är det gratis att vara uppkopplat på PC och tanka och surfa på precis nästan vad man vill med gratis tjänster så som steam, origin, uplay, gog, gratis multiplayer i spel, egna servrar, etcetcetcetc.. but maybe thats just me ^^

Kan någon förklara vad som är så bra med xbox/playstation/Nintendos onlinetjänster som gör det värt att betala varje månad?

Gratis och gratis, du betalar väl för uppkoppling.

Och med uppkopplingen får jag tillgång till resten av världen via internet. Ingår det också i Switch? Jag ska ringa till min ISP och ifrågasätta varför jag betalar dem pengar för uppkoppling då jag redan betalar för hushållets el.

Det finns drösvis med tjänster som du får betala via pc med... Samt att han sa att uppkopplingen var gratis.

Kan du ge ett exempel på där det är obligatoriskt att betala för att kuna spela alla spel online på PC? Jag betalar inte en krona för att kunna spela ett enda pc spel online! De spel jag köper via steam eller origin kostar inget extra för att spela online, däremot samma titlat jag har på PC som på Xbox så kostar det om jag vill spela dem online.

Exempelvis så spelar jag Dirt 3 som jag både har på PC och Xbox 360. Det var billigare att köpa på PC när det var nytt, mer än dubbelt så bra grafik och fps på PC och gratis. Varför ska jag betala dyrare för ett spel som blir en sämre upplevelse som dessutom kostar på Xbox 360!?!

Tack, jag var lite osäker på hur man skulle kunna förtydliga det som borde vara uppenbart för de flesta.

Medlem
Skrivet av Gen:

Nintendo är ju inte direkt kända för att vara billiga med produkter och tjänster så detta var ju positivt.

Vad baserar du detta på? De har väl i princip alltid varit billigast med ALLT jämfört med konkurrenterna?

Gen
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Gen:

Nintendo är ju inte direkt kända för att vara billiga med produkter och tjänster så detta var ju positivt.

Vad baserar du detta på? De har väl i princip alltid varit billigast med ALLT jämfört med konkurrenterna?

Egna erfarenheter. Ett tag hade jag både PS4 och WiiU och tillbehören samt spelen var lika dyra till båda systemen.

1
Skriv svar