Switch kommer sälja lika bra som Wii, tror Nintendo

Robot
Switch kommer sälja lika bra som Wii, tror Nintendo
Medlem
Switch kommer sälja lika bra som Wii, tror Nintendo

Jag hoppas det med såklart men tror den kommer sälja lite mer än Wii U åtminstone and that is pretty much it. Tror inte den kan komma i närheten av Wii's försäljning. Men det är för tidigt att säga. Det är så många bra spel påväg så när dem kommer så kommer Switch att sälja mycket bättre. Själv så funderar jag på om jag ska vänta till jul innan jag köper min.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Ambassadör
Xbox

Gör den det så ska jag filma när jag äter upp min keps med ketchup till och lägga upp videon här på FZ.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag lutar starkt åt att köpa en bara för portabilitetens skull, och jag är knappast ensam. Det skulle isåfall bli min första Nintendogrunka sen Gameboy Color. Men jag är skeptisk till om den kommer att sälja bättre än Wii. Åtminstone applåderar jag Nintendo för att de vågar vara originella.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Om dom får ner priserna på Switch så kan den sälja bättre till den breda massan.

Men mycke talar emot Switch

- Dyr konsol inledningsvis om den inte sjunker i pris
- Spelen kommer ligga runt 600 - 699 kr
- Det kommer kosta att spela online dessutom
- I nuläget ingen supertitel som alla vill ha

Fortfarande för klen prestanda vs PS4 och XO.
Och jag tror inte att majoriteten av alla som har en Wii U kommer hänga på låset och vilja ha en Switch dag 1

Och om två tre år när PS4 Pro och Xbox Scorpio börjar bli mer standard och spelutvecklarna satsar på dessa, så kommer Switch ha väldigt svårt att hänga med PC, PS4 Pro och Scorpio.

Jag tror Switch kanske marginellt kan sälja bättre på sikt om priserna sjunker drastiskt och riktigt heta titlar släpps som den breda massan vill ha till Switch men vi kan glömma titlar som GTA 6, Project Cars 2 osv. Switch har man för enklare casual gaming / plattformsspel.

Nintendo verkar med flit inte vilja brädda sig till den stora massan, pga för klen hårdvara så många triple a titlar inte släpps för Switch och folk blir tvingade att köpa PS4 el XO ändå, istället för att man hade kunnat göra allt med Switch, nu måste folk ha två konsoler, och det går typ bara köra Nintendos vanliga titlar och typer av spel.

Om man tänker sig att en person inte har någon konsol alls och ska välja sin första konsol så ratas nog Switch av majoriteten som vill kunna spela tyngre triple a titlar än Nintendos egna titlar. Nu måste man köpa två konsoler för att vara heltäckande. Dom skulle ha släppt Switch med fetare hårdvara och dom kunde väntat i minst 1,5 år till och kört vidare på Wii U.

Switch når inte upp till där vanliga PS4 och XO var för två år sedan och vi är i ett skifte mellan PS4 Pro och Xbox Scorpio. Men nintendo kanske räknar med att folk ska köpa en PS4 eller XO för hardcore gaming men sen vilja ha en konsol som Switch för casual gaming och som man kan ta med.

Medlem
Medlem

Jag hoppas att det går bra för dem, men efter att ha köpt Wii U så är jag högst tveksam till att köpa en till konsol från Nintendo. Jag har haft alla stationära konsoler från dem, men gillade verkligen inte att ha en handkontroll med en skärm, och vill inte ha en bärbar maskin.

Wii U köpte jag bara tre spel till.

Medlem

Har haft rätt kul med min WiiU men kommer aldrig köpa en switch. Hopplöst efter prestandamässigt denna gången också å man trodde ju Nintendo hade lärt sig ett å annat.

Det hjälper inte att den är bärbar för det krävs så mycket jobb å pengar att porta å utveckla spel till ett format istället för till 3 (PC, PS4, XBONE) Så tror starkt på ännu en flopp om än inte lika hård som WiiU.

Medlem

Tror den får en trög start men efter en prissänkning och lite fler spel annonseringar så kommer det nog gå riktigt bra och jag tror även många som jag kommer köpa den som en andra konsol.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag tror Switch kanske marginellt kan sälja bättre på sikt om priserna sjunker drastiskt och riktigt heta titlar släpps som den breda massan vill ha till Switch men vi kan glömma titlar som GTA 6, Project Cars 2 osv. Switch har man för enklare casual gaming / plattformsspel.

GTA och Project Cars är inte casual gaming?

Allt detta gnäll om hårdvara, geez va trött man blir. Specifikationer hit och dit, vem bryr sig om där är någon spelglädje att få. Visst kan grafik vara en del av spelglädjen för vissa, men om det är allt...

Sen kan man ju undra om vissa av de som gillar att ta upp det ens vet va de pratar om. Är PS4 Pro en konsol som kan leverera spel i native 4K i era ögon? XB Scorpio kanske kan komma närmare vad som behövs hårdvarumässigt. Men då är frågan, hur blir det med portning mellan de två konsolerna då, med tanke på att PS4 Pro kommer vara så pass mycket svagare? Hmmm… kanske skulle tänka på det lite.

PC för ”hardcore gaming” (nej, GTA har ingen plats på den listan), Nintendo Switch för allt annat. FZ’s högljudda läsare står knappast för majoriteten.

Medlem

Många pratar om att spelen kommer bli dyra men vad kostar dom till Wii och Wiiu när konsollerna var nya?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av xverminator:

Men mycke talar emot Switch
.

Vilka risiga argument.

- Det kommer kosta att spela online dessutom

Till skillnad från vilka konsoler?

- I nuläget ingen supertitel som alla vill ha

Hört talas om Zelda? Sålt 75 miljoner kopior enligt Wikipedia. Rätt stark lanseringstitel i mina ögon.

-Och om två tre år när PS4 Pro och Xbox Scorpio börjar bli mer standard och spelutvecklarna satsar på dessa, så kommer Switch ha väldigt svårt att hänga med PC, PS4 Pro och Scorpio.

Nämn inte PC tillsammans med de där halvmesyrerna som inte gör annat än håller tillbaka utvecklingen. Personligen anser jag att de "upphottade varianterna" av nuvarande konsolgeneration är det mest korkade som gjorts. Men folk gillar ju Big Brother och Melodifestivalen med...

- Dyr konsol inledningsvis om den inte sjunker i pris
- Spelen kommer ligga runt 600 - 699 kr
- DOm skulle ha släppt Switch med fetare hårdvara och dom kunde väntat i minst 1,5 år till och kört vidare på Wii U.

Mmm Switch hade nog varit billigare då hörrudu... och köra vidare på WiiU låter ju som en lysande idé med tanke på hur bra den säljer... Folk tror att Switchen har nåt gammalt skräp i sig men för att vara en i huvudsak bärbar enhet är den mer cutting edge än vad PS4 / Xbox var när de släpptes. Håller dock med om spelpriserna men dessa har aldrig varit Nintendos starka sida.

Jag är långt från säker på att Switchen blir en succé men absolut säker på att den säljer bättre än WiiU. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att Nintendo sopar banan med Sony och Microsoft.

Medlem

GTA och Project Cars 2 är "casual" men kräver fet hårdvara om man vill kunna spela i minst 1080p
Project Cars 2 vill man ju ha i 1080p och 60/fps på en PS4 Pro eller Scorpio. Där kan man glömma Switch.

Du kan inte jämföra tex kommande GTA 6 med Super Mario plattformsspel som går att köra på Wii U i HD. Eller tex Titanfall 2 med Mario Kart 8.

Man har ju krav när det är år 2017 att spel minst ska klara 1080p och helst 60 fps som varit standard på PC i snart 10 år!

Varför ska man välja det sämsta framför det bästa när båda konsolerna kostar ungefär lika mycket, men prestandan sviktar rejält på den ena.

Om jag tex vill spela GTA 5 så vill man ju går runt och utforska detaljer och miljöer. Då väljer jag ju såklart att spela det på en Xbox One framför en Xbox 360. Och i framtiden så väljer man ju helst att spela GTA 6 på en PS4 Pro eller Xbox Scorpio (helst PC). Där kommer intes Switch vara ett alternativ!

En PS4 Slim kan man köpa för 2100 i bästa fall bundlat med ett spel. En Switch kommer kosta över 3500 utan ett bundlat spel med sämre prestanda! Man kommer bli begränsad med en Switch och då får man ställa in sig att betala dyrt för att spela en helt annan typ av titlar.

Jag har tex en Wii U som jag älskar men den var prisvärd när jag köpte den. Det känner jag inte att Switch är i nuläget.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av xverminator:

Men mycke talar emot Switch
.

Vilka risiga argument.

- Det kommer kosta att spela online dessutom

Till skillnad från vilka konsoler?

- I nuläget ingen supertitel som alla vill ha

Hört talas om Zelda? Sålt 75 miljoner kopior enligt Wikipedia. Rätt stark lanseringstitel i mina ögon.

-Och om två tre år när PS4 Pro och Xbox Scorpio börjar bli mer standard och spelutvecklarna satsar på dessa, så kommer Switch ha väldigt svårt att hänga med PC, PS4 Pro och Scorpio.

Nämn inte PC tillsammans med de där halvmesyrerna som inte gör annat än håller tillbaka utvecklingen. Personligen anser jag att de "upphottade varianterna" av nuvarande konsolgeneration är det mest korkade som gjorts. Men folk gillar ju Big Brother och Melodifestivalen med...

- Dyr konsol inledningsvis om den inte sjunker i pris
- Spelen kommer ligga runt 600 - 699 kr
- DOm skulle ha släppt Switch med fetare hårdvara och dom kunde väntat i minst 1,5 år till och kört vidare på Wii U.

Mmm Switch hade nog varit billigare då hörrudu... och köra vidare på WiiU låter ju som en lysande idé med tanke på hur bra den säljer... Folk tror att Switchen har nåt gammalt skräp i sig men för att vara en i huvudsak bärbar enhet är den mer cutting edge än vad PS4 / Xbox var när de släpptes. Håller dock med om spelpriserna men dessa har aldrig varit Nintendos starka sida.

Jag är långt från säker på att Switchen blir en succé men absolut säker på att den säljer bättre än WiiU. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att Nintendo sopar banan med Sony och Microsoft.

1. Jag skrev just att det kommer börja kosta att spela online med Switch vilket det INTE gjort innan med Nintendos konsoler, så nu har dom inget argument där ens vs PS och XO.

2. Zelda är inget spel för den stora breda massan! Det är ett nischat spel och 75 miljoner är alla Zelda spel tillsammans genom historien! Fanboys av selda ser Zelda som någon kioskvältare, men långt ifrån majoriteten av spelarna se det som någon huvudtitel, och det visar ju lite hur snett det kan gå.

Zelda är fortfarande lite udda som tex Pokémon serien för gemene man! Fast om det är så illa att Zelda ses som ett viktigt spel eller argumnt för Nintendo, då är det inte undra på att det går snett om de tror att de ska sälja konsolen till den breda massan!! Det finns nog tre läger inom Nintendo publiken, de som gillar Zelda, Pokémon, och Super Mario serien.

3. PC kommer alltid vara den ledande plattformen hårdvarumässigt, och konsoler blir bromsklossar eftersom dessa inte går att uppgradera som PC

Men Switch är ju ett sänke som inte kommer kunna klara vara där vanliga PS4 och XO är idag ens.

Och ang kommande Zelda så kan du ju köra det på Wii U så det finns ju inget jätteargument för att köpa en Switch för att köra det där, när det ser nästan exakt likadant ut förutom att det blir dyrare för Switch men snabbare laddtider + du kommer få betala om du ska spela online (om det nu går att spela Zelda online vilket jag inte tror eller vet något om just nu), men kommer inte kosta om du kör samma spel för Wii U.

Sen tycker jag skillnaderna mellan Wii U och Switch är förliten. Det är samma ide, fast Switch kan du ta med dig var som helst, medans Wii U kan du bara gå runt i lägenheten och spela. Det känns som Nintendo bara vill bli av med Wii U och ersätta med Switch.

I mina ögon är Switch en Wii U Second Edition. Dom borde tex ha släppt ett helt nytt Mario Kart 9, men nu får vi samma Mario Kart 8 med med några nya figurer och spelläge samt 1080p och 60fps! Det är inte mycket att hänga i julgranen :/

Inaktiv

Om Switchen ska slå igenom brett så tror jag de måste sänka priserna på sina spel. De lägger sig helt enkelt för högt för att kunna locka många potentiella kunder.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Det finns nog tre läger inom Nintendo publiken, de som gillar Zelda, Pokémon, och Super Mario serien.

Du nämnde precis 2 av de 3 största namnen inom spel. Mario Odyssey till jul, Sonic någon gång under 2017, Pokémon under 2018, allt som behövs för att göra Switch till en storsäljare.

Sedan är Zelda långt från en "nisch", det är inte överdrivet många spelserier som toppar, av de du nämnt skulle det vara GTA.

Avstängd

Om det släpps intressanta spel och många tätt intill och som är bra gjorde då kommer Switch garanterat att storsälja, men har svårt och tro Wii topp säljande. Men bättre än Wii U absolut.

Medlem

Med tanke på de få spel som presenterats, lutar jag åt : orimligt.


signatur

Nämen!

Medlem

Lycka till! Switch kommer faila nästan lika hårt som Wii-U. Folk har helt enkelt tröttnat på gimmicks

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av xverminator:

Det finns nog tre läger inom Nintendo publiken, de som gillar Zelda, Pokémon, och Super Mario serien.

Du nämnde precis 2 av de 3 största namnen inom spel. Mario Odyssey till jul, Sonic någon gång under 2017, Pokémon under 2018, allt som behövs för att göra Switch till en storsäljare.

Sedan är Zelda långt från en "nisch", det är inte överdrivet många spelserier som toppar, av de du nämnt skulle det vara GTA.

Är sonic dock ens en säljmagnet längre? Är det en serie som nästan är körd i botten? Jag gissar att Zelda kommer sälja ett ton av enheter dock, till och med jag skulle kunna tänka mig en nintendo bara för zelda.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det här med "nya" sätt att spela på känns uttjatat från nintendo. Säger de ju var gång de kommer med en ny konsol men kanske lägger lte för mycket hype på det. Tror det kommer gå bättre än för WiiU, men som många redan säger så sträcker det sig nog inte längre än så.

Medlem

Är det bara jag som gillade gimmickarna på Wii och Wii U?
Missförstå mig rätt. Wii hade massa spel som bara var att vifta, och dom går ju fetbort, men att peka på skärmen med Wii-moten t.ex. var klockrent, och vissa spel var väldigt sköna att spela. T.ex. Silent Hill - Shattered Memories, när monster hoppar på en och man försöker kasta dom av sig med att vifta. Blir mer inlevelse än att trycka på en knapp.

Nu köpte jag mitt Wii U först i höstas, så har inte hunnit lira så många spel, men tycker skärmen känns kriminellt underutnyttjad. Ett exempel på när det funkar bra. Mario Party 10. Spelet i sig är inte världsbäst, men det erbjuder på fin asymmetrisk gameplay när en är Bowser, och resten hjältar.
T.ex. lägga ut fällor på touchscreenen som de andra inte kan se. DEN typen av saker.
Varför gjorde ingen nått action-RPG där några kan spela hjältar, medan skurken sitter och utlöser fällor, bygger monster osv på sin skärm? Eller ett Tower Defense-liknande spel med samma förutsättningar?

Sen fanns det gått om spel som helt enkelt struntade i gimmickarna, så dom var ju inget MÅSTE. Men möjligheten fanns, och på rätt ställe så funkar dom fint. Sen kostade skärmen till Wii U en förmögenhet vilket ju inte var bra.

Nåja, med det sagt så har jag nog haft roligare med mitt Wii U än med mitt PS3 som jag också köpte under 2016.
PC + Nintendo är vägen att vandra för mig.

En sista sak. Döm INGEN konsoll efter deras titlar vid släpp.
Kommer ni ihåg hela "PS3 got no games" memet? Gick ju rätt bra i slutändan.

Medlem
Skrivet av Evilof:

En sista sak. Döm INGEN konsoll efter deras titlar vid släpp.
Kommer ni ihåg hela "PS3 got no games" memet? Gick ju rätt bra i slutändan.

Eller kolla PS4:ans release titlar, det var pinsamt. Ett helt gäng multiplattformsspel och sen ett par andra titlar som var extremt mediokra.

Gällande WiiU'n så skulle jag säga att det finns ett spel på konoslen som utnyttjar kontrollern på rätt sätt och det är Super Mario Maker.

Medlem

Om Nintendo Switch ska lyckas så måste dom sälja en drös med konsoler.

För att få folk (stora massan) att våga köpa konsolen (förutom fanboys och andra enthusiaster) så måste konsolen komma med spel som CoD, GTA, Fifa, NHL, Battlefield etc.

Varför såg vi inte dom spelen till Wii U?

Jo, för att kontrasten i prestanda är så pass stor mellan Xbox One/PS4 - detta innebär att förläggare som Activision som äger CoD blir tvungen att göra en helt egen verision av spelet till Wii U vilket blir för dyrt. Hade Wii U haft likvärdig prestanda som Xbox One/PS4 så hade en enkel och billig port funkat.

Dilemmat här är att Nintendo Switch är ungefär lika kraftfull som Wii U, medans nästa "generation" (PS4 Pro/Scorpio) är runt hörnet som gör att kontrasten i prestanda blir ännu större.

Activision kommer antagligen inte släppa CoD till Nintendo Switch, EA likaså med Fifa/NHL/NBA och Battlefield. Och så länge vi inte ser dessa stora blockbuster spel så kommer casual gamern (stora massan) inte våga köpa en Nintendo Switch.

Det ser ut som att Nintendo går å gör samma misstag igen som de gjorde med Wii U.

I mitt tycke så borde de fokuserat på en stationär kraftfullare konsol istället för en mobil-hybrid-konsol. Vi får se vad som händer helt enkelt

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Om Nintendo Switch ska lyckas så måste dom sälja en drös med konsoler.

För att få folk (stora massan) att våga köpa konsolen (förutom fanboys och andra enthusiaster) så måste konsolen komma med spel som CoD, GTA, Fifa, NHL, Battlefield etc.

Varför såg vi inte dom spelen till Wii U?

Jo, för att kontrasten i prestanda är så pass stor mellan Xbox One/PS4 - detta innebär att förläggare som Activision som äger CoD blir tvungen att göra en helt egen verision av spelet till Wii U vilket blir för dyrt. Hade Wii U haft likvärdig prestanda som Xbox One/PS4 så hade en enkel och billig port funkat.

Dilemmat här är att Nintendo Switch är ungefär lika kraftfull som Wii U, medans nästa "generation" (PS4 Pro/Scorpio) är runt hörnet som gör att kontrasten i prestanda blir ännu större.

Activision kommer antagligen inte släppa CoD till Nintendo Switch, EA likaså med Fifa/NHL/NBA och Battlefield. Och så länge vi inte ser dessa stora blockbuster spel så kommer casual gamern (stora massan) inte våga köpa en Nintendo Switch.

Det ser ut som att Nintendo går å gör samma misstag igen som de gjorde med Wii U.

I mitt tycke så borde de fokuserat på en stationär kraftfullare konsol istället för en mobil-hybrid-konsol. Vi får se vad som händer helt enkelt

Varför skulle de spelen behövas? De kom inte Wii'n och det är den konsol som nintendo har sållt flest av. Och problemet var inte konsolen förra generationen, det var hur Nintendo Japan hanterade de företagen, de betedde sig som idioter och därför ville inte många tredjeparts utvecklare utveckla till konsolen.
Och varför skulle någon köpa ännu en konsol som är en exakt kopia av de andra? Det är det dummaste argumentet i hela den här diskussionen, vi behöver inte en tredje konsol som är exakt likadan som PS4 och Xbone.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av ANZIKTE:

Om Nintendo Switch ska lyckas så måste dom sälja en drös med konsoler.

För att få folk (stora massan) att våga köpa konsolen (förutom fanboys och andra enthusiaster) så måste konsolen komma med spel som CoD, GTA, Fifa, NHL, Battlefield etc.

Varför såg vi inte dom spelen till Wii U?

Jo, för att kontrasten i prestanda är så pass stor mellan Xbox One/PS4 - detta innebär att förläggare som Activision som äger CoD blir tvungen att göra en helt egen verision av spelet till Wii U vilket blir för dyrt. Hade Wii U haft likvärdig prestanda som Xbox One/PS4 så hade en enkel och billig port funkat.

Dilemmat här är att Nintendo Switch är ungefär lika kraftfull som Wii U, medans nästa "generation" (PS4 Pro/Scorpio) är runt hörnet som gör att kontrasten i prestanda blir ännu större.

Activision kommer antagligen inte släppa CoD till Nintendo Switch, EA likaså med Fifa/NHL/NBA och Battlefield. Och så länge vi inte ser dessa stora blockbuster spel så kommer casual gamern (stora massan) inte våga köpa en Nintendo Switch.

Det ser ut som att Nintendo går å gör samma misstag igen som de gjorde med Wii U.

I mitt tycke så borde de fokuserat på en stationär kraftfullare konsol istället för en mobil-hybrid-konsol. Vi får se vad som händer helt enkelt

Varför skulle de spelen behövas? De kom inte Wii'n och det är den konsol som nintendo har sållt flest av. Och problemet var inte konsolen förra generationen, det var hur Nintendo Japan hanterade de företagen, de betedde sig som idioter och därför ville inte många tredjeparts utvecklare utveckla till konsolen.
Och varför skulle någon köpa ännu en konsol som är en exakt kopia av de andra? Det är det dummaste argumentet i hela den här diskussionen, vi behöver inte en tredje konsol som är exakt likadan som PS4 och Xbone.

Innan du sprider lögner kanske du ska läsa på lite? Både CoD och Fifa kom till Wii vilket är dom största dragplåstren när det kommer till "spel för den stora massan".

https://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty:_Black_Ops
https://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_11

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Om Nintendo Switch ska lyckas så måste dom sälja en drös med konsoler.

För att få folk (stora massan) att våga köpa konsolen (förutom fanboys och andra enthusiaster) så måste konsolen komma med spel som CoD, GTA, Fifa, NHL, Battlefield etc.

Varför såg vi inte dom spelen till Wii U?

Jo, för att kontrasten i prestanda är så pass stor mellan Xbox One/PS4 - detta innebär att förläggare som Activision som äger CoD blir tvungen att göra en helt egen verision av spelet till Wii U vilket blir för dyrt. Hade Wii U haft likvärdig prestanda som Xbox One/PS4 så hade en enkel och billig port funkat.

Dilemmat här är att Nintendo Switch är ungefär lika kraftfull som Wii U, medans nästa "generation" (PS4 Pro/Scorpio) är runt hörnet som gör att kontrasten i prestanda blir ännu större.

Activision kommer antagligen inte släppa CoD till Nintendo Switch, EA likaså med Fifa/NHL/NBA och Battlefield. Och så länge vi inte ser dessa stora blockbuster spel så kommer casual gamern (stora massan) inte våga köpa en Nintendo Switch.

Det ser ut som att Nintendo går å gör samma misstag igen som de gjorde med Wii U.

I mitt tycke så borde de fokuserat på en stationär kraftfullare konsol istället för en mobil-hybrid-konsol. Vi får se vad som händer helt enkelt

Det är ju lite pinsamt när du försöker få detta att låta som fakta, när det mesta du säger inte stämmer i huvud taget.

Först och främst, CoD: Black Ops 2, CoD: Ghost, Fifa 13, NFL 13, NBA 2k13, Ass Creed 3&4 (för att nämna andra mainstream titlar) kom alla till Wii U.

Sedan till Nintendo Switch är Fifa och NBA 2K18 redan bekräftade.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av ANZIKTE:

Om Nintendo Switch ska lyckas så måste dom sälja en drös med konsoler.

För att få folk (stora massan) att våga köpa konsolen (förutom fanboys och andra enthusiaster) så måste konsolen komma med spel som CoD, GTA, Fifa, NHL, Battlefield etc.

Varför såg vi inte dom spelen till Wii U?

Jo, för att kontrasten i prestanda är så pass stor mellan Xbox One/PS4 - detta innebär att förläggare som Activision som äger CoD blir tvungen att göra en helt egen verision av spelet till Wii U vilket blir för dyrt. Hade Wii U haft likvärdig prestanda som Xbox One/PS4 så hade en enkel och billig port funkat.

Dilemmat här är att Nintendo Switch är ungefär lika kraftfull som Wii U, medans nästa "generation" (PS4 Pro/Scorpio) är runt hörnet som gör att kontrasten i prestanda blir ännu större.

Activision kommer antagligen inte släppa CoD till Nintendo Switch, EA likaså med Fifa/NHL/NBA och Battlefield. Och så länge vi inte ser dessa stora blockbuster spel så kommer casual gamern (stora massan) inte våga köpa en Nintendo Switch.

Det ser ut som att Nintendo går å gör samma misstag igen som de gjorde med Wii U.

I mitt tycke så borde de fokuserat på en stationär kraftfullare konsol istället för en mobil-hybrid-konsol. Vi får se vad som händer helt enkelt

Det är ju lite pinsamt när du försöker få detta att låta som fakta, när det mesta du säger inte stämmer i huvud taget.

Först och främst, CoD: Black Ops 2, CoD: Ghost, Fifa 13, NFL 13, NBA 2k13, Ass Creed 3&4 (för att nämna andra mainstream titlar) kom alla till Wii U.

Sedan till Nintendo Switch är Fifa och NBA 2K18 redan bekräftade.

Vadå pinsamt? Det är klart att EA med sitt Fifa och Acitivion med sitt CoD förväntade sig att Wii U ska bli samma succé som Wii och dessa är ju lanseringstitalar. Men vad hände med Fifa 14/15/16/17? Vad hände med alla CoD spel från Black Ops 3 fram tills nu? Vad hände med GTA 5? Inget stöd. EA släppte till och med Fifa 14 till "Wii" men INTE till "Wii U", bara det är en flopp av rang.

Utvecklingskostnad vs potentiella kunder är helt enkelt för dålig.

Istället för att vara butthurt, kom istället med varför du tror Wii U floppade.

Medlem

Personligen tycker jag det är dax för Nintendo att kasta in handsken och lägga ner.

Jag har så otroligt svårt att förstå hur folk fortfarande kan vara så kåta på Mario, Zelda & co. Ja, spelen var kul när de kom på 80-talet, men nu så här 30 år senare är det samma slitna Mario och Link vi får varje gång. Och folk köper dem som idioter, bara för att det är Mario och Link!

Kolla den här listan: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_featuring_M...
Hur lockande är Mario egentligen? Vad är det med honom som är så intressant? Inte kan det vara Mario som karaktär i alla fall? Det enda man vet om honom är ju att han är en italiensk rörmokare och har en bror som heter Luigi och att han gillar prinsessan (som har blivit kidnappad av Bowser 546323 gånger). Vad mer vet man om Mario egentligen efter alla dessa år och spel? Inte mycket.

Spelmekaniken skiljer ju inte mycket heller. Wow, nu är spelet i 3D! Wow, nu har Mario en ny dräkt! Eller som i senaste spelet: Wow, nu kan Mario kasta sin mössa så han kan hoppa på den. *suck*

Nintendos guldkor Mario och Link har blivit så extremt mjölkade att jag inte förstår hur folk gång på gång kan hylla allt de är med i. Om folk kunde ta av sig nostalgi/fanboy-glasögonen så kanske de skulle inse att spelen är rätt mediokra och har i grund och botten sett likadana ut sedan 80-talet. Nintendo-fanboys är i samma liga som Apple-fanboys, de blundar för allt som är negativt med produkterna.

Jag vet att jag kommer få massa arga Nintendo fanboys med högafflar och facklor efter mig nu men det skiter jag i. För att återkoppla till nyheten så tror jag inte Switch kommer sälja alls lika bra som Wii men kanske något bättre än Wii U.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av ANZIKTE:

Om Nintendo Switch ska lyckas så måste dom sälja en drös med konsoler.

För att få folk (stora massan) att våga köpa konsolen (förutom fanboys och andra enthusiaster) så måste konsolen komma med spel som CoD, GTA, Fifa, NHL, Battlefield etc.

Varför såg vi inte dom spelen till Wii U?

Jo, för att kontrasten i prestanda är så pass stor mellan Xbox One/PS4 - detta innebär att förläggare som Activision som äger CoD blir tvungen att göra en helt egen verision av spelet till Wii U vilket blir för dyrt. Hade Wii U haft likvärdig prestanda som Xbox One/PS4 så hade en enkel och billig port funkat.

Dilemmat här är att Nintendo Switch är ungefär lika kraftfull som Wii U, medans nästa "generation" (PS4 Pro/Scorpio) är runt hörnet som gör att kontrasten i prestanda blir ännu större.

Activision kommer antagligen inte släppa CoD till Nintendo Switch, EA likaså med Fifa/NHL/NBA och Battlefield. Och så länge vi inte ser dessa stora blockbuster spel så kommer casual gamern (stora massan) inte våga köpa en Nintendo Switch.

Det ser ut som att Nintendo går å gör samma misstag igen som de gjorde med Wii U.

I mitt tycke så borde de fokuserat på en stationär kraftfullare konsol istället för en mobil-hybrid-konsol. Vi får se vad som händer helt enkelt

Det är ju lite pinsamt när du försöker få detta att låta som fakta, när det mesta du säger inte stämmer i huvud taget.

Först och främst, CoD: Black Ops 2, CoD: Ghost, Fifa 13, NFL 13, NBA 2k13, Ass Creed 3&4 (för att nämna andra mainstream titlar) kom alla till Wii U.

Sedan till Nintendo Switch är Fifa och NBA 2K18 redan bekräftade.

Vadå pinsamt? Det är klart att EA med sitt Fifa och Acitivion med sitt CoD förväntade sig att Wii U ska bli samma succé som Wii och dessa är ju lanseringstitalar. Men vad hände med Fifa 14/15/16/17? Vad hände med alla CoD spel från Black Ops 3 fram tills nu? Vad hände med GTA 5? Inget stöd. EA släppte till och med Fifa 14 till "Wii" men INTE till "Wii U", bara det är en flopp av rang.

Utvecklingskostnad vs potentiella kunder är helt enkelt för dålig.

Istället för att vara butthurt, kom istället med varför du tror Wii U floppade.

Floppen med WiiU hade med marknadsföringen av konsolen att göra. I början trodde många att det var ett tillägg till Wii'n eftersom att de visade upp kontrollern. Man visade upp den precis som man gjorde med Wii fit plattan, det såg ut som ett tillbehör till Wii'n inte en helt ny konsol.
Folk hade börjat bli trötta på den typen av gimmick och hoppade över den då de redan hade en Wii och såg inte mycket nya fördelar. Det har ingenting att göra med spelutbudet på konsolen. Det finns massor med spel till konsolen, både de du påstår vara dragplåster och Nintendos egna titlar. Det finns närmare 700 spel till konsolen så det är uppenbart inte anledningen.

12
Skriv svar