Robot
Medlem
Conan Exiles

Kul läsning

Medlem

Du tappar allt om du dör, men du kan loota dig själv också så om du vandrar tillbaka till din kropp så kan du plocka upp allt du hade på dig när du dog - förutsatt att ingen annan hunnit före.

Har endast betat av en sådär 4h i spelet och är level 6, men har ordentligt kul faktiskt Kan tilläggas att lag aldrig lirat H1Z1, ARK, eller Rust så för mig är det en ganska ny upplevelse med erövrandet och byggandet.

Medlem

Verkar vara ett härligt spel

Skribent
Skrivet av ClockWise:

Du tappar allt om du dör, men du kan loota dig själv också så om du vandrar tillbaka till din kropp så kan du plocka upp allt du hade på dig när du dog - förutsatt att ingen annan hunnit före.

Har endast betat av en sådär 4h i spelet och är level 6, men har ordentligt kul faktiskt Kan tilläggas att lag aldrig lirat H1Z1, ARK, eller Rust så för mig är det en ganska ny upplevelse med erövrandet och byggandet.

Japp, glömde nämna det. Brukar bli bestulen, dock. Blev lite lättare efter att jag gjort en låda att spara lite skit i. Efter det kunde man börja sikta på att bygga nånting.

Moderator | Testpilot

De har dessutom gjort nu så att det är svårare att förstöra "nybörjarbaser" så man slipper bli raidad innan man tar sig igång.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är kraftig besviken att de valde att göra spelet som ett survival-spel.
Har kört en del sådana och de är bara för tragiska.
Hade hoppats på ett förbättrat Age of Conan med bättre konstruktionsmoment.
Mer massiva klankrig mellan spelare eller realms som i Daoc och sådant godis.
Istället blev det ett ARK i Conans värld...
Nu lät jag bitter.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Är kraftig besviken att de valde att göra spelet som ett survival-spel.
Har kört en del sådana och de är bara för tragiska.
Hade hoppats på ett förbättrat Age of Conan med bättre konstruktionsmoment.
Mer massiva klankrig mellan spelare eller realms som i Daoc och sådant godis.
Istället blev det ett ARK i Conans värld...
Nu lät jag bitter.

På ett år och litet team? Höga förväntningar?

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Är kraftig besviken att de valde att göra spelet som ett survival-spel.
Har kört en del sådana och de är bara för tragiska.
Hade hoppats på ett förbättrat Age of Conan med bättre konstruktionsmoment.
Mer massiva klankrig mellan spelare eller realms som i Daoc och sådant godis.
Istället blev det ett ARK i Conans värld...
Nu lät jag bitter.

Tror det går att stänga av survival-funktionerna när man startar en server. Men ja, det är väldigt likt ARK.

Medlem

Tyvärr är dev-teamet extremt begränsat med typ 5 - 10 man bara så jag kan nog sluta hoppas på ett nytt DAOC i Conans värld.
Jag trodde det var en AAA-titel men icke.

Jaja, man kan inte få allt, jag får hålla mig till mina gamla Conan-serietidningar då

Medlem

Man lär sig iallafall fort vad man bör undvika Har bara kört på egen server än så länge och ja, början är seg. Speciellt om man byggt ett hus, dör och det visar sig att spelet glömt ens spawnpoint (kanske är medvetet att man måste binda sig till en sovsäck varje gång iofs) och sen inte hittar tillbaks.

De har en hel del jobb framför sig.

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:

Man lär sig iallafall fort vad man bör undvika Har bara kört på egen server än så länge och ja, början är seg. Speciellt om man byggt ett hus, dör och det visar sig att spelet glömt ens spawnpoint (kanske är medvetet att man måste binda sig till en sovsäck varje gång iofs) och sen inte hittar tillbaks.

De har en hel del jobb framför sig.

Ja, man måste crafta nya sovsäckar hela tiden. Vilket i sig är onödigt, ärligt talat.
Det finns en rätt bra grund här, men mycket behöver slipas till.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Blackwolfe:

Man lär sig iallafall fort vad man bör undvika Har bara kört på egen server än så länge och ja, början är seg. Speciellt om man byggt ett hus, dör och det visar sig att spelet glömt ens spawnpoint (kanske är medvetet att man måste binda sig till en sovsäck varje gång iofs) och sen inte hittar tillbaks.

De har en hel del jobb framför sig.

Ja, man måste crafta nya sovsäckar hela tiden. Vilket i sig är onödigt, ärligt talat.
Det finns en rätt bra grund här, men mycket behöver slipas till.

Det är väl samma sak som i ARK om jag inte minns fel, men när väl byggt ett hus och skaffat sig en sovsäck, brukar man har material att kunna bygga en ny direkt

Ambassadör
Xbox

Blir säkert kul när (om) det blir färdigt. Jag har inget till övers för att spela early access o dylikt.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag roade mig med att räkna efter hur många synonymer för penis som förekommer i förhandstitten. Svaret är: 5.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent
Skrivet av Rydell1986:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Blackwolfe:

Man lär sig iallafall fort vad man bör undvika Har bara kört på egen server än så länge och ja, början är seg. Speciellt om man byggt ett hus, dör och det visar sig att spelet glömt ens spawnpoint (kanske är medvetet att man måste binda sig till en sovsäck varje gång iofs) och sen inte hittar tillbaks.

De har en hel del jobb framför sig.

Ja, man måste crafta nya sovsäckar hela tiden. Vilket i sig är onödigt, ärligt talat.
Det finns en rätt bra grund här, men mycket behöver slipas till.

Det är väl samma sak som i ARK om jag inte minns fel, men när väl byggt ett hus och skaffat sig en sovsäck, brukar man har material att kunna bygga en ny direkt

Ja det gäller att få fäste. Gärna ha som vana kasta ut några extra sovsäckar när man kan så man är safe. Det blir ändå lite väl straffande att utforska för min smak. Det blir mycket samlande på en liten yta för att minimera hoten.

Skribent
Skrivet av Ravenknight:

Jag roade mig med att räkna efter hur många synonymer för penis som förekommer i förhandstitten. Svaret är: 5.

Bara fem? Slappt av mig.

Medlem

Spelet ser ut som att spelets grund är en ren kopia av ARK: Survival Evolved.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Spelet ser ut som att spelets grund är en ren kopia av ARK: Survival Evolved.

Mer Rust än ARK, och Rust kom före ARK.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ja, vi fattar. Man kan vara naken och du ser penis...


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Skit kul spel. Har inte hittat några problem i spelet än. Ser framemot vad dom hittar på mer.

Medlem

Skön kommentar: "Tänker att de kanske blir imponerade av min snabel och vill bli mina vänner."
Låter som en klockren raggningsreplik för de som spelar i motståndarlaget.

Medlem

Jag har kört några timmer med och hör och häpna, det är något som drar med spelet. Och då menar jag inte schlongs
Jag gillar det med fast jag inte gillar survival överlag?!
Fast jag älskar Conan och hans värld så det kanske är en faktor.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jeehao:

Spelet ser ut som att spelets grund är en ren kopia av ARK: Survival Evolved.

Mer Rust än ARK, och Rust kom före ARK.

Äger inte Rust men Conan Exiles ger starka vibbar av näe man kutade runt i ARK runt på låg level. Om något så ser Conan Exiles ut som en blandning av ARK och The Culling, men de som har mer erfarenhet av Rust får kanske också vibbar av Rust.

Medlem

Kalle och chokladfabriken


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Alltid trevligt att stöta på en Strindberg referens

Skribent
Skrivet av TimAfsum:

Alltid trevligt att stöta på en Strindberg referens

Alltid trevligt när folk uppskattar dem

Medlem

survival och snopp, vad kan gå fel?

Medlem

Har spelat en bra stund på en PVE-server och nåt lvl 31. Träffat mkt trevligt folk och har startat en liten klan på 4 pers.

Det där med sovsäcken fixar sig när man kommit upp i lvl 13 och kan låsa upp en riktig säng att bygga, då har man alltid en fast spawnpunkt.

Största störelsemomentet för mig är att alla mobs har riktigt lång aggressionrange, så även om man är 200m bort så blir de sugna på lite människokött och attackerar direkt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Är kraftig besviken att de valde att göra spelet som ett survival-spel.
Har kört en del sådana och de är bara för tragiska.
Hade hoppats på ett förbättrat Age of Conan med bättre konstruktionsmoment.
Mer massiva klankrig mellan spelare eller realms som i Daoc och sådant godis.
Istället blev det ett ARK i Conans värld...
Nu lät jag bitter.

Snälla.. Berätta mer..

12
Skriv svar