Spelstudio trollar Trumps inreseförbud

Robot
Spelstudio trollar Trumps inreseförbud

Tar in spel från utvecklare som inte kan ta sig in i USA.


Medlem
Spelstudio trollar Trumps inreseförbud

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....Kan dom sluta mjölka detta, börjar bli löjligt. Samt om de är seriösa företag så har dom INGA problem att komma in i USA.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....Kan dom sluta mjölka detta, börjar bli löjligt. Samt om de är seriösa företag så har dom INGA problem att komma in i USA.

Hur är man oseriös som spelutvecklare? Är man indie som Vlambeer?

Medlem

Here we go again!

Popcorntime!


signatur

IDKFA

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mrFluffy:

Here we go again!

Popcorntime!

Precis min tanke, haha.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....

Och vart har du lärt dig det? Eller är det kanske fördommarna som spökar

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....Kan dom sluta mjölka detta, börjar bli löjligt. Samt om de är seriösa företag så har dom INGA problem att komma in i USA.

Hur är man oseriös som spelutvecklare? Är man indie som Vlambeer?

Om man utnyttjar billig utländsk arbetskraft genom H1B vium

Medlem

Nu var du inte seriös. Bli spelutvecklare och seriös.

Ambassadör
Xbox

"Trollar"? Jag tror inte att FZ förstår vad det betyder. Definitivt inte det som beskrivs i artikeln iaf.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"Trollar"? Jag tror inte att FZ förstår vad det betyder. Definitivt inte det som beskrivs i artikeln iaf.

Nä precis, trollar är mer sånt Joe Labero sysslar med.
Om man töjjer lite på artikeln kanske man kan få det till att Devolver får spelen att uppstår magiskt på GDC utan att de tar sig via gränsen genom någon slags magisk portal via de berörda länderna?

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....Kan dom sluta mjölka detta, börjar bli löjligt. Samt om de är seriösa företag så har dom INGA problem att komma in i USA.

Har du någon som helst aning om vad du skriver om eller är det bara åsikter och fördomar?

Medlem

Det här är en allvarlig sak som Trump har gjort, människor och företag enas tillsammans för att försöka hjälpa folk som blir låsa pga av den här idiotiska lagen som Trump har inför... Och ni sänker nivån genom att kalla det här för att "trolla" Trump.

Inaktiv
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....

Och vart har du lärt dig det? Eller är det kanske fördommarna som spökar

Jag har då aldrig sett något spel från Irak, Iran, Sudan, Somalia, Jemen, Syrien eller Libyen, men de kanske finns.
Jag undrar dock hur många personer det var som skulle resa till USA för att gå på GDC i år som inte kommer släppas in för att de är medborgare i något av dessa länder. Vore intressant att veta. Om det ens är någon eller om detta bara är ett pr-stunt för att skaffa sig lite godhetspoäng.

FZ skriver:

Citat:

Under mars månad hålls spelutvecklarkonferensen Game Developers Conference (GDC) i San Francisco och lagändringen har inneburit att utvecklare från de bannlysta nationerna har ställt in sina resor och medverkan under konferensen

Jaså, vilka då?

Medlem
Skrivet av Cane:

Om man utnyttjar billig utländsk arbetskraft genom H1B vium

Detta handlar väl snarare om utvecklare som inte jobbar i USA som drabbas, till exempel en av grundarna till Vlambeer som nämns i artikeln.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....

Och vart har du lärt dig det? Eller är det kanske fördommarna som spökar

Jag har då aldrig sett något spel från Irak, Iran, Sudan, Somalia, Jemen, Syrien eller Libyen, men de kanske finns.
Jag undrar dock hur många personer det var som skulle resa till USA för att gå på GDC i år som inte kommer släppas in för att de är medborgare i något av dessa länder. Vore intressant att veta. Om det ens är någon eller om detta bara är ett pr-stunt för att skaffa sig lite godhetspoäng.

Det betyder ju inte att det inte finns spelutvecklare och studios i dom länderna (en 5 sekunders googling visar att det finns).
Jag har inte sett nån film från Nigeria, men Nollywood producerar fler filmer är Hollywood.

Inaktiv
Skrivet av waeress:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....

Och vart har du lärt dig det? Eller är det kanske fördommarna som spökar

Jag har då aldrig sett något spel från Irak, Iran, Sudan, Somalia, Jemen, Syrien eller Libyen, men de kanske finns.
Jag undrar dock hur många personer det var som skulle resa till USA för att gå på GDC i år som inte kommer släppas in för att de är medborgare i något av dessa länder. Vore intressant att veta. Om det ens är någon eller om detta bara är ett pr-stunt för att skaffa sig lite godhetspoäng.

Det betyder ju inte att det inte finns spelutvecklare och studios i dom länderna (en 5 sekunders googling visar att det finns).
Jag har inte sett nån film från Nigeria, men Nollywood producerar fler filmer är Hollywood.

Jag har inte heller sagt att det inte finns.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Here we go again!

Popcorntime!

Tonight on The Trump Show


signatur

Game long and prosper

Medlem

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Skulle det vara så står det dom fritt som ett privat företag. Dom bestämmer själva vad som ska låtas stå kvar i deras forum.

Censur är endast ett problem, och den egentliga meningen av ordet, när en stat censurerar yttranden från medborgarna. Och det kan inte hända här på FZ om inte staten hackar sig in eller går till FZ kontoret och tvingar dom att ta bort något.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Skulle det vara så står det dom fritt som ett privat företag. Dom bestämmer själva vad som ska låtas stå kvar i deras forum.

Censur är endast ett problem, och den egentliga meningen av ordet, när en stat censurerar yttranden från medborgarna. Och det kan inte hända här på FZ om inte staten hackar sig in eller går till FZ kontoret och tvingar dom att ta bort något.

Nä men det är vidrigt när man märker att dom har en agenda och bara låter det dom gillar komma till tals, dom skjuter sig själva i foten genom att agera så mot sina kunder.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Skulle det vara så står det dom fritt som ett privat företag. Dom bestämmer själva vad som ska låtas stå kvar i deras forum.

Censur är endast ett problem, och den egentliga meningen av ordet, när en stat censurerar yttranden från medborgarna. Och det kan inte hända här på FZ om inte staten hackar sig in eller går till FZ kontoret och tvingar dom att ta bort något.

Nä men det är vidrigt när man märker att dom har en agenda och bara låter det dom gillar komma till tals, dom skjuter sig själva i foten genom att agera så mot sina kunder.

Vet inte vad du skrev, och om det verkligen är något som tagits bort (kan ju ha gått fel vid postningen) så fanns det förmodligen en bra anledning. FZ tillåter mycket mer än vissa andra siter jag har sett.
Som ett privat företag har dom sitt varumärke att skydda. Det finns inget vidrigt i det.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Skulle det vara så står det dom fritt som ett privat företag. Dom bestämmer själva vad som ska låtas stå kvar i deras forum.

Censur är endast ett problem, och den egentliga meningen av ordet, när en stat censurerar yttranden från medborgarna. Och det kan inte hända här på FZ om inte staten hackar sig in eller går till FZ kontoret och tvingar dom att ta bort något.

Nä men det är vidrigt när man märker att dom har en agenda och bara låter det dom gillar komma till tals, dom skjuter sig själva i foten genom att agera så mot sina kunder.

Vet inte vad du skrev, och om det verkligen är något som tagits bort (kan ju ha gått fel vid postningen) så fanns det förmodligen en bra anledning. FZ tillåter mycket mer än vissa andra siter jag har sett.
Som ett privat företag har dom sitt varumärke att skydda. Det finns inget vidrigt i det.

Svara på att företag kunde lätt komma in i USA om de har alla dokument klara, inte stödjer terrorism eller har någon som gör jobbande hos sig.

Samt att folk är väl inte vana vid krav i detta land med tanke på hur lätt det är att påstå saker utan dokument så vi får 40-åriga barn. Gissar det var det dom inte gilla, får se om dom tar bort denna med. Folk gillar inte en dos av verkligheten

Redaktör
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Jag har rensat inlägg för att förebygga att det spårar ur i pajkastning som i andra Trumptrådar nyligen.

Som sagt, det är inte censur - vi har faktiskt rätt att moderera vårt eget forum. Sverige har yttrandefrihet: man får tycka, tänka och uttrycka vad man vill (inom lagens ramar), men det innebär inte att man får göra det överallt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Jag har rensat inlägg för att förebygga att det spårar ur i pajkastning som i andra Trumptrådar nyligen.

Som sagt, det är inte censur - vi har faktiskt rätt att moderera vårt eget forum. Sverige har yttrandefrihet: man får tycka, tänka och uttrycka vad man vill (inom lagens ramar), men det innebär inte att man får göra det överallt.

Och hur hade det jag skrev spårat ur eller inte var sant? Kommer ju rapporter nu hela tiden om folk som ljugit sig in med ålder och annat skit just för vi inte har så höga krav när det kommer till vem som kommer hit. Vilket är det hela Trump grejen handlar om ifall man bemödar sig för att undersöka saken. Jag vill gärna veta vem som kommer hit och att det dom säger stämmer, eller det är inte så viktigt enligt dig?

Redaktör
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Jag har rensat inlägg för att förebygga att det spårar ur i pajkastning som i andra Trumptrådar nyligen.

Som sagt, det är inte censur - vi har faktiskt rätt att moderera vårt eget forum. Sverige har yttrandefrihet: man får tycka, tänka och uttrycka vad man vill (inom lagens ramar), men det innebär inte att man får göra det överallt.

Och hur hade det jag skrev spårat ur eller inte var sant? Kommer ju rapporter nu hela tiden om folk som ljugit sig in med ålder och annat skit just för vi inte har så höga krav när det kommer till vem som kommer hit. Vilket är det hela Trump grejen handlar om ifall man bemödar sig för att undersöka saken. Jag vill gärna veta vem som kommer hit och att det dom säger stämmer, eller det är inte så viktigt enligt dig?

Edit: skrev fel. Du har fått svar på frågan via mail.


signatur
Medlem

"Vi sysslar inte med censur. Censur är när staten griper in och styr vad som sägs och skrivs.

Ditt inlägg städades bort pga uttrycket "40-åriga barn". Du har varit medlem i över 10 år och borde veta vad som är okej och inte att skriva, och om du inte visste det så vet du det nu. Du får acceptera det om du vill skriva på FZ, annars finns det mängder av andra ställen på nätet där det finns större acceptans för såna uttryck.

Man får inte säga vad man vill på FZ, lika lite som man får stövla in på Aftonbladet, Avpixlat, TV3 eller någon annat privatägt medieföretag och säga vad man vill där. Och du är inte ett dugg mobbad, politiskt förtryckt eller censurerad för det. Vill du uttrycka en åsikt får du leta upp ett ställe att förmedla den på, alternativt får du starta din egen site och säga vad du vill där. Ingen kommer stoppa dig.

/Tomas
Redaktör"

och mitt svar

"Jaså inte "Censur (av latinets censere, granska) är generellt allt hemlighållande och nedtystande av tal, skrift eller annan publik kommunikation, som i någon mening kan anses vara misshaglig, skadlig, anstötlig, obekväm eller förarglig. I en mer begränsad betydelse är censur, en av offentlig myndighet utövad förhandsgranskning av litteratur, film, teater, brev etcetera.Tidningar och andra massmedier kan censurera sig själva, så kallad självcensur, men ofta syftar ordet censur på statlig censur, som i regel är lagstadgad." Ni själv censurera er dvs censur, försökt inte påstå något annat. Ni kan fega er och hävda att bara staten kan göra det men är bara hårklyveri av er.

Och vad är det för del att säga 40-åringa barn? Vart är det en lögn? Ett hets mot någon utvald grupp? Skulle inte tro det, verkligen dålig koll på lagstiftningen i Sverige ser jag. Ni väljer att publicera en artikel som bara är en PR-stunt av ett företag när man lätt kan undersöka att vanligt folk faktiskt inte påverkas av Trumps beslut så länge dom har korrekt dokument och kan kollas upp, ni väljer ju då att propagera för en linje som inte stämmer när ni inte håller er till fakta.

Ja det är tur det finns mer seriösa ställen än er, förvänta mig faktiskt mer av er. Speciellt när ni börjar posta politiska artiklar men vågar inte ta debatten. Är ni så fega?"

Tycker vi kan vara öppna med vad som sägs och era motiv till censur. Jag förstår om man säger helt knäppa saker men jag ljuger ju inte eller kommer med påstående som inte stämmer. Men visst ni kan göra som ni vill på er sida men då får ni ju ta konsekvenserna när man ser vilken politisk linje ni driver.

Medlem

Jag är glad över det som en del forumdeltagare väljer att kallar för FZ "politiska linje". FZ representerar inte något statligt organ och kan således inte per definition utöva censur. Passar en persons politiska åsikter inte in med allas lika rätt och vanlig jävla medmänsklighet så går det bra att röra sig åt annat håll. Det står en person fritt att söka annan hage att leka i, så är det i ett fritt land.
En del gillar att gnälla om rättigheter utan att ens tänka lite grann på skyldigheter.

PS jag brukar bara äta popcorn här vanligtvis men ibland måste man vädra ur psuedofascismen lite.

PPS
Go FZ!

PPPS
Ja, det blev lite fel. Jag ändrade så det blev rätt.

Redaktör
Skrivet av WolfGrin:

"Vi sysslar inte med censur. Censur är när staten griper in och styr vad som sägs och skrivs.

Ditt inlägg städades bort pga uttrycket "40-åriga barn". Du har varit medlem i över 10 år och borde veta vad som är okej och inte att skriva, och om du inte visste det så vet du det nu. Du får acceptera det om du vill skriva på FZ, annars finns det mängder av andra ställen på nätet där det finns större acceptans för såna uttryck.

Man får inte säga vad man vill på FZ, lika lite som man får stövla in på Aftonbladet, Avpixlat, TV3 eller någon annat privatägt medieföretag och säga vad man vill där. Och du är inte ett dugg mobbad, politiskt förtryckt eller censurerad för det. Vill du uttrycka en åsikt får du leta upp ett ställe att förmedla den på, alternativt får du starta din egen site och säga vad du vill där. Ingen kommer stoppa dig.

/Tomas
Redaktör"

och mitt svar

"Jaså inte "Censur (av latinets censere, granska) är generellt allt hemlighållande och nedtystande av tal, skrift eller annan publik kommunikation, som i någon mening kan anses vara misshaglig, skadlig, anstötlig, obekväm eller förarglig. I en mer begränsad betydelse är censur, en av offentlig myndighet utövad förhandsgranskning av litteratur, film, teater, brev etcetera.Tidningar och andra massmedier kan censurera sig själva, så kallad självcensur, men ofta syftar ordet censur på statlig censur, som i regel är lagstadgad." Ni själv censurera er dvs censur, försökt inte påstå något annat. Ni kan fega er och hävda att bara staten kan göra det men är bara hårklyveri av er.

Och vad är det för del att säga 40-åringa barn? Vart är det en lögn? Ett hets mot någon utvald grupp? Skulle inte tro det, verkligen dålig koll på lagstiftningen i Sverige ser jag. Ni väljer att publicera en artikel som bara är en PR-stunt av ett företag när man lätt kan undersöka att vanligt folk faktiskt inte påverkas av Trumps beslut så länge dom har korrekt dokument och kan kollas upp, ni väljer ju då att propagera för en linje som inte stämmer när ni inte håller er till fakta.

Ja det är tur det finns mer seriösa ställen än er, förvänta mig faktiskt mer av er. Speciellt när ni börjar posta politiska artiklar men vågar inte ta debatten. Är ni så fega?"

Tycker vi kan vara öppna med vad som sägs och era motiv till censur. Jag förstår om man säger helt knäppa saker men jag ljuger ju inte eller kommer med påstående som inte stämmer. Men visst ni kan göra som ni vill på er sida men då får ni ju ta konsekvenserna när man ser vilken politisk linje ni driver.

Du mailade oss, så jag svarade via mail. Men vi kan ta det öppet också.

---
Det hade varit censur om du var ett medium (tidning, site, radioprogram...) och FZ var ett statligt organ som styrde ditt innehåll. Men du är privatperson och skriver i ett forum, då heter det moderering.

"40-årigt barn" är ett provocerande uttryck, du behöver inte spela oförstående. Om du verkligen inte visste det så vet du det nu, och kan förhålla dig till det i framiden. Vi behöver inte söka stöd i lagstiftningen för att moderera vårt eget forum. Som medlem har du förbundit dig att följa våra forumregler, så det borde du känna till: http://www.fz.se/information/regler.fz

"3.3. Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga."

Som synes har vi också full rätt att stänga av medlemmar. Så antingen slutar du tjafsa om att ditt provokativa uttryck städats bort eller så stängs din användare av.
---


signatur
Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Finns ju verkligen så många utvecklare och spel från dessa länder.....

Och vart har du lärt dig det? Eller är det kanske fördommarna som spökar

Nej, mer sunt förnuft än fördomar skulle jag säga. Att tro att dessa sju U-länder skulle ha några spelutvecklare, med aktuella spel, visar bara på att man är mer naiv än fördomsfri.

Det skulle på sin höjd vara Iran, där ett halvdussin spel har gjorts.

Rätta mig dock gärna om jag har fel.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av WolfGrin:

Konstigt hur ens svar plötsligt försvinner här, censur råder på FZ märker jag.

Skulle det vara så står det dom fritt som ett privat företag. Dom bestämmer själva vad som ska låtas stå kvar i deras forum.

Censur är endast ett problem, och den egentliga meningen av ordet, när en stat censurerar yttranden från medborgarna. Och det kan inte hända här på FZ om inte staten hackar sig in eller går till FZ kontoret och tvingar dom att ta bort något.

Den här borde nästan vara "pinnad" högst upp i varje tråd som ens nuddar politik här på FZ. Så otroligt bra sammanfattat!

12
Skriv svar