Metroid-utvecklarna har kokat ihop något nytt

Robot
Metroid-utvecklarna har kokat ihop något nytt
Medlem
Metroid-utvecklarna har kokat ihop något nytt

Cooking Mama?

Medlem

Ett mobilspel med bär och tårtor?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Super Metroid är så bra :/. Vill gärna spela de senare spelen men inte så värst sugen på att köpa konsoler för 1 spel..

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Super Metroid är så bra :/. Vill gärna spela de senare spelen men inte så värst sugen på att köpa konsoler för 1 spel..

Kolla upp spelemulatorer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Comstedt:

Super Metroid är så bra :/. Vill gärna spela de senare spelen men inte så värst sugen på att köpa konsoler för 1 spel..

Ja det är ju synd att man måste äga dem för att det ska vara tillåtet att emulera dem. För de funkar sjukt bra i Dolphin med en Xbox/Playstation-kontroll.

Medlem

Kommer fortfarande ihåg hur skeptisk jag var till att några jänkare skulle få göra vidareutvecklingen på metroid

Medlem

Ett nytt metroid prime hade ju varit drömmen :/ enligt mig det bästa som kommit från Nintendo. Prime trilogin är några av dem bättre spelen jag spelat.

Medlem

Metroid Prime var inget dåligt spel men Metroid är och för alltid plattform. Var inte så länge sen jag lira igenom Super Metrioid igen, Zelda och Metroid är sådana spel som jag kan spela om med några år mellanrum om och om igen och det är näst intill lika magiskt som när man var liten.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Metroid Prime var inget dåligt spel men Metroid är och för alltid plattform. Var inte så länge sen jag lira igenom Super Metrioid igen, Zelda och Metroid är sådana spel som jag kan spela om med några år mellanrum om och om igen och det är näst intill lika magiskt som när man var liten.

Samma, körde nyligen om Super Metroid för 10e gången eller nått.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Super Metroid är så bra :/. Vill gärna spela de senare spelen men inte så värst sugen på att köpa konsoler för 1 spel..

Min 6 år gamla dator spelar samtliga bra Metroid-titlar (Zero Mission, Prime 1-3, AM2R, Super Metroid, Metroid Fusion) i emulator (utom AM2R förstås) identiskt som de skulle körts på riktig konsol (har även köpt en Gamecube-kontrolladapter så kör med riktig handkontroll för den rätta känslan). Behövs absolut ingen konsol.

Skrivet av Elixx:

Metroid Prime var inget dåligt spel men Metroid är och för alltid plattform. Var inte så länge sen jag lira igenom Super Metrioid igen, Zelda och Metroid är sådana spel som jag kan spela om med några år mellanrum om och om igen och det är näst intill lika magiskt som när man var liten.

Kan inte riktigt hålla med, tycker både Super Metroid och Prime är 10/10-spel!

Medlem

Skulle vara riktigt smarrigt om de lagar till ett Metroid Prime 4!

Medlem
Skrivet av soundchaser:

Skulle vara riktigt smarrigt om de lagar till ett Metroid Prime 4!

Även om det blir ett spel i det stuket kommer det inte heta så, Prime var alltid tänkt som en trilogi och den trilogin är avslutad.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av soundchaser:

Skulle vara riktigt smarrigt om de lagar till ett Metroid Prime 4!

Även om det blir ett spel i det stuket kommer det inte heta så, Prime var alltid tänkt som en trilogi och den trilogin är avslutad.

Ja de e sant

Inaktiv

Namnet på studion var inte superinspirerat.

Medlem

Eller så är det bara lite "PRIME steka" i vidoen

Medlem
Skrivet av Flodman:

Eller så är det bara lite "PRIME steka" i vidoen

Ja precis. Man kan ju alltid hoppas: https://twitter.com/RetroStudios/status/827129471811612672

1
Skriv svar