Sweet poster från Nolan´s nya film: INCEPTION

Medlem
Sweet poster från Nolan´s nya film: INCEPTION

http://impawards.com/2010/inception.html

Påminner lite om The Dark Knight rent grafiskt.

Ser verkligen fram emot denna, fast teasern inte visade så mycket. Nolan kan!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

En poster. Pfft, kolla det här: http://www.youtube.com/watch?v=KSqL9ygBCck&hd=1 !


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Fy fan så många härliga filmer det kommer under 2010. Ser fram emot det nya året!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Fy fan så många härliga filmer det kommer under 2010. Ser fram emot det nya året!

Indeed.
Men än är ju inte 2009 över. Vi har ju bland annat några timmar kvar till Avatar!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:

Fy fan så många härliga filmer det kommer under 2010. Ser fram emot det nya året!

Indeed.
Men än är ju inte 2009 över. Vi har ju bland annat några timmar kvar till Avatar!

Precis! Ska se den imorn kl. 21.00! Hypen bara stiger nu alltså


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:

Fy fan så många härliga filmer det kommer under 2010. Ser fram emot det nya året!

Indeed.
Men än är ju inte 2009 över. Vi har ju bland annat några timmar kvar till Avatar!

Såg den ikväll och det är lätt den ballaste filmen jag någonsin sett! Effekterna i filmen är helt makalösa och 3D-effekterna är riktigt effektfulla. Alla detaljer, så som partiklar som svävar runt framför kameran gör att 3D-effekterna får ett riktigt grymt djup.

Bra film med makalösa effekter så att säga.
5 toast av 5.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:

Fy fan så många härliga filmer det kommer under 2010. Ser fram emot det nya året!

Indeed.
Men än är ju inte 2009 över. Vi har ju bland annat några timmar kvar till Avatar!

Såg den ikväll och det är lätt den ballaste filmen jag någonsin sett! Effekterna i filmen är helt makalösa och 3D-effekterna är riktigt effektfulla. Alla detaljer, så som partiklar som svävar runt framför kameran gör att 3D-effekterna får ett riktigt grymt djup.

Bra film med makalösa effekter så att säga.
5 toast av 5.

Hur stor del av betyget är på grund av 3d-effekterna?

Har du sett andra filmer i 3d?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:

Fy fan så många härliga filmer det kommer under 2010. Ser fram emot det nya året!

Indeed.
Men än är ju inte 2009 över. Vi har ju bland annat några timmar kvar till Avatar!

Såg den ikväll och det är lätt den ballaste filmen jag någonsin sett! Effekterna i filmen är helt makalösa och 3D-effekterna är riktigt effektfulla. Alla detaljer, så som partiklar som svävar runt framför kameran gör att 3D-effekterna får ett riktigt grymt djup.

Bra film med makalösa effekter så att säga.
5 toast av 5.

Hur stor del av betyget är på grund av 3d-effekterna?

Har du sett andra filmer i 3d?

Det är första gången jag kollar på en film med den senaste 3D-teknologin och visst, 3D-effekterna höjer betygen, men endast då det skapade en riktigt konstnärlig effekt och att man inte använder det som en "gimmick". I Avatar kastade man inte objekt "bara för att" som i exemelvis "Resan till jordens medelpunkt". I Avatar kändes 3D-effekterna nödvändinga och de användes på ett realistiskt sätt.

Men att betyget är så högt har inte endast med det visuella att göra. James Cameron är ju mästare på action och även i Avatar är action-scenerna helt perfekta. Inte som i exempelvis Transformers-filmerna där allt går så fort att man knappt förstår vad som händer.

Storyn gör sitt och är väldigt underhållande, intressant och skapar alla sorters känslor. Dialogen är som vanligt i Camerons filmer ganska "ostig", men helt ärligt så funkar det i hans filmer imo. Hur många klassiska film-quotes står inte Cameron för (I'll be back, någon?)? Det passar helt enkelt in i den typen av film.

Jag anser att det är den bästa filmen av James Cameron sedan Terminator 2 och den bästa Sci-Fi-filmen under 2000-talet. Om man inte uppskattar Sci-Fi-filmer så kommer man troligtvis inte uppskatta Avatar. Därmed är filmen inte för alla, men för mig betyder den mycket och därav betyget.

Medlem

Tack för förtydligandet Eschricht.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar