En liten berättelse om Blizzards kundsupport

En liten berättelse om Blizzards kundsupport

Efter 7 år tog jag och återinstallerade Starcraft 2. Jag blev aldrig klar med spelet då bl.a Battlefield och jobbet tog tiden över istället. Men när jag hade installerat Starcraft kunde jag bara spela trial delen av den. Ändå satt jag och gjorde installationen från original DVD:n. Kontaktade supporten via ett par ticket och fick till svar att de behövde mer info. Skickade det jag hade inkl. CD/DVD-nyckeln. Kollade ticketen en dag senare och då var den stängd utan att jag hade fått svar eller orsak till varför ticketen var stängd.
Började jag bli lite sur så jag testar via live supporten online istället. Nu börjar det hända saker. Efter att killen på supporten hade kollat kontot och CD/DVD-nyckeln igen fick jag detta svar.

Your ticket #xxxxxx has received a response from Blizzard Support: Howdy & Good afternoon:) GM Tuskarr Volkexas here :smiley: " I am the Walrus "
This is just a quick follow-up from your live chat with us here Thanks a lot for getting in touch with us! I was looking over your account history, pretty awesome stuff I must say.
I decided to go deeper, I wanted to see just how deep the rabbit hole goes ( ͡° ͜ʖ ͡°) and it went pretty deep! all the way back to 2010 when you started this battle.net account
Sooooooo, I'd like to just thank you again for being such an awesome Blizzard customer & player, your loyalty to us means so so much and as a little thank you - we'd like to offer you a lil' gift to say thank you ( ͡ᵔ ͜ʖ ͡ᵔ ) I've gifted you the 'Nova Mission Pack! ' with no charge at all, just a lil' gift on the house ᕕ( ՞ ᗜ ՞ )ᕗ ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Hope you enjoy and thank you again for being [ EPIC!
] Thank you for your time :smiley:
Enjoy the rest of your Friday! Warm Regards, :hearts: GM Volkexas ' Your friendly neighbourhood Tuskarr / Walrus '

Kollade vad Nova Mission Pack innehöll och jag hade fått hela rubbet gratis. 14,99 USD.Jag måste säga att det var otroligt schysst av supporten att bjuda på det. Kostar väl inget för dem men för mig var det värt mycket mer än så.

Det kallar jag för support!

Medlem

Använder Blizzards support barnarbetare? För ingen äldre än 12 år kan på allvar använda sånt språk i ett meddelande från kundtjänst.

Hoppla. Trevlig support, men jag tror "språkmanövern" var ämnat åt en yngre målgrupp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Håller med om språket och alla smileys mm var för mycket. Men bortsett från det var supporten suverän och de har en nöjd kund. Alla har vi väl en eller ett par dåliga erfarenheter när det kommer till support till oss som slutkunder. När man väl möts på bra sätt har jag inget emot att berätta det då oftast är det de dåliga nyheterna som sprids mest.

Medlem

Ser ut som standard blizzard kundsupport. Heller att de skriver så än standard tugget som andra support gör så man inte ens vet om man pratar med en människa eller autosvar.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Använder Blizzards support barnarbetare? För ingen äldre än 12 år kan på allvar använda sånt språk i ett meddelande från kundtjänst.

Deras "GM" verkar mest vara spelare med någon form av admin/mod-status. Är inte insatt i området med det är intrycket jag fått efter min kontakt med supporten via WoW.

Medlem

Har alltid varit rätt nöjd med Blizzards support! Känns som att många som jobbar där trivs med det.

1
Skriv svar