Se första bilderna på Alicia Vikander som Lara Croft

Robot
Se första bilderna på Alicia Vikander som Lara Croft

Bilder från inspelningen visar svenska skådespelerskan i rollen som äventyraren.


Medlem
Se första bilderna på Alicia Vikander som Lara Croft

Hon är väldigt duktig som skådis. Men lite för liten och kort för att passa som Lara Croft. Men å andra sidan så kanske den "nya" Lara Croft i de senaste spelen har något annorlunda proportioner också.

Jag tycker att Angelina Jolie såg mer ut som Lara i spelen. Fast mest lik är kanske Rhona Mitra, också skådis, och före detta Lara Croft-modell (på den tiden när Eidos anställde någon modell som skulle vara den "riktiga" Lara i olika PR-sammanhang... Det kanske de fortfarande gör... Ja inte Eidos nu rå men Square Enix).

Medlem

"händerna är bundna och hon tvingas utföra diverse akrobatiska manövrar på en rostig flygplansvinge"

låter som min smekmånad


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Hon är väldigt duktig som skådis. Men lite för liten och kort för att passa som Lara Croft. Men å andra sidan så kanske den "nya" Lara Croft i de senaste spelen har något annorlunda proportioner också.

Jag tycker att Angelina Jolie såg mer ut som Lara i spelen. Fast mest lik är kanske Rhona Mitra, också skådis, och före detta Lara Croft-modell (på den tiden när Eidos anställde någon modell som skulle vara den "riktiga" Lara i olika PR-sammanhang... Det kanske de fortfarande gör... Ja inte Eidos nu rå men Square Enix).

Håller med om att de nog gick mer på "nya" Lara än gamla Lara vilket jag tycker är bra. Föredrar reboot Lara framför den gamla, även om de äldre spelen var rejält kul.

Medlem

Jag är övertygad om att Alicia Wikander kommer göra det skitbra. Men jag kan inte låta bli att undra hur Camilla Luddington hade gjort det, då det var hon som spelade Lara i de två senaste spelen, och hon gjorde det riktigt bra. Man kan verkligen se på ansiktet och ansiktsuttrycken att det är hon.

Medlem

Någon som vet hur hennes brittiska dialekt är? Dom får ju inte göra filmen med en amerikansk dialekt hos Lara liksom :S


signatur

Game long and prosper

Skribent

Hon kommer äga den rollen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tror hon kommer göra rollen jävligt bra, men är osäker på om hon riktigt "ser ut" som Lara. Har vänjt in mig med den gamla och de nya spelens typ.

Men hoppas på en toppen rulle!


signatur

Nämen!

Medlem

De nya spelen är mycket bättre än de gamla, så vi får hoppas att nya filmen också blir bättre än den kraschlandning de första filmerna var.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

De gamla filmerna var inte superdåliga, men rejält ostiga

Ambassadör
Xbox

Tänk om det blir en bra film? oO


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Javas:

Någon som vet hur hennes brittiska dialekt är? Dom får ju inte göra filmen med en amerikansk dialekt hos Lara liksom :S

Du har inte sett så många intervjuer med henne förmodar jag?
Hon pratar ju bara med brittisk dialekt så du behöver inte oroa dig för att det blir amerikanska dialekt

Medlem
Skrivet av Javas:

Någon som vet hur hennes brittiska dialekt är? Dom får ju inte göra filmen med en amerikansk dialekt hos Lara liksom :S

Inga problem

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

De gamla filmerna var inte superdåliga, men rejält ostiga

Ost som är så gott, helst på kex!

Medlem
Skrivet av RobertL:
Skrivet av Javas:

Någon som vet hur hennes brittiska dialekt är? Dom får ju inte göra filmen med en amerikansk dialekt hos Lara liksom :S

Du har inte sett så många intervjuer med henne förmodar jag?
Hon pratar ju bara med brittisk dialekt så du behöver inte oroa dig för att det blir amerikanska dialekt

Finemang! Har bara sett lite av Ex Machina, annars vet jag ingenting om hur hon är som skådis


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av RobertL:
Skrivet av Javas:

Någon som vet hur hennes brittiska dialekt är? Dom får ju inte göra filmen med en amerikansk dialekt hos Lara liksom :S

Du har inte sett så många intervjuer med henne förmodar jag?
Hon pratar ju bara med brittisk dialekt så du behöver inte oroa dig för att det blir amerikanska dialekt

Finemang! Har bara sett lite av Ex Machina, annars vet jag ingenting om hur hon är som skådis

Se klart den! Grym film!

Medlem

Förstår inte varför inte camilla luddington fick axla rollen. Det är ju reboot spelen filmen ska baseras på. Hon har ju hela kittet.

Medlem

Rhona Mitra förblir alltid Lara Croft för mig.

Skribent
Skrivet av kanshira:

Förstår inte varför inte camilla luddington fick axla rollen. Det är ju reboot spelen filmen ska baseras på. Hon har ju hela kittet.

Dom väljer nog en bra skådis i första hand.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nä tack, alldeles för tråkigt utseende och för mjäkig för min smak. Ingen speciell skådespelerska heller.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kanshira:

Förstår inte varför inte camilla luddington fick axla rollen. Det är ju reboot spelen filmen ska baseras på. Hon har ju hela kittet.

Dom väljer nog en bra skådis i första hand.

Skulle inte påstå att hon direkt är bättre än Camilla.

Medlem

[quote=Fr0gg0.]Nä tack, alldeles för tråkigt utseende och för mjäkig för min smak. Ingen speciell skådespelerska heller.

Nää. Ba vunnit en Oscar sådär. Helt sämst...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nä tack, alldeles för tråkigt utseende och för mjäkig för min smak. Ingen speciell skådespelerska heller.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kanshira:

Förstår inte varför inte camilla luddington fick axla rollen. Det är ju reboot spelen filmen ska baseras på. Hon har ju hela kittet.

Dom väljer nog en bra skådis i första hand.

Skulle inte påstå att hon direkt är bättre än Camilla.

ROFL... Du måste trolla.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kanshira:

Förstår inte varför inte camilla luddington fick axla rollen. Det är ju reboot spelen filmen ska baseras på. Hon har ju hela kittet.

Dom väljer nog en bra skådis i första hand.

Skulle inte påstå att hon direkt är bättre än Camilla.

Vikander är en oerhört mycket mer begåvad skådespelerska.

Oavsett vilket är det mer intressant att Walton Goggins är castad. Där kan vi snacka talang.

Medlem

Inga sillisar, ingen Croft.
Rhona ftw


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

För små tuttar.

Medlem

Bröst i all ära, men Alicia största nackdel är väl att hon ser för gammal ut för att passa in på "nya" Lara. Men jag är glad att någon försöker göra nya filmer.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kanshira:

Förstår inte varför inte camilla luddington fick axla rollen. Det är ju reboot spelen filmen ska baseras på. Hon har ju hela kittet.

Dom väljer nog en bra skådis i första hand.

Skulle inte påstå att hon direkt är bättre än Camilla.

Vikander är en oerhört mycket mer begåvad skådespelerska.

Oavsett vilket är det mer intressant att Walton Goggins är castad. Där kan vi snacka talang.

Håller med helt, både vad gäller Vikander men framförallt Goggins! För den som undrar är det bara att kolla in The Shield eller Justified, den mannen kan äga en scen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hon är jäkligt rolig (och cool) i The Man From UNCLE.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Fr0gg0.:

Nä tack, alldeles för tråkigt utseende och för mjäkig för min smak. Ingen speciell skådespelerska heller.

Nää. Ba vunnit en Oscar sådär. Helt sämst...

Politiskt motiverad Oscar i en av de minst viktiga kategorierna är ju knappast någonting att hurra över. Tror på dunderflopp med denna castingen.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Inga sillisar, ingen Croft.
Rhona ftw

Konstigt. Aldrig hört eller sett någon källa på att hon har det. Dessutom så vore det väldigt opraktiskt att ha två kuddar med vätska som kan gå sönder vid hårda fall.

12
Skriv svar