Rare lovar gediget pc-stöd i Sea of Thieves

Robot
Rare lovar gediget pc-stöd i Sea of Thieves

Bland annat stöd för bildförhållandet 21:9 och 144 Hz bilduppdatering utlovas.


Medlem
Rare lovar gediget pc-stöd i Sea of Thieves

Cross platform mp?

Medlem

"Versionerna för pc och Xbox One utvecklas sida vid sida med varandra, och pc-versionen ska alltså inte vara en portning av konsolversionen". Läser sedan "gediget pc-stöd", kul att se att pc-versionen får pc-stöd, något som inte borde vara en "nyhet" om versionerna verkligen utvecklas sida vid sida.
Hoppas att spelet blir roligt, det verkar ganska kul i mp, och som Robbis skriver, hoppas det blir Cross platform.

Medlem

Det kommer bara släppas på Windows Store, vilket betyder att det inte blir något köp för min del.

Medlem

Om man måste göra nånting annorlunda för att olika bildförhållanden och uppdateringsfrekvenser ska funka så har man gjort nåt riktigt fel från början.

Gen
Medlem

Det som fortfarande förvånar mig är att utvecklare anser att hög bilduppdateringsfrekvens är en "feature" när det borde vara standard. Och speciellt när de gör reklam för det "oj vad duktiga vi är som inkluderar element som varje PC spel egentligen ska ha".

Avstängd
Skrivet av Zer0cooL:

Om man måste göra nånting annorlunda för att olika bildförhållanden och uppdateringsfrekvenser ska funka så har man gjort nåt riktigt fel från början.

Du tar programmering alldeles förgiven.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det kommer bara släppas på Windows Store, vilket betyder att det inte blir något köp för min del.

Exakt. Det är lite missvisande att skriva att det släpps till "PC". Då tolkas det lätt som att man kommer kunna köra detta på valfri, semi-modern, version av Windows. Tyvärr kommer det enbart vara Windows Store som gäller i Windows10.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Buio:

Det kommer bara släppas på Windows Store, vilket betyder att det inte blir något köp för min del.

För att?

Medlem

Fyfan för att det är enbart windows 10... så jävla girigt av av microsoft

Medlem
Skrivet av Emsa:

För att?

Om du kommer ihåg Games for Windows Live (GFWL) så var det Microsofts förra "satsning" på spel till PC. Det kom ett antal spel som bara släpptes på GFWL. Jag har några spel där, några som jag sen fick köpa om på en annan plattform.

MS brände mig en gång, nu tänker jag inte gå på deras skrot igen.

Medlem

Jag tänker också bojkotta pga only windows 10

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Emsa:

För att?

Om du kommer ihåg Games for Windows Live (GFWL) så var det Microsofts förra "satsning" på spel till PC. Det kom ett antal spel som bara släpptes på GFWL. Jag har några spel där, några som jag sen fick köpa om på en annan plattform.

MS brände mig en gång, nu tänker jag inte gå på deras skrot igen.

GFWL-spel fungerar fortfarande offline, och att servrar stängs ner är något man får leva med. Finns ju skitmånga spel på Steam vars servrar stängts ner, så det är aldrig någon garanti att handla på Steam, om du trodde det.

Den som går och hoppas på att det kommer släppas på Steam tids nog kan sluta hoppas redan nu. Spelet är utvecklat av Rare som ägs av Microsoft, och kommer inte att släppas någon annanstans. Att Quantum Break och Tomb Raider släpptes på Steam beror på att de spelen är utvecklade av tredjepartsutvecklare som inte gynnas av att begränsa sig till en enda butik.

Spel som är utvecklade av Microsoft kommer bara att släppas på Windows Store, precis som att spel utvecklade av Valve bara släpps på Steam. Att tro något annat är nog mest bara naivt och det är inget som Microsoft kommer ge vika för. Hade spelen inte släppts på Windows Store så hade de varit Xbox-exklusiva.

Skägg.
10 Chambers

Sjukt sugen på det här spelet.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sjukt sugen på det här spelet.

Samma här. Ser riktigt mysigt ut och att det är multiplayer får det bara att se mer roligt ut om du frågar mig!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

GFWL-spel fungerar fortfarande offline, och att servrar stängs ner är något man får leva med. Finns ju skitmånga spel på Steam vars servrar stängts ner, så det är aldrig någon garanti att handla på Steam, om du trodde det.

Den som går och hoppas på att det kommer släppas på Steam tids nog kan sluta hoppas redan nu. Spelet är utvecklat av Rare som ägs av Microsoft, och kommer inte att släppas någon annanstans. Att Quantum Break och Tomb Raider släpptes på Steam beror på att de spelen är utvecklade av tredjepartsutvecklare som inte gynnas av att begränsa sig till en enda butik.

Har du testat ladda ner eller spela GFWL-spel under Windows 10? Du pratar om att spel på Steam stängs ner, men har du ens fattat att GFWL var en tjänst från Microsoft? Om du ska dra en jämförelse, så kan du säga att det var som att Steam stängs ner.

Jag har inte "hoppats" på att det ska släppas på Steam, jag säger bara att jag vägrar köpa något på Microsoft Store. Att du tror att jag hoppas att MS ska släppa sina spel på Steam, är inte bara naivt, det är korkat och att inte ha någon läsförståelse.

Jag har spel på massor av tjänster, EA Origin, Blizzards Battlenet, Steam, GOG, GG och enskilda utvecklare. Har inga problem med några av de andra.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Bojkott:

GFWL-spel fungerar fortfarande offline, och att servrar stängs ner är något man får leva med. Finns ju skitmånga spel på Steam vars servrar stängts ner, så det är aldrig någon garanti att handla på Steam, om du trodde det.

Den som går och hoppas på att det kommer släppas på Steam tids nog kan sluta hoppas redan nu. Spelet är utvecklat av Rare som ägs av Microsoft, och kommer inte att släppas någon annanstans. Att Quantum Break och Tomb Raider släpptes på Steam beror på att de spelen är utvecklade av tredjepartsutvecklare som inte gynnas av att begränsa sig till en enda butik.

Har du testat ladda ner eller spela GFWL-spel under Windows 10? Du pratar om att spel på Steam stängs ner, men har du ens fattat att GFWL var en tjänst från Microsoft? Om du ska dra en jämförelse, så kan du säga att det var som att Steam stängs ner.

Jag har inte "hoppats" på att det ska släppas på Steam, jag säger bara att jag vägrar köpa något på Microsoft Store. Att du tror att jag hoppas att MS ska släppa sina spel på Steam, är inte bara naivt, det är korkat och att inte ha någon läsförståelse.

Jag har spel på massor av tjänster, EA Origin, Blizzards Battlenet, Steam, GOG, GG och enskilda utvecklare. Har inga problem med några av de andra.

Jag vet mycket väl vad du pratar om, och jag spelade MS Flight för bara någon månad sen.
Du kan fortfarande spela GFWL-spel, dock kan du, precis som jag sa, bara spela offline. Och har man problem att starta tjänsten med Windows 10 så finns det flera sätt för att få det att fungera.

Att bojkotta en tjänst bara för att det finns en risk att den inte kommer existera om x antal år är bara idiotiskt. Eller ja, det är väl genialt om man vill avstå från många bra spel. Det kommer alltid att finnas saker som tar död på spel och programvaror. Tjänster läggs ner, hårdvara blir inkompatibelt osv.

Jag vet inte om det är för att jag är uppvuxen under en tid då plattformar och format ändrades stup i kvarten, men bryr mig inte särskilt mycket över att jag kanske inte kommer kunna spela Sea of Thieves om 10 år pga att Microsoft har lagt ner Windows Store. Däremot så lär jag ångra mig om jag aldrig fick chansen att testa det.

Medlem
Skrivet av Emsa:
Skrivet av Buio:

Det kommer bara släppas på Windows Store, vilket betyder att det inte blir något köp för min del.

För att?

Pratar nog för det flesta som tänker likadant. Windows Store är S.K.I.T. - Skit.

Blir inget köp för mig heller om dem inte släpper det som en standalone client eller på något annat hörn. Väljer Uplay, Origins eller Steam varje dag i veckan på hela året över Windows Store.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Känns som att otroligt många sitter och hatar på Windows Store (Och Windows 10 för den delen) bara för att försöka vara en del av de koola kidsen. Kan ni förklara exakt varför ni tänker bojkotta ett spel bara för att det distribueras via Windows Store? Själv håller jag med om att det är ett lite halvtaskigt system de har, men när jag väl köpt och installerat t.ex. Gears of War 4, så slapp jag röra Windows Store igen (tills man bestämmer sig för att köpa ett nytt spel då). Kan ni komma med något konkret istället för att bara spy galla?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag vet mycket väl vad du pratar om, och jag spelade MS Flight för bara någon månad sen.
Du kan fortfarande spela GFWL-spel, dock kan du, precis som jag sa, bara spela offline. Och har man problem att starta tjänsten med Windows 10 så finns det flera sätt för att få det att fungera.

Att bojkotta en tjänst bara för att det finns en risk att den inte kommer existera om x antal år är bara idiotiskt. Eller ja, det är väl genialt om man vill avstå från många bra spel. Det kommer alltid att finnas saker som tar död på spel och programvaror. Tjänster läggs ner, hårdvara blir inkompatibelt osv.

Jag vet inte om det är för att jag är uppvuxen under en tid då plattformar och format ändrades stup i kvarten, men bryr mig inte särskilt mycket över att jag kanske inte kommer kunna spela Sea of Thieves om 10 år pga att Microsoft har lagt ner Windows Store. Däremot så lär jag ångra mig om jag aldrig fick chansen att testa det.

Du säger att det är idiotiskt att bojkotta en tjänst. Är det egentligen inte du som är idioten med skygglappar som gått på Microsofts nitlotter, men ändå är villig att fortsätta kasta pengar på dem? Microsoft förstår bara en grej, och det är pengar. Jag är en pytteliten del i deras inkomster, men jag väljer att "rösta" med min plånbok och tala om för MS att jag inte gillar deras sätt att hantera spel på PC.

Jag hade ett antal spel på GFWL, bland annat Dawn of War II som fick göras om helt för att kunna spelas och jag var tvungen att köpa det på nytt. Dessutom är det inte så lätt att få GFWL att fungera på Windows 10 som du tror.

Sen tar du också upp att du kommer ångra dig om du inte fick chansen att testa ett spel på Windows Store. Jag säger så här; det finns hundratals grymt bra spel som jag inte hinner spela varje år på andra ställen. Jag kan hellre spela några av dem, jag känner inget tvång att jag måste kunna spela spel från Microsoft.

PS. Dessutom är det som många andra säger här; Microsoft Store suger.

1
Skriv svar