Det groteska texturpaketet till Fallout 4 släppt

Robot
Det groteska texturpaketet till Fallout 4 släppt

Har du rensat hårddisken och uppgraderat pixelskyfflaren?

#bethesda-softworks, #fallout-4


Medlem
Det groteska texturpaketet till Fallout 4 släppt

Har kört nu och ärligt talat så känns det som det var såhär det skulle sett ut från början. Allt är högupplöst. Man kan se fiber i kläder och annat. Vattnet ser bättre ut (enhanced water modden är bättre dock) men är svinnöjd. Spelar med två stycken gtx 980 ti och det flyter på mycket bra. Är supernöjd. Förstår patchen är 58 gb om det är alla texturer dom har gjort om till 4k.

Men det är helt klart värt det

Medlem

Men det är officielt och inte någon Beta? såg att jag hade en uppdatering igår men på "news" inne på steam så verkade det bara handla om en beta.

Personligen så tror jag man väntar ett tag, lär antaligen vara en del av mina moddar som lägger till items i spelet som kommer att få tuppjuck av detta...

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Men det är officielt och inte någon Beta? såg att jag hade en uppdatering igår men på "news" inne på steam så verkade det bara handla om en beta.

Personligen så tror jag man väntar ett tag, lär antaligen vara en del av mina moddar som lägger till items i spelet som kommer att få tuppjuck av detta...

Det ligger som ett dlc på steam av nån anledning

Medlem
Skrivet av Dres81:

Har kört nu och ärligt talat så känns det som det var såhär det skulle sett ut från början. Allt är högupplöst. Man kan se fiber i kläder och annat. Vattnet ser bättre ut (enhanced water modden är bättre dock) men är svinnöjd. Spelar med två stycken gtx 980 ti och det flyter på mycket bra. Är supernöjd. Förstår patchen är 58 gb om det är alla texturer dom har gjort om till 4k.

Men det är helt klart värt det

Att du kör sli kvittar väl i fallout 4? Det finns ju inget stöd för det?

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Halvars90:

Men det är officielt och inte någon Beta? såg att jag hade en uppdatering igår men på "news" inne på steam så verkade det bara handla om en beta.

Personligen så tror jag man väntar ett tag, lär antaligen vara en del av mina moddar som lägger till items i spelet som kommer att få tuppjuck av detta...

Det ligger som ett dlc på steam av nån anledning

Det kan jag nästan förstå xD, skulle ju iofs vara dumt om alla på steam laddade ner en "uppdatering" på dyrgt 60GB då uppdateringar oftast laddar ner sig sjävla xD

Inaktiv

Jag sitter på ett 970 men frågan är om det ens är lönt att ladda ner då?

Medlem

Hur fan ska jag kunna ladda ned det här med mitt 33.6K modem!? Å andra sidan kanske det inte är värt det, då mitt Voodoo2 grafikkort troligen inte räcker till...

Inaktiv
Skrivet av telison:

Hur fan ska jag kunna ladda ned det här med mitt 33.6K modem!? Å andra sidan kanske det inte är värt det, då mitt Voodoo2 grafikkort troligen inte räcker till...

Håll dig till Doom 3 istället https://www.youtube.com/watch?v=nUVXAl0dgYY

Medlem

Har uppgraderat min dator med ett GTX 1070 kort och med 32Gb Ram och en i7 6700k processor. Hur funkar det på en sådan maskin tror ni.? De rekommenderar ju 1080...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har uppgraderat min dator med ett GTX 1070 kort och med 32Gb Ram och en i7 6700k processor. Hur funkar det på en sådan maskin tror ni.? De rekommenderar ju 1080...

Har exakt samma specs.
Undrar också hur ni tror de lär funka?
1070 är ju ändå lite av junior beast
Hur stor skillnad är de egentligen på 1070 och 1080 ? Börjar ångra att jag inte la 3 tusen till. Men 2 st 1070 bör väl naturligtvis vara starkare än ett 1080?

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av telison:

Hur fan ska jag kunna ladda ned det här med mitt 33.6K modem!? Å andra sidan kanske det inte är värt det, då mitt Voodoo2 grafikkort troligen inte räcker till...

Håll dig till Doom 3 istället https://www.youtube.com/watch?v=nUVXAl0dgYY

ser ganska likt fallout ut, lika själslösa npc:er

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av CARTMAN:

Har uppgraderat min dator med ett GTX 1070 kort och med 32Gb Ram och en i7 6700k processor. Hur funkar det på en sådan maskin tror ni.? De rekommenderar ju 1080...

Har exakt samma specs.
Undrar också hur ni tror de lär funka?
1070 är ju ändå lite av junior beast
Hur stor skillnad är de egentligen på 1070 och 1080 ? Börjar ångra att jag inte la 3 tusen till. Men 2 st 1070 bör väl naturligtvis vara starkare än ett 1080?

Om spelet stödjer SLI. Annars kör du bara ett 1070.

Medlem

Fattar inte varför du måste ha ett så starkt kort för det ser ganska skit ut fortfarande.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Har kört nu och ärligt talat så känns det som det var såhär det skulle sett ut från början. Allt är högupplöst. Man kan se fiber i kläder och annat. Vattnet ser bättre ut (enhanced water modden är bättre dock) men är svinnöjd. Spelar med två stycken gtx 980 ti och det flyter på mycket bra. Är supernöjd. Förstår patchen är 58 gb om det är alla texturer dom har gjort om till 4k.

Men det är helt klart värt det

Tror nog de hade allt färdig sen innan, var väl MS och Sony som tvingade dem att göra det lika fult som på konsolerna för att det inte skulle bli för stor skillnad.

Sedan så finns det ju textur moddar som tar betydligt mindre plats men ändå lyckas vara snyggare. Bethesda är verkligen meh.

-> https://www.youtube.com/watch?v=vDbxtjSHDww

Sedan förstår jag inte varför man skulle vilja spela det ändå. Uselt spel på alla punkter.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fattar inte varför du måste ha ett så starkt kort för det ser ganska skit ut fortfarande.

Det var mig riktigt högupplöst tvåa du lägger!

Medlem

Säkert en riktig dum fråga, men kör man i upplösningen 1920x1080 så tjänar man inget alls på att ladda hem texturerna?

Medlem
Skrivet av saigon:

Säkert en riktig dum fråga, men kör man i upplösningen 1920x1080 så tjänar man inget alls på att ladda hem texturerna?

Jo det gör du, tjäna e väl synd att säga dock. Ser mindre skräp ut med 4k iaf

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:
Skrivet av Dres81:

Har kört nu och ärligt talat så känns det som det var såhär det skulle sett ut från början. Allt är högupplöst. Man kan se fiber i kläder och annat. Vattnet ser bättre ut (enhanced water modden är bättre dock) men är svinnöjd. Spelar med två stycken gtx 980 ti och det flyter på mycket bra. Är supernöjd. Förstår patchen är 58 gb om det är alla texturer dom har gjort om till 4k.

Men det är helt klart värt det

Att du kör sli kvittar väl i fallout 4? Det finns ju inget stöd för det?

Ja inget stöd för SLI men kör jag ett GTX 980ti så är det 28-35 fps men i SLI får jag 58-73fps så även om SLI inte funkar i Fallout 4 så får jag mer fps ändå så är rätt nöjd. "Tack för det televerket"

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:
Skrivet av Dres81:

Har kört nu och ärligt talat så känns det som det var såhär det skulle sett ut från början. Allt är högupplöst. Man kan se fiber i kläder och annat. Vattnet ser bättre ut (enhanced water modden är bättre dock) men är svinnöjd. Spelar med två stycken gtx 980 ti och det flyter på mycket bra. Är supernöjd. Förstår patchen är 58 gb om det är alla texturer dom har gjort om till 4k.

Men det är helt klart värt det

Att du kör sli kvittar väl i fallout 4? Det finns ju inget stöd för det?

Man kan ju åtminstone lägga physX beräkningarna på det andra kortet, så att man avlastar det primära.

Men som jag sagt förut, allsdeles för få spel med fullt sli/xfire stöd för att det egentligen ska vara värt det istället för att lägga mer pengar på 1 kraftfullare kort.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Rockefellerz:
Skrivet av Dres81:

Har kört nu och ärligt talat så känns det som det var såhär det skulle sett ut från början. Allt är högupplöst. Man kan se fiber i kläder och annat. Vattnet ser bättre ut (enhanced water modden är bättre dock) men är svinnöjd. Spelar med två stycken gtx 980 ti och det flyter på mycket bra. Är supernöjd. Förstår patchen är 58 gb om det är alla texturer dom har gjort om till 4k.

Men det är helt klart värt det

Att du kör sli kvittar väl i fallout 4? Det finns ju inget stöd för det?

Man kan ju åtminstone lägga physX beräkningarna på det andra kortet, så att man avlastar det primära.

Men som jag sagt förut, allsdeles för få spel med fullt sli/xfire stöd för att det egentligen ska vara värt det istället för att lägga mer pengar på 1 kraftfullare kort.

Jag kör cpun som physx då inte jätte många spel kör det fullt ut.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fattar inte varför du måste ha ett så starkt kort för det ser ganska skit ut fortfarande.

Well högupplösta texturer kräver mycket vram. Rätta mig någon om jag har fel

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Barkbiten:

Fattar inte varför du måste ha ett så starkt kort för det ser ganska skit ut fortfarande.

Well högupplösta texturer kräver mycket vram. Rätta mig någon om jag har fel

Nej du har rätt, tycker bara deras högupplösta texturer ser ganska meh ut.

1
Skriv svar