Robot
Project Cars 2

Långt uppe i Norrland provkör Mercedes framtidens bilar. Vi tog oss dit, halkade runt med Mercor på en frusen sjö och kände på en av framtidens racingsimmar – Project Cars 2.

#bandai-namco, #project-cars-2, #slightly-mad-studios, #project-cars


Medlem
Project Cars 2

Låter intressant ändå.

Hur såg det ut med uppgraderingar till bilarna, är det möjligt i PC2? Det var lite tråkigt i ettan att man inte kunde göra något alls förutom att ändra skins och tuning.

Medlem

Trodde dem skulle fokusera på rally?


signatur

"High life on low budget"

Redaktör
Skrivet av bent toe:

Trodde dem skulle fokusera på rally?

Nja, det blir flera racingdiscipliner, däribland någon form av rally eller rallycross.


signatur
Medlem

Det jag främst saknade från första spelet var en mer varierad kampanj som alternstov tiöö att vara inlåst i en klass av bankörning. Annars kändes det riktigt skoj med nervkittlande realism.

Dock Dirt Rally som premieras när ratten åker fram, ska bli spännande att se om Project Cars 2 förändrar läget.

Medlem
Skrivet av foock:

Det jag främst saknade från första spelet var en mer varierad kampanj som alternstov tiöö att vara inlåst i en klass av bankörning. Annars kändes det riktigt skoj med nervkittlande realism.

Dock Dirt Rally som premieras när ratten åker fram, ska bli spännande att se om Project Cars 2 förändrar läget.

Ja Dirt Rally är ett bättre spel. Att spela Project Cars känns mer som att provköra bilar på olika banor. Väldigt stelt kampanjläge.

Medlem

Ska förboka denna också!
Har ettan (Limited Edition + alla DLC) som jag är helt nöjd med!


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av wirefire:
Skrivet av foock:

Det jag främst saknade från första spelet var en mer varierad kampanj som alternstov tiöö att vara inlåst i en klass av bankörning. Annars kändes det riktigt skoj med nervkittlande realism.

Dock Dirt Rally som premieras när ratten åker fram, ska bli spännande att se om Project Cars 2 förändrar läget.

Ja Dirt Rally är ett bättre spel. Att spela Project Cars känns mer som att provköra bilar på olika banor. Väldigt stelt kampanjläge.

Jag gillar banutbudet, och i viss mån bilklasserna skarpt. En del brittiska banor är svinkul, och man ser dem nästan aldrig i andra spel.


signatur
Medlem

PC2 kommer bli fantastiskt bra tror jag. Men jag undrar hur det kommer gå för GTR3... :/


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tycker fysiken i Project Cars är riktigt bra, det enda jag önskade från ettan var fler bilar och banor. Jag har rätt stora förväntingar på 2:an nu och ser fram emot den

Önskar att Codemasters kunde jobba mer på fysiken i deras F1 serie så det blev lite mer project cars, typ nån mix mellan dessa.

Medlem

Kommer skaffa första spelet om några dagar när det kommer "gratis" till Xbox Gold. Annars är jag mer för cross-spel som Flatout. Det är nog det senaste bilspel jag verkligen gillat. Allt annat känns för stelt för min arkadiga kropp.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Något PCARS1 var riktigt dåligt på var just att förmedla känsla genom FFB, hoppas detta blir bättre. I dagsläget är AC eller RRE ljusår bättre på just den biten.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tycker fysiken i Project Cars är riktigt bra, det enda jag önskade från ettan var fler bilar och banor. Jag har rätt stora förväntingar på 2:an nu och ser fram emot den

Önskar att Codemasters kunde jobba mer på fysiken i deras F1 serie så det blev lite mer project cars, typ nån mix mellan dessa.

Fler bilar? Jag har spelat 260 timmar och har inte kört alla bilar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

superapan skrev:
"Något PCARS1 var riktigt dåligt på var just att förmedla känsla genom FFB, hoppas detta blir bättre. I dagsläget är AC eller RRE ljusår bättre på just den biten."

Håller med.
PCARS är snyggt som tusan - men när det kommer till körupplevelse så är det junk. Vissa bilar känns underligt "arkadiga" och generellt tycker jag kontrollinställningarna är på tok för komplicerade.
Det är iaf för mig stört omöjligt att få till en vettig FFB-känsla.

Önskar att GTR3 kom snartare

1
Skriv svar