K: NO one lives forever

Medlem
K: NO one lives forever

Hej! Finns någon som sitter på NO one lives forever på PC som kan tänkas sälja det. Har letat efter det ett tag nu så Kontakta mej om det finns intresse.

Jag kommer aldrig sälja mina ex, men vill bara understryka hur bra spelen är. Förhoppningsvis släpper GOG dem någon gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag kommer aldrig sälja mina ex, men vill bara understryka hur bra spelen är. Förhoppningsvis släpper GOG dem någon gång.

NOLF är tyvärr en sån där spelserie där ingen riktigt vet vem som äger rättigheterna. Spelen utvecklades av Monolith som köptes upp av Warner Bros, och spelen publicerades av Fox Interactive som köptes upp av Vivendi som valde att stänga ner studion bara några år efter uppköpet. Vissa säger att det är Warner som äger rättigheter och andra säger att det är Vivendi som äger rättigheterna. Att lösa denna dispyt skulle förmodligen kosta mer än vad man skulle tjäna på en re-release, så ingen utav företagen bryr sig.

Så chanserna att vi någonsin kommer få se spelen på GOG är tyvärr minimala

Medlem

Båda spelen finns här, patchade för moderna operativsystem: http://nolfrevival.tk/
Jag snubblade över länken för någon månad sedan, när jag kollade på recensioner av spelen.

Citat:

You cannot buy a functional version of No One Lives Forever any more. As a result, in an attempt to keep the community alive and attract new players, No One Lives Forever Revival Edition is available to all for free and is a breeze to install and play on all modern operating systems. Double click on the installer, pick a directory to extract the files, and then double click on the desktop shortcuts to play. It's that easy.

Jag vet inte om denna sida har fått ett okej från utvecklarna/utgivarna, men det känns som om den borde ha tagits ned om den inte uppskattades av dem.

http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/no-one-l...

Citat:

Who's going to sue? Some company once tried to follow up on who owned the IP so they could buy it and release the game on GOG, but ended up giving up because the ownership situation was such a convoluted mess.

NOLF is the definition of abandonware.

Tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av returpack:

Båda spelen finns här, patchade för moderna operativsystem: http://nolfrevival.tk/
Jag snubblade över länken för någon månad sedan, när jag kollade på recensioner av spelen.

Citat:

You cannot buy a functional version of No One Lives Forever any more. As a result, in an attempt to keep the community alive and attract new players, No One Lives Forever Revival Edition is available to all for free and is a breeze to install and play on all modern operating systems. Double click on the installer, pick a directory to extract the files, and then double click on the desktop shortcuts to play. It's that easy.

Jag vet inte om denna sida har fått ett okej från utvecklarna/utgivarna, men det känns som om den borde ha tagits ned om den inte uppskattades av dem.

http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/no-one-l...

Citat:

Who's going to sue? Some company once tried to follow up on who owned the IP so they could buy it and release the game on GOG, but ended up giving up because the ownership situation was such a convoluted mess.

NOLF is the definition of abandonware.

Hoppas de göra samma sak med Contract Jack!

Medlem

Hittade precis Nolf 2 & contract j.a.c.k i en låda här hemma. Är det Nolf 1 eller 2 du är ute efter?

Insåg precis att skiva 1 saknas till nolf

Medlem

Det finns en person på blocket som säljer ett exemplar som enligt annonsen ska vara i gott skick. Det är dock cd-versionen. https://www.blocket.se/stockholm/XBOX_360_spel_och_PC_CD_ROM_...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har precis som magma länkade,
PC CD-versionen av NOLF 1.

Spelet ligger i någon låda på vinden hos morsan.
Jag kan se efter om det finns intresse.

Dröjer nog en vecka eller två innan jag besöker.

En 100-lapp, inkl.frakt?

Medlem
Skrivet av returpack:

Båda spelen finns här, patchade för moderna operativsystem: http://nolfrevival.tk/
Jag snubblade över länken för någon månad sedan, när jag kollade på recensioner av spelen.

Citat:

You cannot buy a functional version of No One Lives Forever any more. As a result, in an attempt to keep the community alive and attract new players, No One Lives Forever Revival Edition is available to all for free and is a breeze to install and play on all modern operating systems. Double click on the installer, pick a directory to extract the files, and then double click on the desktop shortcuts to play. It's that easy.

Jag vet inte om denna sida har fått ett okej från utvecklarna/utgivarna, men det känns som om den borde ha tagits ned om den inte uppskattades av dem.

http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/no-one-l...

Citat:

Who's going to sue? Some company once tried to follow up on who owned the IP so they could buy it and release the game on GOG, but ended up giving up because the ownership situation was such a convoluted mess.

NOLF is the definition of abandonware.

Har sett den men vet inte om det är lagligt så hoppar över den men annars bra!

Medlem

Det finns länkar på den sidan till Mega det är bara ladda hem inga konstigheter.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag kommer aldrig sälja mina ex, men vill bara understryka hur bra spelen är. Förhoppningsvis släpper GOG dem någon gång.

NOLF är tyvärr en sån där spelserie där ingen riktigt vet vem som äger rättigheterna. Spelen utvecklades av Monolith som köptes upp av Warner Bros, och spelen publicerades av Fox Interactive som köptes upp av Vivendi som valde att stänga ner studion bara några år efter uppköpet. Vissa säger att det är Warner som äger rättigheter och andra säger att det är Vivendi som äger rättigheterna. Att lösa denna dispyt skulle förmodligen kosta mer än vad man skulle tjäna på en re-release, så ingen utav företagen bryr sig.

Så chanserna att vi någonsin kommer få se spelen på GOG är tyvärr minimala

Exakt. Tyvärr är det precis så det ligger till.

De lyckades dock med System Shock 2, något nästan ingen trodde skulle bli möjligt, så låt oss hålla lite hopp vid liv iaf!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Jag har laddat ned båda spelen och testat. Det funkar bra på Windows 10. Inga problem överhuvudtaget. Som sagt, nu inväntar vi bara en GoG-version så är allt frid och fröjd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hittade nolf1☺

Medlem

Om ingen vet vem som äger IP:t borde väll vem som helst kunna göra en uppfölare eller reboot? Eller om någon annonserade att de jobbade på det kanske den rätta ägaren är villig att ta reda på vem han är så att säga... bara ett litet tillägg...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Om ingen vet vem som äger IP:t borde väll vem som helst kunna göra en uppfölare eller reboot? Eller om någon annonserade att de jobbade på det kanske den rätta ägaren är villig att ta reda på vem han är så att säga... bara ett litet tillägg...

Exakt. Då lär vi få veta hur allt ligger till ganska snabbt misstänker jag.

(Let's do it!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av nudelsdesign:

Om ingen vet vem som äger IP:t borde väll vem som helst kunna göra en uppfölare eller reboot? Eller om någon annonserade att de jobbade på det kanske den rätta ägaren är villig att ta reda på vem han är så att säga... bara ett litet tillägg...

Exakt. Då lär vi få veta hur allt ligger till ganska snabbt misstänker jag.

(Let's do it!)

Jag jobbade i Litech motorn för nolf 2 lite, vi fick ett ex skickat till oss eftersom vi håll på med ett spelprojekt ocyh monolith praktiskt taget gav bort motorn i kampen om den bästa spelmotorn. jag jobbade med leveldesign och modellering idet projektet, så kan du programmera så


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar