Årets E3-mässa är öppen för allmänheten

Robot
Årets E3-mässa är öppen för allmänheten
Medlem
Årets E3-mässa är öppen för allmänheten

Haha, jävlar vilken kö det kommer bli till allt.

Medlem

Hade jätte gärna åkt! men orkar bara inte med sådanna köer!

Medlem

Om jag hade gratisbiljett och råkade befinna mig riktigt nära mässan hade jag gått och kollat. Men aldrig för de pengarna. Det var många år sen jag såg en enda annonsering därifrån som verkligen imponerade.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

"E3 är spelbranschens största mässa"
Beror på vad man räknar som störst, men Gamescom i tyskland hade 2016, 294.700 fler besökare än E3.
Så vi borde egentligen promota europa som platsen för världens största spelmässa =D

Medlem

Helt sanslöst dyrt. Har sett ett flertal YouTubers som påstår att det inte är värt att åka dit, alls.

Detta är värt att ha i åtanke också:
Jared Knabenbauer ‏@ProJared 2 tim

Also keep in mind that $250 doesn't mean you get to go to the press conferences. Those are invite only, and romanticized beyond belief.

Medlem

Stora förläggare har lämnat mässan, så de börjar bli desperata antar jag.

Medlem

Nja, det mest intressanta från mässan är konferenserna och de ser man ju bäst via stream.

Medlem

Lite väl dyrt, är ju mer än biljetten som kostar också så som resan och boende etc

Medlem

Nice. Har haft en dröm att besöka E3 mässan ända sedan jag var liten på 90-talet. Det är mycket pengar verkligen, speciellt jämfört med GamesCom mässan i Tyskland. Skulle dock kunna tänka mig att betala det då det är en "once in a lifetime" grej. Problemet är att det ligger i USA så priset skulle ju bli så mycket mer. Skulle jag bara behöva betala inträdet på över 2 lakan så skulle jag iaf slå till och äntligen få uppleva denna galna spelmässa...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har varit på både E3 (http://jrl5.blogspot.se/2015/07/e3-2015-travel-diary-of-star-...) och GamesCom (http://jrl5.blogspot.se/2015/08/gamescom-2015-travel-diary-of...)

Ska du betala för att åka på något av det är GamesCom absolut att föredra. Som en del av allmänheten är hela upplevelsen avsedd att vara för dig, alltifrån köpkvarteret till demostationerna och allt gratis swag från de olika bolagen. GamesCom har dock längre köer så ha mobiltelefon eller Nintendo 3DS i beredskap.

Ska man ändå åka till Los Angeles och vara där samtidigt som E3 - fine, more power to you - men centrala Los Angeles är inte direkt det roligaste stället att vara på; framför allt inte när du istället kan befinna dig vid Long Beach istället.

Medlem

oj vad sugen jag blev på en biljett nu då!

Medlem

Bättre och billigare att dra till Gamescom.

Medlem

Fan va kul det hade varit:) men USA är lite för långt att åka för en sån grej;)


signatur

Good Night, Good Luck

1
Skriv svar