Playstation 4 Pro:s nya turboläge testat

Robot
Playstation 4 Pro:s nya turboläge testat

Ger bättre prestanda även för spel utan Pro-patch.


Medlem
Playstation 4 Pro:s nya turboläge testat

Lutar mera och mera att jag kommer uppgradera till pro och en UHD tv inom snar framtid

Medlem

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Medlem

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Medlem

Blir nog att uppgradera boxen då.

Gen
Medlem

Sålde min PS4a men nu saknar jag den ibland. Kanske borde investera i en PS4Pro, har trots allt en 4K/HDR TV.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Man behöver ju inte köra piratkopierat

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Så du köper PS4 men piratar Windows, och klagar sen på att Windows krånglar..?

#SeemsGood


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Inte så jätte genomtänkt inlägg. Kom ihåg att det handlar som spel som INTE är skapade för Pro, och utan support från utvecklaren.

Då ska man ärligt talat vara glad att man får nåt alls. Eller hur?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Så du köper PS4 men piratar Windows, och klagar sen på att Windows krånglar..?

#SeemsGood

Sårad eller? Lär dig ironi i fortsättningen, och vad i min text framgår som klagande gentemot Windows. Vilken söt liten hashtag du gjorde.

#kränkt

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Så du köper PS4 men piratar Windows, och klagar sen på att Windows krånglar..?

#SeemsGood

Sårad eller? Lär dig ironi i fortsättningen, och vad i min text framgår som klagande gentemot Windows. Vilken söt liten hashtag du gjorde.

#kränkt

Tror inte speciellt många läser din text och tänker, hah ironi!

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Så du köper PS4 men piratar Windows, och klagar sen på att Windows krånglar..?

#SeemsGood

Sårad eller? Lär dig ironi i fortsättningen, och vad i min text framgår som klagande gentemot Windows. Vilken söt liten hashtag du gjorde.

#kränkt

Nej, inte alls, det var bara ett väldigt underligt uttalande. Hur var det ironi, menar du? Du ska inte ge upp datorn?
Ja jisses, det var ett roligt skämt du

Kränkt? #FortfarandeFastI2015 haha

Hashtaggen används ofta, sorry om du missat det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Säger han som köpte en Wii U.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Inte så jätte genomtänkt inlägg. Kom ihåg att det handlar som spel som INTE är skapade för Pro, och utan support från utvecklaren.

Då ska man ärligt talat vara glad att man får nåt alls. Eller hur?

Vilket skitsnack. När jag grejsar runt med datorn behöver jag inte vänta på att någon "utvecklare" ska godkänna att jag får använda den uppgraderade hårdvaran. Snacka om att hålla tillbaka utvecklingen.

Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Säger han som köpte en Wii U.

Hahahaha avis något?

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Inte så jätte genomtänkt inlägg. Kom ihåg att det handlar som spel som INTE är skapade för Pro, och utan support från utvecklaren.

Då ska man ärligt talat vara glad att man får nåt alls. Eller hur?

Vilket skitsnack. När jag grejsar runt med datorn behöver jag inte vänta på att någon "utvecklare" ska godkänna att jag får använda den uppgraderade hårdvaran. Snacka om att hålla tillbaka utvecklingen.

Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Säger han som köpte en Wii U.

Hahahaha avis något?

Avis på Wii-ägare..? Wut?

Hur tänkte du nu?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Inte så jätte genomtänkt inlägg. Kom ihåg att det handlar som spel som INTE är skapade för Pro, och utan support från utvecklaren.

Då ska man ärligt talat vara glad att man får nåt alls. Eller hur?

Vilket skitsnack. När jag grejsar runt med datorn behöver jag inte vänta på att någon "utvecklare" ska godkänna att jag får använda den uppgraderade hårdvaran. Snacka om att hålla tillbaka utvecklingen.

Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Säger han som köpte en Wii U.

Hahahaha avis något?

Avis på Wii-ägare..? Wut?

Hur tänkte du nu?

Wii u är jävligt underskattad, iallafall när det gäller spelen. Wii u är den konsol som används mest här hemma, ungarna petar knappt på ps4an, å inte jag heller :/ dom flesta spelen finns ju till PC ändå?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Välkommen till gänget!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Ja att man tröttnar på PC och alla problem med dom är inget roligt skämt. Jag gjorde det själv för ca17 år sen och har bara blivit säkrare på för varje år att jag gjorde ett bra val för mitt eget välmående.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Inte så jätte genomtänkt inlägg. Kom ihåg att det handlar som spel som INTE är skapade för Pro, och utan support från utvecklaren.

Då ska man ärligt talat vara glad att man får nåt alls. Eller hur?

Vilket skitsnack. När jag grejsar runt med datorn behöver jag inte vänta på att någon "utvecklare" ska godkänna att jag får använda den uppgraderade hårdvaran. Snacka om att hålla tillbaka utvecklingen.

Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kadavriak:

Wohoo 14%!!! 720p@30fps here we come!!!

Säger han som köpte en Wii U.

Hahahaha avis något?

Avis på Wii-ägare..? Wut?

Hur tänkte du nu?

Wii u är jävligt underskattad, iallafall när det gäller spelen. Wii u är den konsol som används mest här hemma, ungarna petar knappt på ps4an, å inte jag heller :/ dom flesta spelen finns ju till PC ändå?

Det här må vara första gången jag sett någon invoke'a PC Master Race och försvara konsolspelande på samma gång.

Medlem

hahaha det där är bara för inbillnigs sjuka människort haha

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Så du köper PS4 men piratar Windows, och klagar sen på att Windows krånglar..?

#SeemsGood

Sårad eller? Lär dig ironi i fortsättningen, och vad i min text framgår som klagande gentemot Windows. Vilken söt liten hashtag du gjorde.

#kränkt

Lilla snöflinga, blev du triggered nu? Stackars lilla snöflinga, så synd om dig, jag önskar hemskt mycket att din framtid är ett safe space där ingen kan kränka dig igen. Lilla snöflinga, vintern är snart borta, jag hoppas att du inte blir lika triggered av att våren kommer och smälter dina polare. Jag vet att du är unik och saker, men internet är verkligen inte ett safe space för dig och andra edgelords.

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du vet väl om …

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skägg.
10 Chambers

Hörrni, skärp till attityden i den här tråden.

#JagBestämmer


signatur
Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Ja att man tröttnar på PC och alla problem med dom är inget roligt skämt. Jag gjorde det själv för ca17 år sen och har bara blivit säkrare på för varje år att jag gjorde ett bra val för mitt eget välmående.

Vad är det för problem du menar?

Medlem

Alltså sen när blev FZs kommentatorsfält annekterat av /r/pcmasterrace?

Konsoller har haft problem med FPS så långt tillbaka som jag kan minnas. Det fanns spel till NES som segade ner i vissa perioder. Det här är varken nytt eller något som spelarna led nämnvärt av. Jag kan inte minnas att det var någon som gnällde FPS när vi hade Golden Eye tourneringar på Nintendo 64. Det här är heller inte något som lär försvinna då utvecklare (och spelare) kommer vilja få så snygga spel som det bara går.

Är 60 FPS lika viktigt som rinnande vatten är inte konsoller, och har heller aldrig varit, något att satsa på. De (iaf Sony och Microsoft) klämmer in så mycket kraft de kan till ett pris av 4000-5000kr och gör det enkelt att spela framför TVn. Det är fokus på enkelhet och inte prestanda.

Är det jag som börjar bli gammal? Jag fattar inte den här självgoda attityden. Jag har också en PC som är kraftfullare än min PS4 Pro men inte fan når jag nirvana av att sitta och vara överlägsen mot andra spelare på FZ över några FPS hit och dit.

PS4 Pro Turbo Mode är en bra grej men den är på något sätt inte likvärdig med en kraftfull PC.

Medlem

Om man säger det enkelt på en konsol så kändes uppstå 10 problem med spelen du har. På en pc är den siffran 10 gånger fler man behöver ett mycket större tålamod om man ska spela på en pc helt enkelt. Själv så orkar jag inte ens förklarar mej mer ingående eftersom det är jobbigt och jag väljer att inte göra jobbiga saker på min fritid.

Medlem

Och tydligen orkade jag inte ens dubbelkolla min text.

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Om man säger det enkelt på en konsol så kändes uppstå 10 problem med spelen du har. På en pc är den siffran 10 gånger fler man behöver ett mycket större tålamod om man ska spela på en pc helt enkelt. Själv så orkar jag inte ens förklarar mej mer ingående eftersom det är jobbigt och jag väljer att inte göra jobbiga saker på min fritid.

Tror de där tio gånger fler problemen snarare lugger i handhavandet i ditt fall.

Medlem

Ja självklart.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Funderar på att köpa en ps4a pro, en 50 tum tv och ge upp dator, hackade Windows versioner och allt jävelskap där i mellan. Börjar bli gammal

Köp inget mindre än 55". Du kommer ångra dig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hörrni, skärp till attityden i den här tråden.

#JagBestämmer

Jag garva faktiskit högt #JagBestämmer LOL

1
Skriv svar