GTA IV med expansioner är nu bakåtkompatibelt på Xbox One

Robot
GTA IV med expansioner är nu bakåtkompatibelt på Xbox One

Upp med sparfilerna i molnet och sprid kaos i Liberty City!

#nyhetstips, #grand-theft-auto-iv


Medlem
GTA IV med expansioner är nu bakåtkompatibelt på Xbox One

GTA IV ser hemsk ut på Xbox 360. Helt klart anpassad för Tjock-TV. Lägger de in PC-grafiken så kan det vara mycket värt att spela men annars tycker jag de ska låta liket vara död.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Medlem

GTA IV var ju bättre än 5an...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

GTA IV var ju bättre än 5an...

Nu var du rolig!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

GTA IV var ju bättre än 5an...

Jag håller faktiskt med.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Men varför?

Varför inte ?
Xboxspelen kommer att vara bakåtkombitala så att folk kan fortsätta spela sina gammla spel på nya konsoller, tycker det är bra för 360n försvinner ju om x antal år.

Medlem

Red Dead var mycket stabilare på xbox one än på 360. Hoppas att detsamma gäller för detta.

Inaktiv
Skrivet av LaserBrain:
Skrivet av grollo_92:

Men varför?

Varför inte ?
Xboxspelen kommer att vara bakåtkombitala så att folk kan fortsätta spela sina gammla spel på nya konsoller, tycker det är bra för 360n försvinner ju om x antal år.

Jo jag förstår det men menade mest att GTA IV kan (i min mening) mycket väl vara det sämsta stora GTA som gjorts. Visst var Free Roam med polarna ganska trevligt men Singleplayer tog ett stort steg bakåt från SA. Trista karaktärer i en trist färglös miljö. Men det är som sagt min åsikt bara, vissa föredrar vad GTA IV hade att erbjuda och det är okej.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

GTA IV var ju bättre än 5an...

Håller med.

Ragdoll fysiken är bäst i 4'an och fordon skadefysiken också.

Medlem

Digital Foundry har som vanligt tagit sig en titt på hur bra spelet funkar på XB1.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jo jag förstår det men menade mest att GTA IV kan (i min mening) mycket väl vara det sämsta stora GTA som gjorts. Visst var Free Roam med polarna ganska trevligt men Singleplayer tog ett stort steg bakåt från SA. Trista karaktärer i en trist färglös miljö. Men det är som sagt min åsikt bara, vissa föredrar vad GTA IV hade att erbjuda och det är okej.

Personligen tycker jag det är det bästa GTA:et hittills, då jag aldrig blev biten av varken San Andreas eller Vice City pga utdaterad grafik. Ägde båda men orkade inte med hur fult det var. Men GTA IV har jag spelat igenom 4-5 ggr. Och även om kampanjen inte var i närheten av Mafias kampanj så är det en mycket bättre kampanj än vad GTA V och Red Dead Redemption hade. Formkurvan pekar nedåt.

1
Skriv svar