Årets Call of Duty ska "tillbaks till rötterna"

Robot
Årets Call of Duty ska "tillbaks till rötterna"
Medlem
Årets Call of Duty ska "tillbaks till rötterna"

FYFAN VAD NICE!!!!!!! som vi längtat

Medlem

Såå. Ska vi panga IS nu utan en massa fåniga gadgets? Det är fasen dags. Springa på väggarna och larva sig i 0G känns så trött. Serien dog efter Modern Warfare 2.

Medlem

Att de skulle ta så lång tid å fatta bara? Känns som att folk har känt så här länge.

Medlem

Nog snarare för att hela CoD serien är urvattnad och inte just för att det var rymdpangpang.

Medlem

Det är bara att inse hur daterat COD är med sina osynliga väggar och begränsade grafik. Dice springer ju åttor runt Activision med senaste Battlefield. Nej, de behöver en helt ny grafikmotor och ett helt nytt grepp på gameplay.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Såå. Ska vi panga IS nu utan en massa fåniga gadgets? Det är fasen dags. Springa på väggarna och larva sig i 0G känns så trött. Serien dog efter Modern Warfare 2.

Jag kände att den dog i och med MW2. Nu kanske jag kan spela serien igen.

Medlem

De behöver nog en paus på ett eller två år likt Assassins Creed.

Medlem

Vilket kulturellt jävla träsk den där serien alltså. Parodi.

Dom kan väl vara glad bara att det höll så länge det gjorde ist för att börja irra runt i mellanöstern igen eller nått.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Personligen så kommer jag endast kunna tänka mig att köpa CoD igen om det utspelar sig i WW2, annars får det vara.

Medlem

Nuuuuu jäääävlar.....

Kan BF1 vara såpass populärt med WW1 så kan CoD nog hitta på bra med innehåll till WW2.

Om det nu blir WW2.

Medlem

Om det nu blir andra världskriget som är deras rötter blir jag på riktigt intresserad på ett köp. Har då inte spelat ett CoD efter mw2 då jag ledsnade helt efter att ha spelat world in conflict som ur min synpunkt var det roligaste! Så tummen upp isf.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Personligen så kommer jag endast kunna tänka mig att köpa CoD igen om det utspelar sig i WW2, annars får det vara.

Skrivet av totte1015:

Nuuuuu jäääävlar.....
Kan BF1 vara såpass populärt med WW1 så kan CoD nog hitta på bra med innehåll till WW2.
Om det nu blir WW2.

Ärligt talat vem bryr sig om vart det utspelar sig. Det lär väl bli bra när dom aktivt försöker göra ett bra spel baserat på intressanta idéer och en företagsledning som hejjar på det.

Ett spel kan vara såväl sopigt som bra precis vart som helst.

En setting som jag tror skulle göra Call of Duty allra godast är någon annan stans än hos Activision.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tillbaka till WW2 eller samma tids aspekter man hade i MW2. Vietnamkriget skulle också kännas som ett alternativ.

Annars kan det verkligen kvitta. Vill tas tillbaka till när man kan känna sig som en soldat i mängden och inte en supermänniska med topmodern rustning och massa perks eller flyta runt i rymden som en jävla ballong.

ELF
Medlem

WWII CoD kör jag gärna. De var riktigt bra båda första spelen. Är dock enbart ute efter SP i CoD.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Och efter ett par år med WW tema så börjar vi gnälla på hur trött det har blivit.
Kanske dags för utvecklare/utgivare att börja tänka lite nytt? Börjar bli jävligt boring med alla dessa Blockbusterfilm-wannabee spel... :/

Medlem

Seriens rötter kommer vi aldrig se rent spelmässigt, de har de nedladdat med perks, installation gratification , p2p ,avsaknad av skicklighet osv. Möjligt att de blir ww2 rent tematiskt men inget cod1,2 , de närmaste det ä4 nog battalion 1944 som verkar lovande.

Medlem

För en som följer CoD scenen så kan jag tippa på att det är boots on the ground som kommer tillbaka. Det är vad fansen har skrikit om ett bra tag nu, sen i vilket tema spelar nog ingen roll. Det kommer fortfarande vara en snabb shooter, och inte battlefield som vissa här verkar drömma om.

Medlem
Skrivet av beltet:
Skrivet av dbengtsson:

Såå. Ska vi panga IS nu utan en massa fåniga gadgets? Det är fasen dags. Springa på väggarna och larva sig i 0G känns så trött. Serien dog efter Modern Warfare 2.

Jag kände att den dog i och med MW2. Nu kanske jag kan spela serien igen.

Vad är det som är så speciellt med MW2? Mycket folk som hänger på multiplayer ännu och ratar de nyare COD.

Tycker själv att gamla COD som utspelar sig under värdskrigen och är släppta på den gamla konsollen Xbox 360 är väldigt underhållande med grafik som passar den maskinen. Väldigt smidigt kontroller-stöd.


signatur

Det var detta...

Medlem

Ww2 hade gjort att man möjligen gått tillbaka till denna serien, helst med coop kampanj.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Såå. Ska vi panga IS nu utan en massa fåniga gadgets? Det är fasen dags. Springa på väggarna och larva sig i 0G känns så trött. Serien dog efter Modern Warfare 2.

Tillbaks till "rötterna", Alltså WW2 som i de tre första Call of Duty spelen + World at War

Medlem

Tillbaka till RÖTTERNA? ... Garden warfare?

Medlem

Som en trogen kund/spelare i många år så fick jag till slut nog av bolaget med Världsrekordet samt Olympiskarekordet och antagligen ett antal Miljöpris i återanvändning av samma grafikmotor i spel efter spel efter spel, detta till fullpris.

Sista spiken för mig var nog försäljningen i Ghosts av hunden, och kanske kommer någon ihåg den här videon?
https://www.youtube.com/watch?v=JIk1LQaXDA8

Som någon skrev,
Det ska bli väldigt intressant och se vilka "rötter" de pratar om och realiseringen av detta.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Snart är det som under tidigt 2000-tal igen, och alla spel vi ser kommer vara WW2. Vi kommer längta till "rymdpangpang".

Medlem

Dead Rising 4 skulle också ta sig tillbaka till rötterna och kolla hur det gick. Med tanke på vad IW har levererat på sistone så har jag svår att se dem göra något bra för en gång skull.

Medlem

Intressant. Som tur är, är det inte IW som gör årets CoD. IW < Sledgehammer Games < Treyarch.

Medlem

Gärna en remake av orginalet, med co-op och sp-kampanj, imho.
http://www.fz.se/artiklar/recension/20031107/call-of-duty/

Medlem

Ge mig en bra singleplayer kampanj. Snälla.

Medlem

Jag vill ha mer sci fi grejer, tyckte kampanjen i Infinite Warfare var riktigt fet

Medlem

Tillbaks till Fifa-mallen!

Förhoppningsvis blir det något bra av det.

12
Skriv svar