Anonym källa: "Produktionen av NES Classic Mini ska upphöra"

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av robbis:

Varför inte bara köpa en raspberry pi och spela emulator, då behöver man inte ens haxxa den för att spela alla andra emulatorer för en bråkdel av summan!

Samma okunniga folk som inte förstår att man kan spela pc från soffan med handkontroll också som brukar vara dom olärdas argument för konsolspel

prova spela ett spel med handkontroll mot andra som spelar med möss. Det är inte så kul som det låter.

Uhh va? Vad har det för betydelse?

Han poängterade att man kan spela med handkontroll på PC också, inte att man är tvungen att spela med handkontroll när andra spelar med möss...

Tror poängen är att om man vill spela t.ex. FPS med handkontroll is soffan så vill man att motspelarna ska ha samma handikapp. Då är det konsoll som gäller.

Så "de olärdes" argument skulle alltså bara vara menat i online FPS? Knappast haha.

Och som sagt, på konsol används också mus och tangentbord.

Förklarade bara vad jag tror att KaptenKanel menade.

Dessutom skrev jag inte att det gällde enbart FPS (därav mitt "t.ex."). Däremot är det en populär genre där det imo är övertag att spela med mus och tgb.

Och ja, det finns de som spelar på konsol med mus och tangentbort, men de är lätt räknade.

Medlem
Skrivet av mh76:

Nog för att Nintendo gjort en del korkade beslut senaste åren. Men detta kan inte stämma. Så korkad kan de inte vara.

Om det verkligen stämmer, då blir det väl ingen snes mini heller då!?

Jodå men de gör väl bara 1000st totalt world-wide...

Medlem
Skrivet av Karmak:

Vänta...

Ni fick ett mail från Bergsala att produktionen ska upphöra

Ni kontaktade Bergsala och de vet inte om det är sant?

Någon som ser något fel med detta?

haha, jag tänkte precis samma sak, om nu bergsala "skickade" mailet och sedan säger dom att dom inte kan bekräfta vad som står i det.... då undrar man ju om det faktiskt var ett mail från bergsala från början


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Om uppgifterna stämmer måste man ju fråga sig om Nintendo är allergiska mot pengar.

Tacka vet jag emulator.

Varför tjäna pengar när man kan ta idiotiska och galna risker?!

- Nintendo

Medlem

Snacka om piss i ansiktet när barnfamiljer beställt en Mini

Medlem

Alltså detta makes no sense? varför ska dom sluta tillverka den? dom är ju helt bakom flötet...

Medlem

Jag undrar hur många NES Classic Minis som bokats och sålts, kanske fler än orginalversionen?

Om Nintendo går ut med att dom släpper en Mini Snes också så lär dom nog slå världsrekord i sålda retro maskiner, hoppas de petar in fler spel samt det går att beställa spel via estore på nästa mini konsol samt längre sladd till kontrollern.

Tror nog de skulle tjäna enorma pengar på en Mini Snes som man kunde köpa gamla spel via estore. Vore ju en dröm om det gick

Medlem

Lever jag på nån annan planet vafan är det som händer ??

Medlem

Nintendospecifika spelsajter brukar vara snabb med att snappa upp sådana här nyheter. Kan inte hitta något. Möjligt att jag letar dåligt.

Det där brevet är också märkligt, som en del av er redan diskuterat. Tror nog vi kan dementera detta rykte.

Nintendo har gjort en del märkliga beslut. Men inte ens de skulle kunna göra något sådant här. Mini nes är en kassako utan dess like.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av robbis:

Varför inte bara köpa en raspberry pi och spela emulator, då behöver man inte ens haxxa den för att spela alla andra emulatorer för en bråkdel av summan!

Somliga piratar ej.

Har jag en fysisk kopia av spelet liggandes så får jag inte dåligt samvete över att tanka hem spelet för att köra på en emulator.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Källkritik, någon?

En anonym källa påstår något som verkar vara diametralt motsatt mot vad Nintendos VD har sagt.

Storm i ett vattenglas, höna av en fjäder.

Medlem

´jag har kört med emulator sen ni pojkvaskar va fortfarande i pungen

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av robbis:

Varför inte bara köpa en raspberry pi och spela emulator, då behöver man inte ens haxxa den för att spela alla andra emulatorer för en bråkdel av summan!

Somliga piratar ej.

Inget i hans kommentar syftar på piratande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadoph:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av robbis:

Varför inte bara köpa en raspberry pi och spela emulator, då behöver man inte ens haxxa den för att spela alla andra emulatorer för en bråkdel av summan!

Somliga piratar ej.

Inget i hans kommentar syftar på piratande.

Att spela på en Raspberry Pi med emulator är ju att spela pirat. Såvida man inte köper och sätter upp den för att spela spel man redan äger.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Pjotor:

Om uppgifterna stämmer måste man ju fråga sig om Nintendo är allergiska mot pengar.

Tacka vet jag emulator.

Nintendo badar i pengar. Därav att de kan ta mkt märkliga beslut. Även om de gjort en hel del konstiga affärer med vissa saker de satsat på är de långt ifrån konkurs. De har flis i det företaget.

Du har så rätt. Var det inte nån artikel för nåt år sedan som påstod att de skulle ha råd att släppa floppkonsoler i 50-100 år framåt? Att inte behöva bry sig så mycket om pengar främjer säkerligen kreativiteten, men som motvikt får väl kunderna såna här konstiga beslut på köpet...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Och där ökade värdet på min NES Mini ordentligt


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Dustin hörde precis av sig och meddelade att Nintendo kommer sluta tillverka NES classic, så det verkar tyvärr stämma.

Medlem
Skrivet av boellan:

Dustin hörde precis av sig och meddelade att Nintendo kommer sluta tillverka NES classic, så det verkar tyvärr stämma.

Jag tror såklart på det du säger. Men det låter fortfarande för otroligt för att det ska vara sant. Här har Nintendo en produkt som säljer som smör. Och ändå väljer att dra ur pluggen.

Mini nes har förövrigt inte funnits ute så länge. Undrar om det var Nintendos plan från början? Skapa en mycket exklusiv minikonsol för att öka värdet? Jag förstår absolut ingenting.

Även om Nintendo bestämmer sig för att släppa samtliga nes-spel som existerar(dock inte troligt pågrund av licenser) till Switch, finns det ändå ett värde att köpa mini-nes. Svårt se att en majoritet skulle köpa switch bara för att spela nes.

Jag är mållös.

Medlem

Det blev lite Mindrax av det hela

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av robbis:

Varför inte bara köpa en raspberry pi och spela emulator, då behöver man inte ens haxxa den för att spela alla andra emulatorer för en bråkdel av summan!

Samma okunniga folk som inte förstår att man kan spela pc från soffan med handkontroll också som brukar vara dom olärdas argument för konsolspel

prova spela ett spel med handkontroll mot andra som spelar med möss. Det är inte så kul som det låter.

Uhh va? Vad har det för betydelse?

Han poängterade att man kan spela med handkontroll på PC också, inte att man är tvungen att spela med handkontroll när andra spelar med möss...

Tror poängen är att om man vill spela t.ex. FPS med handkontroll is soffan så vill man att motspelarna ska ha samma handikapp. Då är det konsoll som gäller.

Så "de olärdes" argument skulle alltså bara vara menat i online FPS? Knappast haha.

Och som sagt, på konsol används också mus och tangentbord.

Förklarade bara vad jag tror att KaptenKanel menade.

Dessutom skrev jag inte att det gällde enbart FPS (därav mitt "t.ex."). Däremot är det en populär genre där det imo är övertag att spela med mus och tgb.

Och ja, det finns de som spelar på konsol med mus och tangentbort, men de är lätt räknade.

Ja det var såklart online FPS jag menade i första hand. Trodde inte jag skulle behöva förklara det närmre än så. Men även i singleplayer FPS kan man märka skillnad då konsolspel ofta har en del autoaim. Vidare så är spelen bättre utformade för just handkontroll på konsol exempelvis menyer osv.

Medlem

det är lugge, du kommer få tillgång till ett nes-spel per månad via switchs online-service

Medlem

Fick svar på mitt mail från Bergsala... Jävla Webhallen är apkassa när det gäller förbokning. Jag beställde tidigt och dom vet inte ens min köplats.

Citat Bergsala:
"Hej,

Det stämmer att vi har meddelat butikerna om planerade leveranser och att det efter detta inte kommer att komma fler Nintendo Classic Mini: NES till Norden. Webhallen borde som jag ser det kunna ha ett tydligt svar till dig inom kort.

/Johan

12
Skriv svar