Mass Effect: Andromeda inspireras av The Witcher 3

Medlem
Mass Effect: Andromeda inspireras av The Witcher 3

Ah.. "och att Andromeda överlag kommer ha en mer lättsam stämning än de tidigare tre spelen." Det brast i mitt ME-hjärta.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Ah.. "och att Andromeda överlag kommer ha en mer lättsam stämning än de tidigare tre spelen." Det brast i mitt ME-hjärta.

Det behövs. Det kan inte vara depressions-syner av barn som dör och ödet av galaxen varje gång.

Ibland måste det få vara lite äventyr.

Releasehästryttare

Bra, Det sista vi vill se är ju ett nytt hinterlands från inqusition, den zonen va bedrövlig. "lets pretend to be an mmo"...

Medlem
Skrivet av Theade:

Ah.. "och att Andromeda överlag kommer ha en mer lättsam stämning än de tidigare tre spelen." Det brast i mitt ME-hjärta.

Tyckte ärligt talat att Shepard och jordmilitären var alldeles för bajsnödigt USA-patriotiska ibland så jag uppskattar demilitariseringen.

Medlem

Låter bra, är ett stort fan av ME serien och även fast jag kommer sakna gamla karaktärer som Garrus och Liara så välkomnar jag de nya ansiktena!

Om det finns en spelserie som jag kunde spela om för första gången igen skulle jag utan tvekan välja ME-trilogin.

Releasehästryttare
Skrivet av 1337Figaro:

Låter bra, är ett stort fan av ME serien och även fast jag kommer sakna gamla karaktärer som Garrus och Liara så välkomnar jag de nya ansiktena!

Om det finns en spelserie som jag kunde spela om för första gången igen skulle jag utan tvekan välja ME-trilogin.

Låter som nån inte spelat dark souls än

k3m
Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av 1337Figaro:

Låter bra, är ett stort fan av ME serien och även fast jag kommer sakna gamla karaktärer som Garrus och Liara så välkomnar jag de nya ansiktena!

Om det finns en spelserie som jag kunde spela om för första gången igen skulle jag utan tvekan välja ME-trilogin.

Låter som nån inte spelat dark souls än

jag säger Witcher spelen

Medlem

Någon som vet hur storyn är om man inte kört dom första 2. kommer man fatta något eller?

Medlem
Skrivet av JanA:

Någon som vet hur storyn är om man inte kört dom första 2. kommer man fatta något eller?

Det kommer säkert göras några små referenser till Shepards äventyr i de tidigare spelen, men Andromeda ska utspela sig flera hundra år efter det med nya karaktärer och nytt universum.
Så nej, du behöver inte ha spelat de andra innan, även om det varmt rekommenderas! Speciellt 2an och 3an
Folk överdriver hur dåligt 3an är, bara för slutet var mindre än önskvärt..

Medlem

Tjat om lättsam stämmning, har riktigt låga förväntningar på detta.
Blir första ME jag inte kommer köpa day1.

Medlem

Låter riktigt bra. Kul att dom nämnde Witcher. Kanske är tomma ord då Witcher 3 är välkänt nu av sina meningsfulla uppdrag. Men vi får hoppas de dom säger stämmer.

Ambassadör
Xbox

De fd RPG-kungarna tar inspiration från de nya kungarna... Bekräftelse på tronskiftet.

Leve CDPR!


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Theade:

Ah.. "och att Andromeda överlag kommer ha en mer lättsam stämning än de tidigare tre spelen." Det brast i mitt ME-hjärta.

Det behövs. Det kan inte vara depressions-syner av barn som dör och ödet av galaxen varje gång.

Ibland måste det få vara lite äventyr.

ME-spelen är väl knappast särskilt mörka? Hollywoodaction. Eller ja, sci-fi då.

Medlem
Skrivet av JanA:

Någon som vet hur storyn är om man inte kört dom första 2. kommer man fatta något eller?

Det utspelar sig i delar av samma universum som jag förstod det , men det kommer INTE vara en fortsättning av trilogin, kommer nog finnas easter eggs från dom förra dock. Så det borde inte vara några problem.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av 1337Figaro:

Låter bra, är ett stort fan av ME serien och även fast jag kommer sakna gamla karaktärer som Garrus och Liara så välkomnar jag de nya ansiktena!

Om det finns en spelserie som jag kunde spela om för första gången igen skulle jag utan tvekan välja ME-trilogin.

Låter som nån inte spelat dark souls än

Haha lustigt att du säger det eftersom att DS serien står mig också väldigt nära

Spelade som mest under DS2 och har kammat ihop ca 350 timmar. Har även över 100 timmar i DS3. Skulle faktiskt vilja säga att jag är rätt så duktigt på DS både PVE och PVP :).

Men karaktärerna och storyn i ME universumet väger mer för mig än Dark Souls.

Dark souls var frustrerande första gången man körde det. Mass effect var underbart hela resan ut, jag var nog en av få som inte hatade slutade. Älskade det inte men hatar det inte heller.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:
Skrivet av JanA:

Någon som vet hur storyn är om man inte kört dom första 2. kommer man fatta något eller?

Det kommer säkert göras några små referenser till Shepards äventyr i de tidigare spelen, men Andromeda ska utspela sig flera hundra år efter det med nya karaktärer och nytt universum.
Så nej, du behöver inte ha spelat de andra innan, även om det varmt rekommenderas! Speciellt 2an och 3an
Folk överdriver hur dåligt 3an är, bara för slutet var mindre än önskvärt..

Slutet på trean var ett av dom bästa någonsin. Inget jävla star wars-slut med rädda världen, parader, sång och lekande barn.
Det var ett riktigt game over!

k3m
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

De fd RPG-kungarna tar inspiration från de nya kungarna... Bekräftelse på tronskiftet.

Leve CDPR!

haha, så sant

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Låter bra, är ett stort fan av ME serien och även fast jag kommer sakna gamla karaktärer som Garrus och Liara så välkomnar jag de nya ansiktena!

Om det finns en spelserie som jag kunde spela om för första gången igen skulle jag utan tvekan välja ME-trilogin.

Håller med!

Medlem

Av ren nyfikenhet, Vad gjorde dom för misstag med Dragon Age: Inquisition ?
Jag tyckte det var ett kalasbra spel rakt igenom


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Av ren nyfikenhet, Vad gjorde dom för misstag med Dragon Age: Inquisition ?
Jag tyckte det var ett kalasbra spel rakt igenom

Jag tror det mest handlar om alla meningslösa grejerna som låg utspritt i världen. Jag tyckte spelets fiender var lite tråkiga också.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Av ren nyfikenhet, Vad gjorde dom för misstag med Dragon Age: Inquisition ?
Jag tyckte det var ett kalasbra spel rakt igenom

Dragon age inquisition ÄR kalasbra rakt igenom. Jag håller med dig!

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Theade:

Ah.. "och att Andromeda överlag kommer ha en mer lättsam stämning än de tidigare tre spelen." Det brast i mitt ME-hjärta.

Det behövs. Det kan inte vara depressions-syner av barn som dör och ödet av galaxen varje gång.

Ibland måste det få vara lite äventyr.

Instämmer!
Det man får hoppas på är att det inte blir ett "kalas" av det hela, utan att det blir Rymd Opera i alla fall.


signatur

Niet.

Quake-konnässsör

Jag säger att det är upp till bevis, FZ får gärna göra en granskning av dessa utlovade ord i sin recension. Det är verkar vara mycket svårare att göra en värld som blir innehållsrik i en öppen värld miljö än om man gör ett linjärt system. Både systemen fungerar bra om man gör dem på rätt sätt. Witcher 3 lyckades riktigt bra med sin tolkning. Medan spel som Då inquisition kanske inte riktigt hade samma charm, i min mening vill säga.

Sen har vi Mass Effect spelen som fungerar bra som linjära äventyr, med vissa val möjligheter. Men första delen av Final Fantasy 13 inte alls föll mig i smaken, andra delen var en helt annan sak.

Men ser fram emot den mera lättsama stämningen som de planerar i Andromeda, och satsar mera på själva äventyret än uppdraget.

Väntar med spänning vad FZ kommer säga om det här...

1
Skriv svar