Studion bakom hyllade FTL släpper nytt spel

Robot
Releasehästryttare
Studion bakom hyllade FTL släpper nytt spel

Älskar FTL, men trailern för detta nya spel sålde mig inte alls :/

Medlem

Tänker på advance wars...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

One hit wonder..

Skrivet av Hipshot:

Tänker på advance wars...

Åh, nostalgi!

Medlem

Detta spel intresserar mig mer än det strålande FTL som jag la ner en del timmar på.
Skall lätt köpa Into the Breach för jag gillar konceptet och älskar TBS.
Jag tror på detta spel trots vissas skepticism.

Inaktiv

Är det bara jag som tycker att det påminner en hel del om Pacific Rim där de har gjort ett spel av det istället?

Inaktiv

Vilken platform? Gameboy Advanced eller?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tänker på advance wars...

Åh, vad jag hade gett för att få ett nytt Advance Wars på 3DS.

Fan, jag hade velat ha ett till mobilen. Det kan få vara Gacha om det ens vill det, jag vill ha ett nytt Advance Wars!

Medlem

Det ser ju riktigt kul ut!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Hipshot:

Tänker på advance wars...

Åh, vad jag hade gett för att få ett nytt Advance Wars på 3DS.

Fan, jag hade velat ha ett till mobilen. Det kan få vara Gacha om det ens vill det, jag vill ha ett nytt Advance Wars!

Fire Emblem (som ju har liknande spelmekanik) släpptes precis till mobilen, och det fungerar faktiskt riktigt bra. Skulle inte bli förvånad alls om ett Advance Wars eventuellt kommer till mobil det med.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk

Även om det spelmekaniskt kan vara trevligt så börjar jag bli ofantligt less på all jävla pixel/retrografik. Visst har det sin charm, men det känns som om det har gått till överdrift.

Jag hade mer köpt det om studios valt att göra en uppföljare, eller remake på ett klassiskt spel men att släppa helt nya spel med denna grafiska inriktning känns mer som om man medvetet lägger så absolut lite pengar som möjligt på den grafiska delen och dels säkerställer att det går att släppa på mobil/surfplatta som knappt har färgskärm.

Affärsmässigt givetvis smart, men ofantligt tråkigt. Dessutom tycker jag det är få spel som gör det bra. Enda undantaget jag kan komma på är Shovel Knight. Därmed inte sagt att jag inte kommer testa detta, men känns tveksamt. Är alldeles för mätt för "retrospel".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Hipshot:

Tänker på advance wars...

Åh, vad jag hade gett för att få ett nytt Advance Wars på 3DS.

Fan, jag hade velat ha ett till mobilen. Det kan få vara Gacha om det ens vill det, jag vill ha ett nytt Advance Wars!

Fire Emblem (som ju har liknande spelmekanik) släpptes precis till mobilen, och det fungerar faktiskt riktigt bra. Skulle inte bli förvånad alls om ett Advance Wars eventuellt kommer till mobil det med.

Jo, har spelat det. Inte så värst imponerad hittills förstås. Final Fantasy Brave Exvius känns som det har mer innehåll för tillfället. Fortsätter med Fire Emblem Heroes förstås, vem vet, kanske blir vettigare med uppdateringar i framtiden! (Det är inte 'dåligt', bara innehållsfattigt just nu.)

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Hipshot:

Tänker på advance wars...

Åh, vad jag hade gett för att få ett nytt Advance Wars på 3DS.

Fan, jag hade velat ha ett till mobilen. Det kan få vara Gacha om det ens vill det, jag vill ha ett nytt Advance Wars!

Fire Emblem (som ju har liknande spelmekanik) släpptes precis till mobilen, och det fungerar faktiskt riktigt bra. Skulle inte bli förvånad alls om ett Advance Wars eventuellt kommer till mobil det med.

Jo, har spelat det. Inte så värst imponerad hittills förstås. Final Fantasy Brave Exvius känns som det har mer innehåll för tillfället. Fortsätter med Fire Emblem Heroes förstås, vem vet, kanske blir vettigare med uppdateringar i framtiden! (Det är inte 'dåligt', bara innehållsfattigt just nu.)

Ja, jag tänker rent praktiskt så fungerar det ju bra på mobilen. Sedan vad gäller innehållet går ju att diskutera.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr

Ruskigt fult såväl tekniskt som estetiskt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ruskigt fult såväl tekniskt som estetiskt.

Precis som FTL var, dock var det spelet riktigt bra ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:

Ruskigt fult såväl tekniskt som estetiskt.

Precis som FTL var, dock var det spelet riktigt bra ändå.

Har inga som helst problem med grafiken i FTL.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:

Ruskigt fult såväl tekniskt som estetiskt.

Precis som FTL var, dock var det spelet riktigt bra ändå.

Har inga som helst problem med grafiken i FTL.

Då förstår du min poäng kanske?!
Grafiken är inte allt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:

Ruskigt fult såväl tekniskt som estetiskt.

Precis som FTL var, dock var det spelet riktigt bra ändå.

Har inga som helst problem med grafiken i FTL.

Då förstår du min poäng kanske?!
Grafiken är inte allt.

Rätt menlös poäng då jag inte påstått annat. Det är självklart att grafiken inte är "allt", lika lite som någon annan enskild aspekt av ett spel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:

Ruskigt fult såväl tekniskt som estetiskt.

Precis som FTL var, dock var det spelet riktigt bra ändå.

Har inga som helst problem med grafiken i FTL.

Då förstår du min poäng kanske?!
Grafiken är inte allt.

Rätt menlös poäng då jag inte påstått annat. Det är självklart att grafiken inte är "allt", lika lite som någon annan enskild aspekt av ett spel.

Din ursprungspost är rätt menlös eftersom du inte ens förmår att motivera din kritik av spelet.
Låter mer som en troll-post och bidrar inte med något direkt konstruktivt.
Folk som du skrev samma saker om FTL men det spelet blev en hit trots allt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:

Din ursprungspost är rätt menlös eftersom du inte ens förmår att motivera din kritik av spelet.
Låter mer som en troll-post och bidrar inte med något direkt konstruktivt.
Folk som du skrev samma saker om FTL men det spelet blev en hit trots allt.

Begriper inte vad du yrar om. Jag tycker inte att Into The Breach är ett estetiskt tilltalande spel. Det är fult. Vidare motivering behövs inte. Att kalla det för en "trollpost" för att jag inte motiverade en åsikt är befängt. Finns inga som helst krav på att motivera sina inlägg. Ditt egna svarsinlägg var "Precis som FTL var, dock var det spelet riktigt bra ändå". Vart är din motivering till att FTL är fult, eller att spelet var bra?

Fjanterier.

Ingenstans har jag heller kommenterat spelets kvalitet, så jag förstår inte varför du känner dig så nödgad att rida ut till spelets försvar. Det är ju inte det jag "angripit" - grafiken - du svarar på över huvud taget, utan i kommentar efter kommentar slänger du ur dig andra grejer som är helt och hållet irrelevanta för inlägget du började med att svara på. Du gör det nu igen med "Folk som du skrev samma saker om FTL men det spelet blev en hit trots allt.". Jaha? Har jag sagt eller ens antytt huruvida spelet kommer bli en hit eller inte? Nej. Jag har ingen aning. Och vilka är "folk som jag"?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:

Din ursprungspost är rätt menlös eftersom du inte ens förmår att motivera din kritik av spelet.
Låter mer som en troll-post och bidrar inte med något direkt konstruktivt.
Folk som du skrev samma saker om FTL men det spelet blev en hit trots allt.

Begriper inte vad du yrar om. Jag tycker inte att Into The Breach är ett estetiskt tilltalande spel. Det är fult. Vidare motivering behövs inte. Att kalla det för en "trollpost" för att jag inte motiverade en åsikt är befängt. Finns inga som helst krav på att motivera sina inlägg. Ditt egna svarsinlägg var "Precis som FTL var, dock var det spelet riktigt bra ändå". Vart är din motivering till att FTL är fult, eller att spelet var bra?

Fjanterier.

Ingenstans har jag heller kommenterat spelets kvalitet, så jag förstår inte varför du känner dig så nödgad att rida ut till spelets försvar. Det är ju inte det jag "angripit" - grafiken - du svarar på över huvud taget, utan i kommentar efter kommentar slänger du ur dig andra grejer som är helt och hållet irrelevanta för inlägget du började med att svara på. Du gör det nu igen med "Folk som du skrev samma saker om FTL men det spelet blev en hit trots allt.". Jaha? Har jag sagt eller ens antytt huruvida spelet kommer bli en hit eller inte? Nej. Jag har ingen aning. Och vilka är "folk som jag"?

Du låter bitter, slappna av istället och sluta göra en höna av en fjäder.
Du mår nog bättre av det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:

Du låter bitter, slappna av istället och sluta göra en höna av en fjäder.
Du mår nog bättre av det.

Projicera lagom. Det var du som gjorde min oneliner till en diskussion. När det visade sig att du var fel ute försöker du med denna typ av ad hominem istället. GG.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:

Du låter bitter, slappna av istället och sluta göra en höna av en fjäder.
Du mår nog bättre av det.

Projicera lagom. Det var du som gjorde min oneliner till en diskussion. När det visade sig att du var fel ute försöker du med denna typ av ad hominem istället. GG.

Du får nog läsa om vad som skrivits då du verkat tappat tråden. Vad har jag fel i?
Gör om, gör rätt

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:

Du låter bitter, slappna av istället och sluta göra en höna av en fjäder.
Du mår nog bättre av det.

Projicera lagom. Det var du som gjorde min oneliner till en diskussion. När det visade sig att du var fel ute försöker du med denna typ av ad hominem istället. GG.

Du får nog läsa om vad som skrivits då du verkat tappat tråden. Vad har jag fel i?
Gör om, gör rätt

Du går ju enbart off topic nu. Börjar bli trollinlägg av det hela. "Vad har jag fel i?" Det förklarade jag i det där inlägget du tyligen tyckte var för långt för att läsa, så jag hänvisar dig dit.

EDIT: Nevermind, du behöver inte besvara inlägget. Känns som vi har skitat ner tråden tillräckligt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mindrax:

Du låter bitter, slappna av istället och sluta göra en höna av en fjäder.
Du mår nog bättre av det.

Projicera lagom. Det var du som gjorde min oneliner till en diskussion. När det visade sig att du var fel ute försöker du med denna typ av ad hominem istället. GG.

Du får nog läsa om vad som skrivits då du verkat tappat tråden. Vad har jag fel i?
Gör om, gör rätt

Du går ju enbart off topic nu. Börjar bli trollinlägg av det hela. "Vad har jag fel i?" Det förklarade jag i det där inlägget du tyligen tyckte var för långt för att läsa, så jag hänvisar dig dit.

EDIT: Nevermind, du behöver inte besvara inlägget. Känns som vi har skitat ner tråden tillräckligt.

Jag har redan gått vidare.

1
Skriv svar