Årets Call of Duty ska "tillbaks till rötterna"

Medlem

Hoppas på ett WWII eller Vietnam. Senast jag spelade ett CoD mer än 4 timmar var nog mw2 eller world at War. (kommer inte ihåg vilket som släpptes senast.)

Medlem

Cod 4 Modern Warfare, det bästa cod-liret som utvecklats. Fortfarande än idag pangas det. Tiden innan killstreaks och löjliga perks, bästa singleplayern också, men utan tvekan bästa MP.

Ifall någon fick en nostalgikick av att läsa CoD 4 eller är sugen på att testa så ber jag er att besöka

ES9Clan.com

Vi är en av de största communities som finns kvar, vi har ett otroligt avancerat Anti-hack system, aktiva samt väldigt duktiga admins och en kärlek för spelet.

Vi har 17 st aktiva servrar

Och har en av de sista aktiva SC SD servrar med ett underbart gäng,

HC
Promod
Gungame
PM Sniper only
Codjumper

m.m finns

Är ni sugna så joina!

Finns också på discord med en väldigt stor levande spelarbas där frågor och hjälp kan ställas.

https://discordapp.com/invite/Nrf6B

Medlem

WWII alltså? Det var där det började.

Medlem

Haha Dice visar vägen.
Och nu tjatar ceo om att det var minst två år sedan dem började...ja ah då nämen visst. Allt för att absolut inte behöva erkänna att Dice kom före.
Cod studiorna sprutar ur sig skit och mjölkar.

WW2...absolut, men försök vara nyskapande någon gång.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Såå. Ska vi panga IS nu utan en massa fåniga gadgets? Det är fasen dags. Springa på väggarna och larva sig i 0G känns så trött. Serien dog efter Modern Warfare 2.

MW2 var ju spelet som dödade serien. Allt bra med MW1 dog i och med MW2.

Skrivet av ammaen:

Om det nu blir andra världskriget som är deras rötter blir jag på riktigt intresserad på ett köp. Har då inte spelat ett CoD efter mw2 då jag ledsnade helt efter att ha spelat world in conflict som ur min synpunkt var det roligaste! Så tummen upp isf.

World in Conflict är ett strategispel i modern tappning som är utvecklat av Massive...

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av dbengtsson:

Såå. Ska vi panga IS nu utan en massa fåniga gadgets? Det är fasen dags. Springa på väggarna och larva sig i 0G känns så trött. Serien dog efter Modern Warfare 2.

MW2 var ju spelet som dödade serien. Allt bra med MW1 dog i och med MW2.

Skrivet av ammaen:

Om det nu blir andra världskriget som är deras rötter blir jag på riktigt intresserad på ett köp. Har då inte spelat ett CoD efter mw2 då jag ledsnade helt efter att ha spelat world in conflict som ur min synpunkt var det roligaste! Så tummen upp isf.

World in Conflict är ett strategispel i modern tappning som är utvecklat av Massive...

Hen menar nog world at War, vilket du också förstår.

Medlem

"Årets" räckte för att hinta om att det aldrig kommer gå tillbaka till rötterna av kvalité. Så länge de kastar ut ett nytt på marknaden varje år så vet man men säkerhet att det inte är värt att köpa förrän de åtminstone sänker det till 50-75% billigare.

Se på CS:GO. 12 Euro. Gammalt som gatan enligt "standard" idag, men likförbannat ett av de största competitive FPS för dem inte kastar ut ett nytt varje år och istället polerar det de har.

Men CoD-försäljningen fungerar ju tydligen, barnen kastar sig över det senaste varje år, rycker i deras föräldrars plånböcker och tar den långt upp där solen ej skiner. Gång på gång.

Nejtack. Men kudos till alla som tar emot och sväljer, devs för spelet älskar er!

12
Skriv svar