Vad har hänt med spel idag ? Varför krångla till allt ?

Medlem
Vad har hänt med spel idag ? Varför krångla till allt ?

Fatta inte varför spelbolagen måste krångla till allt. Titta på detta nya spel till ex "Get even" först när jag läste blev jag sugen när jag läste detektiv drama. Wow tänkte jag men sen läste jag han får på sig någon mask etc och där försvann allt intresse. Varför inte i såna fall göra ett vanligt detektiv drama där du jagar en mördare eller vad som i vår tid eller 50-talet inte "spaca" till det med masker som se folks minnen eller annat junk. Vanligt hederligt spel. Tänkt mycket på etta genom åren.

Till ex tänk er ett mmo utan drakar och annat skit ett western mmo till ex. Där du har faktioner som indianer o vita. Som slåss om områden etc för att överleva i en stor öppen spelvärld likt World of warcrafts. Skulle finnas så mycket att bygga på där. Hur många olika klasser som helst. skills träd med allt från shooting till att gräva guld. kunna jobba som bartender till bankrånare. Varför måste det vara massa drakar och goblins alltid varje gång ?

Eller tänk er ett diablo liknande spel fast inte massa monster som de alla har utan medeltids inspirerat storskaliga slagfält, Hästar etc. inte massa övernaturligt. Vi har blivit födda med dessa spel i decennier och jag vet inte jag har tröttnat. Varenda mmo som kommer faila kanske brde de titta på det i en ny vinkel.

Jag vet inte vad andra gamer's tycker men jag har tänkt på detta länge. Eller ett mmo om medeltiden. har kommit några men inte av stora utgivare med budget och vetskap som skulle kunna få det bra och att lyckas.

Jag håller fortfarande tummarna det kommer ett sådant spel en dag. jag för en är trött på dagens spel allt är likadant som någon annan gjort hela tiden inget nyskapande. Titta på flesta kommande titlar så ser ni jag har rätt. alltid ska de "spaca" till det på något viss de kan inte hålla sig till mer realism måste vara en o annan tomte med

Tack för ni läste Case....

Medlem

Fördelen med en fantasy setting är ju friheten, att inte vara bunden vid lagar och regler från den verkliga världen. Att kunna utforska magi, drakar och design som inte finns i vår värld. Det stora problemet är ju att fantasy blivit lite kliché. Mycket gjuts i samma form, så att säga. Men mycket går ju i vågor också.

Stora spel är väldigt dyra produkter. Så att köra på säkra kort är självklart att föredra om du ska investera, men samtidigt kanske lite tråkigare för oss som spelar.

Och vill man ha en realistisk setting så tycker jag ändå att det finns gott om alternativ, men kanske inte just i MMORPG-genren.

Medlem

Bara alla spel är likadana det är aldrig något nytt samma sak om och om igen med en liten tvist.

Medlem
Skrivet av Case21:

1. Fatta inte varför spelbolagen måste krångla till allt. Titta på detta nya spel till ex "Get even" först när jag läste blev jag sugen när jag läste detektiv drama. Wow tänkte jag men sen läste jag han får på sig någon mask etc och där försvann allt intresse. Varför inte i såna fall göra ett vanligt detektiv drama där du jagar en mördare eller vad som i vår tid eller 50-talet inte "spaca" till det med masker som se folks minnen eller annat junk. Vanligt hederligt spel. Tänkt mycket på etta genom åren.

2. Till ex tänk er ett mmo utan drakar och annat skit ett western mmo till ex. Där du har faktioner som indianer o vita. Som slåss om områden etc för att överleva i en stor öppen spelvärld likt World of warcrafts. Skulle finnas så mycket att bygga på där. Hur många olika klasser som helst. skills träd med allt från shooting till att gräva guld. kunna jobba som bartender till bankrånare. Varför måste det vara massa drakar och goblins alltid varje gång ?

3. Eller tänk er ett diablo liknande spel fast inte massa monster som de alla har utan medeltids inspirerat storskaliga slagfält, Hästar etc. inte massa övernaturligt. Vi har blivit födda med dessa spel i decennier och jag vet inte jag har tröttnat. Varenda mmo som kommer faila kanske brde de titta på det i en ny vinkel.

4. Jag vet inte vad andra gamer's tycker men jag har tänkt på detta länge. Eller ett mmo om medeltiden. har kommit några men inte av stora utgivare med budget och vetskap som skulle kunna få det bra och att lyckas.

1 .

2. MMO är svårt att göra och lyckas med. Spelmekaniken i ett typiskt MMO bygger på att karaktärerna har magiska abilities. Skulle man byta ut det mot "verkligheten" med cowboys och indianer skulle du aldrig kunna göra raids och nästan alla klasserna är exakt lika med en enda ability och det är "shoot". Healing, buffs och all magi alla klasserna har är overkliga.

3. Diablo skulle aldrig funka som ett spel baserat på verkligheten. Det betyder att du med stor chans skulle dö redan på första fienden och i ett 2 mot 1 läge är garanterat att du inte kommer levande ur striden.

4. Budget är inte allt. Det är inte lätt att göra MMOn idag. Många stora har försökt och misslyckats och det är få som överlever mer än något år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Case21:

1. Fatta inte varför spelbolagen måste krångla till allt. Titta på detta nya spel till ex "Get even" först när jag läste blev jag sugen när jag läste detektiv drama. Wow tänkte jag men sen läste jag han får på sig någon mask etc och där försvann allt intresse. Varför inte i såna fall göra ett vanligt detektiv drama där du jagar en mördare eller vad som i vår tid eller 50-talet inte "spaca" till det med masker som se folks minnen eller annat junk. Vanligt hederligt spel. Tänkt mycket på etta genom åren.

2. Till ex tänk er ett mmo utan drakar och annat skit ett western mmo till ex. Där du har faktioner som indianer o vita. Som slåss om områden etc för att överleva i en stor öppen spelvärld likt World of warcrafts. Skulle finnas så mycket att bygga på där. Hur många olika klasser som helst. skills träd med allt från shooting till att gräva guld. kunna jobba som bartender till bankrånare. Varför måste det vara massa drakar och goblins alltid varje gång ?

3. Eller tänk er ett diablo liknande spel fast inte massa monster som de alla har utan medeltids inspirerat storskaliga slagfält, Hästar etc. inte massa övernaturligt. Vi har blivit födda med dessa spel i decennier och jag vet inte jag har tröttnat. Varenda mmo som kommer faila kanske brde de titta på det i en ny vinkel.

4. Jag vet inte vad andra gamer's tycker men jag har tänkt på detta länge. Eller ett mmo om medeltiden. har kommit några men inte av stora utgivare med budget och vetskap som skulle kunna få det bra och att lyckas.

1 .
https://www.rockstargames.com/lanoire/img/global/features-key...

2. MMO är svårt att göra och lyckas med. Spelmekaniken i ett typiskt MMO bygger på att karaktärerna har magiska abilities. Skulle man byta ut det mot "verkligheten" med cowboys och indianer skulle du aldrig kunna göra raids och nästan alla klasserna är exakt lika med en enda ability och det är "shoot". Healing, buffs och all magi alla klasserna har är overkliga.

3. Diablo skulle aldrig funka som ett spel baserat på verkligheten. Det betyder att du med stor chans skulle dö redan på första fienden och i ett 2 mot 1 läge är garanterat att du inte kommer levande ur striden.

4. Budget är inte allt. Det är inte lätt att göra MMOn idag. Många stora har försökt och misslyckats och det är få som överlever mer än något år.

Det är ju inte direkt ett motargument att peka på ett exempel/undantag som en lösning på ett mer utbrett problem. Kan absolut se poängen TS är ute efter och är villig att hålla med. Ett av de värsta exemplen är väl Ubisoft som med Assassin's Creed haft all möjlighet i världen att skapa en fiktiv berättelse med en fot i historien men gång på gång kastar bort det intressanta de har genom en urtrist sci-fi-historia som ram.

Medlem

Jag ska försöka förstå vad du menar.

Du är trött på att alla spel "AAA" är likadana. Det kan jag hålla med om. Alla koncept och idéer har idag blivit perfekterade.

Men om du inte gillar fantasy eller scifi så finns det gott om spel som är baserade mer i verkligheten. LA Noir som marcus8958 nämde. Age of Empires är ett RTS i medeltiden. Kingdom Come: Deliverance. Total War serien och Mount and Blade är några exempel på realistiska spel i medeltiden.


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar