Zelda: Breath of the Wild får expansion pass – två stycken DLC-paket för 200 kronor

Robot
Zelda: Breath of the Wild får expansion pass – två stycken DLC-paket för 200 kronor
Moderator | Testpilot
Zelda: Breath of the Wild får expansion pass – två stycken DLC-paket för 200 kronor

Det här är en sådan så svår grej. Egentligen hade man väl velat ha grejerna med spelet, men i samma veva så är det ju bra att det släpps för att hålla liv i spelet längre också.

Personligen så hade nog ett "hard mode" varit kul att ha i basliret. Lite knasigt att man måste betala för att få det svårare, men överlag så känns det hela ändå okej. Känns verkligen som att det är "bonus saker" och inget seriöst man missar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nintendo är alltså fullt medvetna om att Zelda är den enda anledningen folk köper Switch.

Medlem

Får väl se om "New original story" är något att ha. Men Challenge Mode och högre svåroghetsgrad vad fan håller de på med. Det är ju något som borde vara med i spelet från början, fattar inte vad Nintendo håller på med längre.

Förutom att Switchen för mig knappt är intressant förutom 1-2 spel det första året så gör sånt här att jag ännu mindre känner för att "stödja" dem. Spelet har ju för fan varit under utveckling med ett första preliminära släpp 2015 till Wii U, och att 2 år senare gör det till dubbel släpp och dessutom med detta löjliga season pass.

Att kapa innehållet i spel för att sedan sälja det senare som season pass är nästan det drygaste jag vet när det gäller spelbranchen, näste efter lögner om innehåll och ofärdiga släpp.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det här är en sådan så svår grej. Egentligen hade man väl velat ha grejerna med spelet, men i samma veva så är det ju bra att det släpps för att hålla liv i spelet längre också.

Personligen så hade nog ett "hard mode" varit kul att ha i basliret. Lite knasigt att man måste betala för att få det svårare, men överlag så känns det hela ändå okej. Känns verkligen som att det är "bonus saker" och inget seriöst man missar.

Håller med, hade gärna sett Hard Mode i standard utgåvan. Men ser framemot DLC för att öka speltiden lite till.

Betala för online services och nu expansion pass, Nintendo plockar från dagens trender som folk gillar bäst, speciellt här på FZ

Medlem
Skrivet av Fururi:

Nintendo är alltså fullt medvetna om att Zelda är den enda anledningen folk köper Switch.

Och Mario. Framförallt Mario för min del. Tycker den serien fortfarande är riktigt härlig. Fast det kommer väl till jul förvisso.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Att kapa innehållet i spel för att sedan sälja det senare som season pass är nästan det drygaste jag vet när det gäller spelbranchen, näste efter lögner om innehåll och ofärdiga släpp.

Glömde du foliehatten idag eller?

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Winzi:

Att kapa innehållet i spel för att sedan sälja det senare som season pass är nästan det drygaste jag vet när det gäller spelbranchen, näste efter lögner om innehåll och ofärdiga släpp.

Glömde du foliehatten idag eller?

Tror inte du förstår ordets innebörd. Men du är väl också en sådan som tycker att spel kan säljas hur som helst och i vilket skick som helst och sväljer allt med hull och hår. När saker som är uppenbara att de var eller borde vara i spelet från grunden men sedan tas ut för att inkluderas i ett dlc istället så bör man kritiseram, precis som folk gjort sedan mappacks och diverse kom ut för en jävla massa år sedan.
Det finns mycket som kan säljas senare till spel för att förlänga dess livslängd och helt vara värt priset. Men i detta fall så har Challenge Mode och välja svårihetsgrad varit med i deras spel sedan tidigare, nu blir det något exklusivt dlc istället.

Det känns ofta att för mycket av sånt här är att utvecklarna själva inte är helt säkra på att spelet kommer hålla, att det inte finns tillräckligt mycket att göra i spelet för att hålla spelarna en längre tid.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Winzi:

Att kapa innehållet i spel för att sedan sälja det senare som season pass är nästan det drygaste jag vet när det gäller spelbranchen, näste efter lögner om innehåll och ofärdiga släpp.

Glömde du foliehatten idag eller?

Tror inte du förstår ordets innebörd. Men du är väl också en sådan som tycker att spel kan säljas hur som helst och i vilket skick som helst och sväljer allt med hull och hår. När saker som är uppenbara att de var eller borde vara i spelet från grunden men sedan tas ut för att inkluderas i ett dlc istället så bör man kritiseram, precis som folk gjort sedan mappacks och diverse kom ut för en jävla massa år sedan.
Det finns mycket som kan säljas senare till spel för att förlänga dess livslängd och helt vara värt priset. Men i detta fall så har Challenge Mode och välja svårihetsgrad varit med i deras spel sedan tidigare, nu blir det något exklusivt dlc istället.

Det känns ofta att för mycket av sånt här är att utvecklarna själva inte är helt säkra på att spelet kommer hålla, att det inte finns tillräckligt mycket att göra i spelet för att hålla spelarna en längre tid.

Hard mode och challenge dungeons har varit med i tidigare spel i serien, ja. Skrev i tidigare inlägg att jag gärna hade sett hard mode i standard utgåvan också. Men samtidigt så är hard mode och challenge dungeons något man gör först efter man klarat spelet vanligt vis. Så det har inget att göra med att kunna välja svårighetsgrad första gången man startar spelet. Dessa spellägen kan båda utnyttja balansering eller tweaks efter det att Nintendo samlat ihop data från spelarna runt om i världen (när de spelar vanliga utgåvan).

Men är man Mr. Negative så ser man bara nackdelarna och inte också de fördelar med att släppa det senare.

Sedan är det inte bara dessa två saker som du får för 200 spänn, utan även ett lite mer vanligt DLC med en extra story. Kanske var detta du också kallade ”kapat innehåll”. Det är skillnad på att tillfälligt stryka idéer under utvecklingen för att där inte finns tid och göra dem, än att aktivt kapa innehåll som redan är utvecklat för att tjäna mer pengar. Kan det vara saker som man kom på senare under utvecklingen och hade inte tid att inkludera det, kan vara så att de planerade att släppa DLC från början men hade inget att fylla det med förens senare, who the fuck knows.

Det finns många möjliga faktorer, inte bara dina konspirations teorier.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Winzi:

Att kapa innehållet i spel för att sedan sälja det senare som season pass är nästan det drygaste jag vet när det gäller spelbranchen, näste efter lögner om innehåll och ofärdiga släpp.

Glömde du foliehatten idag eller?

Tror inte du förstår ordets innebörd. Men du är väl också en sådan som tycker att spel kan säljas hur som helst och i vilket skick som helst och sväljer allt med hull och hår. När saker som är uppenbara att de var eller borde vara i spelet från grunden men sedan tas ut för att inkluderas i ett dlc istället så bör man kritiseram, precis som folk gjort sedan mappacks och diverse kom ut för en jävla massa år sedan.
Det finns mycket som kan säljas senare till spel för att förlänga dess livslängd och helt vara värt priset. Men i detta fall så har Challenge Mode och välja svårihetsgrad varit med i deras spel sedan tidigare, nu blir det något exklusivt dlc istället.

Det känns ofta att för mycket av sånt här är att utvecklarna själva inte är helt säkra på att spelet kommer hålla, att det inte finns tillräckligt mycket att göra i spelet för att hålla spelarna en längre tid.

Hard mode och challenge dungeons har varit med i tidigare spel i serien, ja. Skrev i tidigare inlägg att jag gärna hade sett hard mode i standard utgåvan också. Men samtidigt så är hard mode och challenge dungeons något man gör först efter man klarat spelet vanligt vis. Så det har inget att göra med att kunna välja svårighetsgrad första gången man startar spelet. Dessa spellägen kan båda utnyttja balansering eller tweaks efter det att Nintendo samlat ihop data från spelarna runt om i världen (när de spelar vanliga utgåvan).

Men är man Mr. Negative så ser man bara nackdelarna och inte också de fördelar med att släppa det senare.

Sedan är det inte bara dessa två saker som du får för 200 spänn, utan även ett lite mer vanligt DLC med en extra story. Kanske var detta du också kallade ”kapat innehåll”. Det är skillnad på att tillfälligt stryka idéer under utvecklingen för att där inte finns tid och göra dem, än att aktivt kapa innehåll som redan är utvecklat för att tjäna mer pengar. Kan det vara saker som man kom på senare under utvecklingen och hade inte tid att inkludera det, kan vara så att de planerade att släppa DLC från början men hade inget att fylla det med förens senare, who the fuck knows.

Det finns många möjliga faktorer, inte bara dina konspirations teorier.

Tack! Det är rätt tröttsamt att jämt höra "Cut content!!!11!" när DLC utannonseras trots att det i 99 fall av 100 inte finns en uns bevis för att det är vad som faktiskt har skett.

Förövrigt är det uppenbart att DLC och season pass m.m är något som "marknaden vill ha". Hade inte folk varit intresserade av att betala för det hade det inte funnits kvar längre. Men det finns tydligen många som är fullt beredda att betala för det samt många som gillar betalmodellerna, eftersom användandet blir allt vanligare.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Winzi:

Att kapa innehållet i spel för att sedan sälja det senare som season pass är nästan det drygaste jag vet när det gäller spelbranchen, näste efter lögner om innehåll och ofärdiga släpp.

Glömde du foliehatten idag eller?

Tror inte du förstår ordets innebörd. Men du är väl också en sådan som tycker att spel kan säljas hur som helst och i vilket skick som helst och sväljer allt med hull och hår. När saker som är uppenbara att de var eller borde vara i spelet från grunden men sedan tas ut för att inkluderas i ett dlc istället så bör man kritiseram, precis som folk gjort sedan mappacks och diverse kom ut för en jävla massa år sedan.
Det finns mycket som kan säljas senare till spel för att förlänga dess livslängd och helt vara värt priset. Men i detta fall så har Challenge Mode och välja svårihetsgrad varit med i deras spel sedan tidigare, nu blir det något exklusivt dlc istället.

Det känns ofta att för mycket av sånt här är att utvecklarna själva inte är helt säkra på att spelet kommer hålla, att det inte finns tillräckligt mycket att göra i spelet för att hålla spelarna en längre tid.

Hard mode och challenge dungeons har varit med i tidigare spel i serien, ja. Skrev i tidigare inlägg att jag gärna hade sett hard mode i standard utgåvan också. Men samtidigt så är hard mode och challenge dungeons något man gör först efter man klarat spelet vanligt vis. Så det har inget att göra med att kunna välja svårighetsgrad första gången man startar spelet. Dessa spellägen kan båda utnyttja balansering eller tweaks efter det att Nintendo samlat ihop data från spelarna runt om i världen (när de spelar vanliga utgåvan).

Men är man Mr. Negative så ser man bara nackdelarna och inte också de fördelar med att släppa det senare.

Sedan är det inte bara dessa två saker som du får för 200 spänn, utan även ett lite mer vanligt DLC med en extra story. Kanske var detta du också kallade ”kapat innehåll”. Det är skillnad på att tillfälligt stryka idéer under utvecklingen för att där inte finns tid och göra dem, än att aktivt kapa innehåll som redan är utvecklat för att tjäna mer pengar. Kan det vara saker som man kom på senare under utvecklingen och hade inte tid att inkludera det, kan vara så att de planerade att släppa DLC från början men hade inget att fylla det med förens senare, who the fuck knows.

Det finns många möjliga faktorer, inte bara dina konspirations teorier.

Sluta dumma dig, detta har inte med några jävla konspirationsteorier att göra.
Visst finns det andra faktorer som påverkar vad som kommer med i spelet underutvecklingen men helt ärligt, dlc 1 ger inte något nytt till spelet som de inte inkluderat i grunden i tidigare spel med dess funktioner som dessutom ofta har fått mer av dessa under spelets livlängd, vilket det troligen inte kommer bli här då inte bara det första utan även uppkommande som har ett pris.
En bonus redan samma dag som spelet släpps för de som köper season passet med innehållande "Usefull items" och kosmetica.
Att spelet även skulle släppts 2 år tidigare men av ganska troliga skäl sköts upp dels för att Wii U mer eller mindre redan var dödsdömd, men även för att Nintendo ville stressa ut sin nästa konsol och få spelet som en release titel för försäljningens skull. 2 år är en ganska lång tid då de har haft en stor det av spelet spelbart sedan tidigt 2015. Finns nog en hel del de gjort undertiden och inte bara konverteringen till Switch.

Extra story är det enda detta season pass innehåller som borde klassas som ett riktigt dlc, det säger jag inget om mer än att jag faktiskt hoppas att det är bra. Men jag kommer inte köpa hela season passet utan endast det dlc't just för extra storyn.

Vad jag dock är lite tveksam över är detta.

"The game supports multiple Amiibo figurines that can alter gameplay. For example, the Wolf Link Amiibo summons Wolf Link as a partner that helps Link battle foes and carries over the existing hearts saved onto the Amiibo after playing through the Cave of Shadows in Twilight Princess HD. If the player fulfills certain conditions, he or she will unlock an alternative ending of the game."

Tror inte heller att det är speciellt konstigt att vara skeptisk till hur Nintendo sköter sina uppkommande släpp sett till hur det varit med deras konstiga beslut de senaste åren, Det betyder dock inte att jag är "Mr.Negative" för att jag kritiserar många av deras senare beslut, speciellt efter hur Wii U blev.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Sluta dumma dig, detta har inte med några jävla konspirationsteorier att göra.
Visst finns det andra faktorer som påverkar vad som kommer med i spelet underutvecklingen men helt ärligt, dlc 1 ger inte något nytt till spelet som de inte inkluderat i grunden i tidigare spel med dess funktioner som dessutom ofta har fått mer av dessa under spelets livlängd, vilket det troligen inte kommer bli här då inte bara det första utan även uppkommande som har ett pris.
En bonus redan samma dag som spelet släpps för de som köper season passet med innehållande "Usefull items" och kosmetica.
Att spelet även skulle släppts 2 år tidigare men av ganska troliga skäl sköts upp dels för att Wii U mer eller mindre redan var dödsdömd, men även för att Nintendo ville stressa ut sin nästa konsol och få spelet som en release titel för försäljningens skull. 2 år är en ganska lång tid då de har haft en stor det av spelet spelbart sedan tidigt 2015. Finns nog en hel del de gjort undertiden och inte bara konverteringen till Switch.

Extra story är det enda detta season pass innehåller som borde klassas som ett riktigt dlc, det säger jag inget om mer än att jag faktiskt hoppas att det är bra. Men jag kommer inte köpa hela season passet utan endast det dlc't just för extra storyn.

Vad jag dock är lite tveksam över är detta.

"The game supports multiple Amiibo figurines that can alter gameplay. For example, the Wolf Link Amiibo summons Wolf Link as a partner that helps Link battle foes and carries over the existing hearts saved onto the Amiibo after playing through the Cave of Shadows in Twilight Princess HD. If the player fulfills certain conditions, he or she will unlock an alternative ending of the game."

Tror inte heller att det är speciellt konstigt att vara skeptisk till hur Nintendo sköter sina uppkommande släpp sett till hur det varit med deras konstiga beslut de senaste åren, Det betyder dock inte att jag är "Mr.Negative" för att jag kritiserar många av deras senare beslut, speciellt efter hur Wii U blev.

Det du skrev i dina tidigare inlägg föll väl i linje med den gamla uttjatade ”cut content” konspirationsteorin. Sedan kallade jag dig Mr. Negative för att du bara hade negativa saker att komma med. Har inget emot kritik, men det är rätt tråkigt när bara negativt kommer fram. Det hjälper när du utvecklar hur du tänker lite mer som du nu gjort.

Som jag nämnde i tidigare inlägg kan jag se fördelar med att släppa hard mode och challenge dungeon senare. Om jag tycker det är värt att betala för, kanske inte, men som jag ser det så betalar jag 200kr för DLC2 och får det första som en ”bonus”

Personligen tror jag inte en sekund på att Breath of the Wild var i närheten av klart 2015, inte vad det är idag i alla fall. De siktade på 2015 först, men Breath of the Wild blev större än vad Aonuma själv kunde se från början. Möjligen att en version av spelet kunde blivit klart till 2016, men att släppa ett Legend of Zelda 1 år innan nästa konsol är ju inte direkt ett smart drag. Tror den extra tid de fick att utveckla spelet har hjälpt en hel del, tror även helt klart att röstskådespelare inte var med i planerna från början, vilket jag tycker är en trevlig nyhet för serien.

Jag vet inte riktigt vad det är du pekar på ang. Amiibo grejen. Själv köpte jag Wolf Link Amiibo på REA. Hade inte kvar mitt Wii U då, så köpte den endast som en kul grej för Breath of the Wild, heh…

Medlem
Skrivet av Cyras:

Jag vet inte riktigt vad det är du pekar på ang. Amiibo grejen. Själv köpte jag Wolf Link Amiibo på REA. Hade inte kvar mitt Wii U då, så köpte den endast som en kul grej för Breath of the Wild, heh…

Nja, det var lite det där sista i texten. "If the player fulfills certain conditions". Jag hoppas bara att inte spelet låser ut speciella endings eller valmöjligheter utifall man inte har en viss amiibo. Om man får en följeslagare som t.ex med Wolf Link Amiibon under spelets gång det gör mig inget, men vill inte känna mig tvungen att skaffa varenda Amiibo bara för att fixa alla sluten.
Lite som om spel skulle ha olika endings beroende på om du klarade ett racing spel med en handkontroll, tangentbord eller ratt och om det var auto eller manualväxling.
Hoppas ju mer på att det blir att det beror på hur många gånger man dör och hur mycket % av spelet man har hittat.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cyras:

Jag vet inte riktigt vad det är du pekar på ang. Amiibo grejen. Själv köpte jag Wolf Link Amiibo på REA. Hade inte kvar mitt Wii U då, så köpte den endast som en kul grej för Breath of the Wild, heh…

Nja, det var lite det där sista i texten. "If the player fulfills certain conditions". Jag hoppas bara att inte spelet låser ut speciella endings eller valmöjligheter utifall man inte har en viss amiibo. Om man får en följeslagare som t.ex med Wolf Link Amiibon under spelets gång det gör mig inget, men vill inte känna mig tvungen att skaffa varenda Amiibo bara för att fixa alla sluten.
Lite som om spel skulle ha olika endings beroende på om du klarade ett racing spel med en handkontroll, tangentbord eller ratt och om det var auto eller manualväxling.
Hoppas ju mer på att det blir att det beror på hur många gånger man dör och hur mycket % av spelet man har hittat.

Kan bara tänka mig att någon slarvigt lagt ihop de texterna efter varandra.

Enligt den officiella hemsida har Wolf Link Amiibo dessa funktioner: Unlock Wolf Link, who will attack enemies on his own and help you find hidden items.

http://www.zelda.com/breath-of-the-wild/amiibo/

Så konstiga hoppas jag inte att Nintendo är så att Amiibo skulle vara ett krav.

Medlem

Finns någon action från Nintendo som nintendofans inte kommer att försvara? Idioti!

1
Skriv svar