CS-utvecklarna: "Skin-gambling bryter mot användaravtalet"

Robot
CS-utvecklarna: "Skin-gambling bryter mot användaravtalet"

Samtidigt är de väldigt försikta med att fördöma skinmarknaden i stort.

#counter-strike-global-offensive


Medlem
CS-utvecklarna: "Skin-gambling bryter mot användaravtalet"

Nu blev det väl ändå knas med rubriken? gambling och trading är ju inte samma sak..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av karatekex:

Nu blev det väl ändå knas med rubriken? gambling och trading är ju inte samma sak..

Fixat!


signatur
Medlem

Men ändå låts det för att slippa all backlash. Pussies.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Men ändå låts det för att slippa all backlash. Pussies.

Vad snackar du om? Valve har gjort och sagt allt de kan, det går inte att bli av med all gambling utan att bli av med trading. Men du kan inte säga at det låts när Valve skickar ut Cease and desist brev till sidor..

Medlem

Jag tyckte det var rätt twisted från början med csgolounge osv. Missförstå mig inte, har lyckats gå + på csgolounge så har inget emot det.

Det enda jag tycker är lite sjukt är att det sitter småkids och slänger in massa skins och skit dom köper och gamblar med det. Detta borde ju strida mot Svea rikes spellagsstiftning?! Till exempel 18års åldersgräns osv, skatteplikt osv.

Medlem

Fixa vac istället.

Medlem

Tycker inte det är ett problem direkt. Valve tjänar på att folk öser in pengar för skins som sedan gamblas bort.
Satt själv på csgolounge när det kom. Insåg dock snart att skinsen blev viktigare än spelet, så jag gav bort mitt inventory. Köper inga skins längre, byter inte heller. Nöjer mig med att öppna någon låda ibland.

1
Skriv svar