Valve kan inte återberätta utvecklingsprocessen för Half-Life

Robot
Valve kan inte återberätta utvecklingsprocessen för Half-Life

Ett tekniskt missöde under utvecklingens slutskede gör detta omöjligt.


Medlem
Valve kan inte återberätta utvecklingsprocessen för Half-Life

Ehm... Half-Life är nu så pass gammalt att de flesta av den "nya generationen" nog allt kan behöva en uppdatering?

Medlem

Sant.
Det är ju bara ett år kvar tills det fyller 20 år så det är nog många här på FZ som är födda efter att det lanserades...

Fy vad gammal jag börjar bli nu...

Medlem
Skrivet av Janus:

Sant.
Det är ju bara ett år kvar tills det fyller 20 år så det är nog många här på FZ som är födda efter att det lanserades...

Fy vad gammal jag börjar bli nu...

Damn, är det såpass? Blir 28 i år och kommer ihåg det som det var igår man satt och spelade crossfire med polarna på LAN.. MEEEMBER?

Medlem

Valve har definitivt källkoden till GoldSrc kvar eftersom de för nått år sedan gav utvecklarna av Sven Co-op tillgång till den.

Medlem

"Att besöka Valve är alltså en guldgruva för intressanta nyheter och anekdoter. Utöver informationen om Half-Life och Windows var detta möte även källan för nyheterna om att Steam Greenlilght stöps om till Steam Direct och att Valve jobbar på tre stora VR-titlar."

Har FZ varit hos besök hos Valve eller missuppfattar jag texten här?

Medlem

Mardrömsläge att förlora repot, men även om det var länge sen är det lite underligt att dom inte hade nån form av backup på det

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av snubben:

"Att besöka Valve är alltså en guldgruva för intressanta nyheter och anekdoter. Utöver informationen om Half-Life och Windows var detta möte även källan för nyheterna om att Steam Greenlilght stöps om till Steam Direct och att Valve jobbar på tre stora VR-titlar."

Har FZ varit hos besök hos Valve eller missuppfattar jag texten här?

Nej vi återrapporterar vad medierna som närvarade vid mötet med Valve har skrivit.

"Det har tidigare inte varit känt exakt vad detta beror på, men företaget berättade vad detta beror på under ett möte med medier förra veckan där Gamasutra närvarade."

Det jag menade var alltså att det verkar vara något av en informationsmässig guldgruva att besöka Valve


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Half-Life är väl första delen av en trilogi?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Verkar vara mycket problem med källkod nära olika halflifes lanseringsdatum...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Första gången jag spelade demon Uplink så fick jag en chock. Detta fps gjorde allt mer än alla andra spel som kom ut vid den tiden.

Skrivet av employed:

Första gången jag spelade demon Uplink så fick jag en chock. Detta fps gjorde allt mer än alla andra spel som kom ut vid den tiden.

Hear, hear!

Samma här. Kommer aldrig glömma denna demo.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Janus:

Det är ju bara ett år kvar tills det fyller 20 år

Får hoppas de sista kapitlen i Black Mesa blir färdiga tills dess då.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar