Nästa Path of Exile-expansion utannonserad!

Robot
Medlem
Nästa Path of Exile-expansion utannonserad!

En AH med bara så..

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1833704

Där är ett gäng länkar till andra previews. När det kom till förra expansionen så fick olika sidor olika classer att previewa. Har inte orkat titta så noga denna gången, så det är kanske samma info på alla sidor.

Medlem

Och Diablo 3 får en Necromancer.....


signatur
Medlem

Detta är hype om något. Nu saknas bara en riktig auction house, sen är det verkligen ett fullständigt makalöst spel som aldrig någonsin kommer att försvinna!

Medlem
Skrivet av Davwve:

Och Diablo 3 får en Necromancer.....

Som man dessutom behöver betala för.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot

Aldrig gillat de här spelen på det sättet att man måste köra igenom det oftast 3 gånger innan man är klar. Känns bara som ett fattigt sätt att göra spelet längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Bra. Tycker alltid det är riktigt dassig speldesign när man behöver grinda samma content flera gånger om för att nå end game.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Och Diablo 3 får en Necromancer.....

Satt faktiskt och tänkte på det där igår. Visst är det häftigt med Necromancer, men samtidigt... att man bara annonserar en klass-dlc istället för en expansion eller dylikt är faktiskt ganska anmärkningsvärt om man tänker efter. Inte kostigt de letade fram Frank Pearce att leverera det för att öka prestigen något i alla fall.

Medlem

Att det finns folk som fortfarande spelar de där spelet..
Det är väl bara att gratulera

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Att det finns folk som fortfarande spelar de där spelet..
Det är väl bara att gratulera

Det är rätt många som håller spelet igång, och det verkar finnas rätt många anledningar till det. Nu blev det tom desto fler, så det är nice. Om man väljer att vara positiv vill säga

Gnällkuk
Skrivet av toern:
Skrivet av Davwve:

Och Diablo 3 får en Necromancer.....

Satt faktiskt och tänkte på det där igår. Visst är det häftigt med Necromancer, men samtidigt... att man bara annonserar en klass-dlc istället för en expansion eller dylikt är faktiskt ganska anmärkningsvärt om man tänker efter. Inte kostigt de letade fram Frank Pearce att leverera det för att öka prestigen något i alla fall.

Säger väl mer om hur mycket Blizzard ser någon framtid i D3. Utrymmet Diablo fått på Blizzcon har ju krympt för varje år. Tydligt att de satsar på allt utom just D3. Förmodligen är väl D4 kanske på g för lansering Q2/Q3 2018.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Att det finns folk som fortfarande spelar de där spelet..
Det är väl bara att gratulera

Över en miljon unika spelare i december förra året.
2016 spelades det 44% fler timmar än året innan.
Medel spelaren spelar i snitt 5 timmar per dag.
Kommer snart släppas i Kina, där det förra året blev listat som det mest efterlängtade spelet på deras marknad.
Det kommer senare i år släppas till Xbox.

Spelet växer så det knakar och har stadigt gjort det sedan det släpptes.. om du inte spelat på över ett år så kan du förvänta dig ett helt nytt spel.

Medlem

PoE är ett bra spel helt klart men Grim Dawn är bättre.

Jag får en betydligt större Diablo 2 känsla av Grim Dawn.

Medlem

Det bästa gratisspelet blev just 5 akter bättre. Lirat sedan closed beta och håller fortfarande igång

Jag minns fortfarande forumtrådarna när det fanns en och en halv act släppt i betan och det pratades om 10 acts.. "Jo tjena" tänkte man. Så Började de släppa en act om året och nu helt plötsligt 5st på en gång, makalöst!

Undrar vad de ska hitta på till nästa år, med tanke på att spelet sedan release fått nytt content med ca 3 månaders mellanrum O.o

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av toern:
Skrivet av Davwve:

Och Diablo 3 får en Necromancer.....

Satt faktiskt och tänkte på det där igår. Visst är det häftigt med Necromancer, men samtidigt... att man bara annonserar en klass-dlc istället för en expansion eller dylikt är faktiskt ganska anmärkningsvärt om man tänker efter. Inte kostigt de letade fram Frank Pearce att leverera det för att öka prestigen något i alla fall.

Säger väl mer om hur mycket Blizzard ser någon framtid i D3. Utrymmet Diablo fått på Blizzcon har ju krympt för varje år. Tydligt att de satsar på allt utom just D3. Förmodligen är väl D4 kanske på g för lansering Q2/Q3 2018.

De borde värna sitt rykte bättre. Om de mer eller mindre slutar utveckla mer innehåll till sin produkt så kommer folk få en sämre bild av kommande spel i serien med ett tappat förtroende..

Gnällkuk
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av tricky:
Skrivet av toern:
Skrivet av Davwve:

Och Diablo 3 får en Necromancer.....

Satt faktiskt och tänkte på det där igår. Visst är det häftigt med Necromancer, men samtidigt... att man bara annonserar en klass-dlc istället för en expansion eller dylikt är faktiskt ganska anmärkningsvärt om man tänker efter. Inte kostigt de letade fram Frank Pearce att leverera det för att öka prestigen något i alla fall.

Säger väl mer om hur mycket Blizzard ser någon framtid i D3. Utrymmet Diablo fått på Blizzcon har ju krympt för varje år. Tydligt att de satsar på allt utom just D3. Förmodligen är väl D4 kanske på g för lansering Q2/Q3 2018.

De borde värna sitt rykte bättre. Om de mer eller mindre slutar utveckla mer innehåll till sin produkt så kommer folk få en sämre bild av kommande spel i serien med ett tappat förtroende..

Tror jag knappast är någon risk Skulle snarare tippa att man såg ett större värde i att utveckla D4 istället för att satsa på en ny expansion til D3. Trist, för jag känner att D3 hade mer att ge.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Galet, nästan så jag vill ge mig in igen. Fick lite avsmak sist jag lirade och mötte den totalt sjukt starka slutbossen (malakai) vid det tillfället, som tillslut tvingade mig att bara kasta lik på den tills jag nötte ner den, ingen vidare slut.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Aldrig gillat de här spelen på det sättet att man måste köra igenom det oftast 3 gånger innan man är klar. Känns bara som ett fattigt sätt att göra spelet längre.

De märkte att de tappade väldigt många spelare på det.

Medlem

6 nya akter låter helt crazy. Men GGG har inte gjort mig besviken so far. så det lär nog bli fett!

Skrivet av Lepracy:

Att det finns folk som fortfarande spelar de där spelet..
Det är väl bara att gratulera

Bästa ARPG ute just nu och det är gratis.
Det kräver dock lite mer från spelarna än vad genomsnittliga D3 spelaren klarar av, säkert därför du är purken.

Medlem

Helt galet hur mycket spel man får för ingenting här. Alltid varit flera mil framför d3 och nu drar det iväg ändå mer. Äntligen slipper man grinda samma akter flera gånger om, hatar det systemet och de som får mig att tröttna på alla liknande spel, även borderlands.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

6 nya akter låter helt crazy. Men GGG har inte gjort mig besviken so far. så det lär nog bli fett!

Skrivet av Lepracy:

Att det finns folk som fortfarande spelar de där spelet..
Det är väl bara att gratulera

Bästa ARPG ute just nu och det är gratis.
Det kräver dock lite mer från spelarna än vad genomsnittliga D3 spelaren klarar av, säkert därför du är purken.

Nej men för att det suger

Medlem

Juli kan inte komma fort nog. Ett föredöme för alla F2P-spel och mycket bättre än all jäkla Early Access man betalar för som aldrig ens blir klart

Medlem
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av Tarmböld:

6 nya akter låter helt crazy. Men GGG har inte gjort mig besviken so far. så det lär nog bli fett!

Skrivet av Lepracy:

Att det finns folk som fortfarande spelar de där spelet..
Det är väl bara att gratulera

Bästa ARPG ute just nu och det är gratis.
Det kräver dock lite mer från spelarna än vad genomsnittliga D3 spelaren klarar av, säkert därför du är purken.

Nej men för att det suger

Vilken bra analys! Har du twitter eller dyl. som man kan följa dig på och ta del av flera av dina fantastiskt intelligenta och djupa tankar? Eller förbrukade du resterande årets tankeverksamhet på det inlägget?

Avstängd
Skrivet av Davwve:

Och Diablo 3 får en Necromancer.....

Man får ju dessutom TVÅ hela stashtabs på köpet! =>

Medlem

Bara jag som får svindel när jag ser talent trädet i PoE? Och när jag testade det så var det så mycket olika regents o gems osv.. Kändes rörigt på något vis. Men tycker dock om den grafiska stilen osv.

Medlem

Tyvärr, men detta spel är väldigt stelt och jag fastnar inte för det hur många gånger jag än försöker. Kanske försöker efter jobbet igen...

Medlem
Skrivet av Safftad:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Aldrig gillat de här spelen på det sättet att man måste köra igenom det oftast 3 gånger innan man är klar. Känns bara som ett fattigt sätt att göra spelet längre.

De märkte att de tappade väldigt många spelare på det.

Det är samma i Grim Dawn, fast dom har dock inte bördan att vara ett "online"-spel på samma sätt, eller hur man skall säga, det kostar dock pengar direkt, inte när eller om man vill.

Men jag kan hålla med om att det är ett sätt att förlänga spelet utan att faktiskt göra världen större, fast sedan förstår jag att det krävs sjukt mycket mera jobb för att göra en så stor värld så att man faktiskt känner sig helt klar, när man dödar sista bossen - första gången!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tyvärr, men detta spel är väldigt stelt och jag fastnar inte för det hur många gånger jag än försöker. Kanske försöker efter jobbet igen...

Det är faktiskt ganska roligt om man ger det en chans med en vän eller två, det är oerhört tråkigt att glida omkring i det solo. Men det är en smaksak, Grim Dawn exempelvis tycker jag är fruktansvärt stelt, men jag vet inte om du provat det. Så det är ju inte direkt en jämförelse kanske.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tyvärr, men detta spel är väldigt stelt och jag fastnar inte för det hur många gånger jag än försöker. Kanske försöker efter jobbet igen...

Jag tycker PoE blir roligare när man kommer längre in i spelet medans Diablo kommer man till "end-game" direkt och tröttnar fort. I PoE finns det alltid roliga builds att testa osv. Men det är ju mitt tycke och smak.

Tog ett tag innan jag kom in i spelet första gången jag testade det. Är en längre lärningskurva i det jämfört med andra ARPG:s.

Spelar nu nästan varje säsong som kommer.

Medlem

Jag spelar det nästan varje dag, riktigt roligt spel, detta har fått mig helt overhyped för spelets framtid.

Dom känns väldigt generösa med sitt content iom att det är en av de minst aggressiva microtransaction liren jag spelat, allt förrutom mer utrymme i ens "Stash" är kosmetiskt. Har dock inte hindrat mig att köpa en hel hög med ytterligare utrymme i min stash, mest för att kunna sortera olika typer av items i sina egna fack. skulle lätt klara mig med de stash tabs'na man får i början gratis.

12
Skriv svar