Apocalypse Now-insamlingen går trögt, flyttas från Kickstarter

Robot
Apocalypse Now-insamlingen går trögt, flyttas från Kickstarter
Medlem
Apocalypse Now-insamlingen går trögt, flyttas från Kickstarter

Även om jag gillar idéen men att dom förväntas få in så mycket är ganska orimligt, speciellt när dom inte visat något ifrån spelet och releasen ligger typ julen 2020.

Medlem

Från $900 000 till $5 900 000? Ok...

Redaktör
Skrivet av MarMan Hollow:

Från $900 000 till $590 000 0? Ok...

Från 30 dagar till 1,5 år.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MarMan Hollow:

Från $900 000 till $590 000 0? Ok...

Från 30 dagar till 1,5 år.

Gör saken ännu mer svårsmält, tycker jag.
Hur ska dom kunna behålla "hypen" under så lång tid? Detta spelet verkar ju inte direkt vara så stort som t.ex. Star Citizen...

Redaktör
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MarMan Hollow:

Från $900 000 till $590 000 0? Ok...

Från 30 dagar till 1,5 år.

Gör saken ännu mer svårsmält, tycker jag.
Hur ska dom kunna behålla "hypen" under så lång tid? Detta spelet verkar ju inte direkt vara så stort som t.ex. Star Citizen...

Det är väl lite av problemet med att presentera spel så tidigt i utvecklingen, vilket Dayz och hela early access-fenomenet visat: förväntningarna svalnar, spelet glöms bort. Men i det här fallet har releasen inte flyttats i alla fall. Sen är det inte ovanligt att det tar ca tre år att göra ett normalstort spel i dag.


signatur
Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MarMan Hollow:

Från $900 000 till $590 000 0? Ok...

Från 30 dagar till 1,5 år.

Gör saken ännu mer svårsmält, tycker jag.
Hur ska dom kunna behålla "hypen" under så lång tid? Detta spelet verkar ju inte direkt vara så stort som t.ex. Star Citizen...

Är ju fritt fram om man vill investera eller inte.
Crowdfunding borde vara ganska klart i dag vad det handlar om
Det kanske överhuvudtaget inte finns nått att visa upp nu och hålla "hypen uppe" genom att visa framstegen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nja, lägger nog mina pengar på färdiga spel istället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vadå subjektivitet, Apocalypse Now ÄR världens bästa film, så det så!

Skrivet av Molotov:
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MarMan Hollow:

Från $900 000 till $590 000 0? Ok...

Från 30 dagar till 1,5 år.

Gör saken ännu mer svårsmält, tycker jag.
Hur ska dom kunna behålla "hypen" under så lång tid? Detta spelet verkar ju inte direkt vara så stort som t.ex. Star Citizen...

Är ju fritt fram om man vill investera eller inte.
Crowdfunding borde vara ganska klart i dag vad det handlar om
Det kanske överhuvudtaget inte finns nått att visa upp nu och hålla "hypen uppe" genom att visa framstegen.

Schh, man får inte kalla kickstarter eller motsvarande för investering här på FZ.se. Gjorde det en gång och fick hela sidan mot mig.

Inaktiv

Det som drar ner Apocalypse Now för mig är de lama stridsscenerna där det är uppenbart att de använder fyrverkerier istället för riktiga pjäser.

Medlem

Vill gärna se det som spel. Och mycket riktigt är det en av världens bästa filmer
Men att öka med 5.9 milj gör det ganska tydligt att dom förlorade en eller flera stora finansiärer i och med att kickstartern inte funkade. Jag avvaktar nog ett år och ser hur det utvecklar sig först.

Medlem

Tror dessutom att man för en gångs skull kan få ett spel baserat på verkliga krig som inte glorifierar eller är allt för propagandamättat, det om något lockar mig då det är varför jag inte spelar spel baserat på verkliga krig vanligtvis.

Medlem

Jag tänker: Inom ett år så är detta historia...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Märkligt att FFC inte stödjer projektet själv. Han är inte låginkomsttagare, den saken är klar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Allt annat än ett AAA spel vore ett slag i ansiktet.

Medlem

Tror inte det minsta på konceptet (RPG m.m.), kommer aldrig fungera.

1
Skriv svar