Recension - For Honor

Robot
Recension - For Honor

Så himla mycket ära är det väl inte tal om – men desto mer krig. Bra krig. Ibland.

#for-honor, #bushido-blade


Medlem
For Honor

Men vänta nu.. Microtransaktionerna skulle ju bara vara för kosmetiska saker.

Har de ändrat på systemet för hur man spelsr hjältarna? I betan kunde man ju spela alla hjältar även om man inte hade köpt dom. Ända skillnaden var ju stt man inte fick loot

Medlem
Skrivet av Haddock:

Men vänta nu.. Microtransaktionerna skulle ju bara vara för kosmetiska saker.

Har de ändrat på systemet för hur man spelsr hjältarna? I betan kunde man ju spela alla hjältar även om man inte hade köpt dom. Ända skillnaden var ju stt man inte fick loot

Du kan spela alla hjältar oavsett men inte ändra utseende eller få XP om du inte köpt dem. Spela igenom hela kampanjen en gång och du har nog för att införskaffa allihop. Visst kan du köpa gear för pengar men med tanke på att det inte gör någon jättestor skillnad och du kan få det genom att spela ser jag inget större problem med mikrotransaktionerna.

Medlem

lite gnidet är det med att det finns micro trans... och att servrarna är p2p är också synd men att ge spelet en 3a är inte rätt enligt min åsikt. en 4a får spelet av mig. Och jag tycker man inte kan köpa sig bättre heller, eftersom vill du ha mer av 1 stat på en sak får du lika mycket negativt av en annan.

Medlem

Håller inte med om ert betyg, förtjänar mer än en 3:a för det är riktigt roligt och välgjort. Och sen som kommentaren ovan skrev så behöver man inte köpa karaktär med ingame valutan! Man kan spela alla karaktärer utan att låsa upp dem, men man kan inte ändra deras utseende eller gear.

Skribent

Alltså, ja man kan testa alla karaktärer, men de är ju inte fullt upplåsta om man inte antingen tjänar ihop pengar eller köper dem. Och att ändra gear ändrar ju även lite stats så det är mer än bara kosmetiskt.

Otydligt av mig, dock.

Medlem

Provade betan och det kändes okey, men insåg snabbt att det tyvärr inte kommer och hålla i längden. För repetivt helt enkelt.
Blir o köpa i nån reaback i framtiden.

Medlem

Och alltid sånt tjat om dedikerade servrar, ja klart det är Nice. Men när ni börjar dra in det i era bedömningar om betyg är ju komiskt. BF1 har inte dedikerade servrar men det är inte med i ert minus på ert betyg

Medlem

Förtjänar absolut inte mer än en 3:a enligt mig.

Tröttnade efter en halv match (spelade mer) och kontrollerna känndes väldigt "unresponsive" (?) i mitt tycke. Dueller var det enda som var någorlunda kul, 4v4 med mera var ju rena katastrofen.

Skribent
Skrivet av eXile:

Och alltid sånt tjat om dedikerade servrar, ja klart det är Nice. Men när ni börjar dra in det i era bedömningar om betyg är ju komiskt. BF1 har inte dedikerade servrar men det är inte med i ert minus på ert betyg

Det nämns ju här för att det är ett klagomål från många spelare att matcher hamnar i osynk, eller att man blir kickad. Jag har inte haft jättestora problem själv, men det är värt att nämnas eftersom det uppenbarligen orsakar en del frustration för många spelare.

Det blir också lite småtråkig stämning ibland när folk börjar anklaga varandra i chatten för att vara den som får en match att hacka.

Skribent

Lade till förtydligande i texten nu, så det framgår att man kan testa alla klasser, men måste låsa upp dem helt för att få loot. Men att hålla på med gear är ju kul så klart man måste låsa upp alla.

Medlem

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av eXile:

Och alltid sånt tjat om dedikerade servrar, ja klart det är Nice. Men när ni börjar dra in det i era bedömningar om betyg är ju komiskt. BF1 har inte dedikerade servrar men det är inte med i ert minus på ert betyg

Det nämns ju här för att det är ett klagomål från många spelare att matcher hamnar i osynk, eller att man blir kickad. Jag har inte haft jättestora problem själv, men det är värt att nämnas eftersom det uppenbarligen orsakar en del frustration för många spelare.

Det blir också lite småtråkig stämning ibland när folk börjar anklaga varandra i chatten för att vara den som får en match att hacka.

Skrev kanske väldigt kritiskt och det var jag om ursäkt för. Har inga problem att det nämns i själva texten men att det kommer under minus tycker jag endå är märkligt. Som du har jag inte heller haft så mycket problem med det, händer nån gång att den misslyckas men det går så fort att försöka igen så inget större problem.

Självklart så är det dedikerade servrar man vill ha men av någon väldigt märkligt anledning så är det otroligt få spel som har det nu för tiden. Men det jag menar är att i princip alla spel som släpps står utan dedikerade servrar så därför tycker jag inte att det skall vara under minus, isåfall får FZ sätta det som minus på alla spel som släpps utan dedikerade servrar

Medlem

Jag tyckte det var lite hög inlärningskurva i betan. Man får nöta ett tag för att bli bra och ha chans mot andra spelare.
Hade nog köpt annars..

Medlem

Den uppenbara jämförelsen med Chivalry då? Förutom att denna har dedicated servers - vilket är bäst?

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Ja spelet är mer likt en fighter så vad förväntar du dig? Figters är bara samma sak hela tiden

Medlem

Jag ger den här recensionen 2/5. Snack om att ingen spelar mot AI, när AIn i spelet faktiskt är kompetent och det är rätt många som spelar så. Du pratar om att det primära är 4v4 men de är de väl inte alls. Att enbart spela duell är väl precis lika legitimt och ger dig samma loot osv.

Man kan inte köpa sig bättre i detta spelet, då prylarna man köper inte gör dig bättre, ger dom plus på en stat tar dom bort från en annan, och dessutom spelar gear ingen som helst roll ifall en spelare är betydligt bättre. Ingame valutan jag fick efter kampanjen räckte gott och väl till att låsa upp alla karaktärer. Kanske inte hade råd med alla mössor till alla gubbarna men de spelar ju ingen roll...

Kort å gott, du ger intryck av en person som spelat det här spelet i ungefär 5 timmar och sen ger dig ut på internet med en massa uppfattningar. Gör om gör rätt...

Medlem
Skrivet av cocona:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Ja spelet är mer likt en fighter så vad förväntar du dig? Figters är bara samma sak hela tiden

Ä

Fighter spel är det ju inte direkt. Det jag menar är att det har stora problem med buggar och Online delen är inte direkt stabil. Då kan man inte direkt ge fullt betyg. Sedan har jag min åsikt och du din, kul att du gillar det, men det är inget för mig.

Gen
Medlem
Skrivet av Haddock:

Men vänta nu.. Microtransaktionerna skulle ju bara vara för kosmetiska saker.

Har de ändrat på systemet för hur man spelsr hjältarna? I betan kunde man ju spela alla hjältar även om man inte hade köpt dom. Ända skillnaden var ju stt man inte fick loot

Vi blev förvånade och sen misstänksamma när Ubisoft skrev att DLCs skulle vara gratis framöver...nu vet vi varför (mikrotransaktioner = P2W).

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Haddock:

Men vänta nu.. Microtransaktionerna skulle ju bara vara för kosmetiska saker.

Har de ändrat på systemet för hur man spelsr hjältarna? I betan kunde man ju spela alla hjältar även om man inte hade köpt dom. Ända skillnaden var ju stt man inte fick loot

Vi blev förvånade och sen misstänksamma när Ubisoft skrev att DLCs skulle vara gratis framöver...nu vet vi varför (mikrotransaktioner = P2W).

P2W, ifall du inte visste det, betyder pay to win. Du får hemskt gärna visa eller länka till det som enbart går att köpa för pengar i for honor och som ger ett betydande övertag i det här spelet...

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av cocona:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Ja spelet är mer likt en fighter så vad förväntar du dig? Figters är bara samma sak hela tiden

Ä

Fighter spel är det ju inte direkt. Det jag menar är att det har stora problem med buggar och Online delen är inte direkt stabil. Då kan man inte direkt ge fullt betyg. Sedan har jag min åsikt och du din, kul att du gillar det, men det är inget för mig.

Buggar? Finns säkert ett par som det gör i alla spel precis vid lansering. Men det är fan inte många då jag har hunnit spela en hel del och inte haft större bekymmer. Och online delen är inte så fruktansvärt ostabil, det har hänt att den failat med matchmaking men inte särskilt ofta och när det händer så är det inte direkt jobbigt att trycka igång det igen.

ALLA spel har ett eller annat bekymmer precis vid lansering, det har bara gått 2 dagar. Är nog inte speciellt lätt att bygga ett spel helt felfritt, det tar tid och testande för att hitta fel,och nu när spelet är lanserat så är det fler som spelar och förhoppningsvis rapporterar fel och buggar. Får en viss känsla att många inte är så duktiga på det och skriver i att rapportera.

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av cocona:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Ja spelet är mer likt en fighter så vad förväntar du dig? Figters är bara samma sak hela tiden

Ä

Fighter spel är det ju inte direkt. Det jag menar är att det har stora problem med buggar och Online delen är inte direkt stabil. Då kan man inte direkt ge fullt betyg. Sedan har jag min åsikt och du din, kul att du gillar det, men det är inget för mig.

Buggar? Finns säkert ett par som det gör i alla spel precis vid lansering. Men det är fan inte många då jag har hunnit spela en hel del och inte haft större bekymmer. Och online delen är inte så fruktansvärt ostabil, det har hänt att den failat med matchmaking men inte särskilt ofta och när det händer så är det inte direkt jobbigt att trycka igång det igen.

ALLA spel har ett eller annat bekymmer precis vid lansering, det har bara gått 2 dagar. Är nog inte speciellt lätt att bygga ett spel helt felfritt, det tar tid och testande för att hitta fel,och nu när spelet är lanserat så är det fler som spelar och förhoppningsvis rapporterar fel och buggar. Får en viss känsla att många inte är så duktiga på det och skriver i att rapportera.

Vem är du, Ubisofts VD?

Buggar och annat kan finnas i olika mängd hos olika spelare. En kan ha det helt felfritt, vilket verkar vara din situation, medans andra inte ens kan spela det pga alla olika problem som kan uppstå.

Detta gäller inte bara för det medelmåttiga For Honor heller.

Medlem

Ska sätta mig och spela igenom single player kampanjen nu.
Multiplayer för mig (1v1) är 5/5. Medans dom andra spellägena inte riktigt är min grej, 3/5 kanske. Har inga större förhoppningar på kampanjen, men känner att det är bra att göra den för valuta och även träning.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag ger den här recensionen 2/5. Snack om att ingen spelar mot AI, när AIn i spelet faktiskt är kompetent och det är rätt många som spelar så. Du pratar om att det primära är 4v4 men de är de väl inte alls. Att enbart spela duell är väl precis lika legitimt och ger dig samma loot osv.

Man kan inte köpa sig bättre i detta spelet, då prylarna man köper inte gör dig bättre, ger dom plus på en stat tar dom bort från en annan, och dessutom spelar gear ingen som helst roll ifall en spelare är betydligt bättre. Ingame valutan jag fick efter kampanjen räckte gott och väl till att låsa upp alla karaktärer. Kanske inte hade råd med alla mössor till alla gubbarna men de spelar ju ingen roll...

Kort å gott, du ger intryck av en person som spelat det här spelet i ungefär 5 timmar och sen ger dig ut på internet med en massa uppfattningar. Gör om gör rätt...

Om två spelare möts med som är lika duktiga då? Har de köpta sakerna betydelse då? (Geniun fråga inte insatt i såpelet)

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Om två spelare möts med som är lika duktiga då? Har de köpta sakerna betydelse då? (Geniun fråga inte insatt i såpelet)

Beror på vilka lägen man spelar. I duel lägena, 1v1 eller 2v2 så får du inga stats från gear. Statsen man får från gear gäller bara i 4v4 lägena.

Dessutom så ger alla gear minus i en stat och plus i ett annat.

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av eXile:

Och alltid sånt tjat om dedikerade servrar, ja klart det är Nice. Men när ni börjar dra in det i era bedömningar om betyg är ju komiskt. BF1 har inte dedikerade servrar men det är inte med i ert minus på ert betyg

Det nämns ju här för att det är ett klagomål från många spelare att matcher hamnar i osynk, eller att man blir kickad. Jag har inte haft jättestora problem själv, men det är värt att nämnas eftersom det uppenbarligen orsakar en del frustration för många spelare.

Det blir också lite småtråkig stämning ibland när folk börjar anklaga varandra i chatten för att vara den som får en match att hacka.

Skrev kanske väldigt kritiskt och det var jag om ursäkt för. Har inga problem att det nämns i själva texten men att det kommer under minus tycker jag endå är märkligt. Som du har jag inte heller haft så mycket problem med det, händer nån gång att den misslyckas men det går så fort att försöka igen så inget större problem.

Självklart så är det dedikerade servrar man vill ha men av någon väldigt märkligt anledning så är det otroligt få spel som har det nu för tiden. Men det jag menar är att i princip alla spel som släpps står utan dedikerade servrar så därför tycker jag inte att det skall vara under minus, isåfall får FZ sätta det som minus på alla spel som släpps utan dedikerade servrar

Det här är ju vad FZ tyckte om spelet, det är ju bra att du har en egen åsikt men du kan inte kräva att någon annan ska tycka som du.

Medlem

Det här spelet är grymt! Tight kontroll och hög inlärningskurva, många combos och varierande attacker. Ett solklart spel för den den intelligenta spelaren.

Medlem

Gillar man fightingspel så kommer man älska detta spel men likadant åt andra hållet. Gillar man inte fightingspel så kan det bli svårt att komma in i det o det kan kännas som man gör samma sak om o om igen.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av eXile:
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av eXile:

Och alltid sånt tjat om dedikerade servrar, ja klart det är Nice. Men när ni börjar dra in det i era bedömningar om betyg är ju komiskt. BF1 har inte dedikerade servrar men det är inte med i ert minus på ert betyg

Det nämns ju här för att det är ett klagomål från många spelare att matcher hamnar i osynk, eller att man blir kickad. Jag har inte haft jättestora problem själv, men det är värt att nämnas eftersom det uppenbarligen orsakar en del frustration för många spelare.

Det blir också lite småtråkig stämning ibland när folk börjar anklaga varandra i chatten för att vara den som får en match att hacka.

Skrev kanske väldigt kritiskt och det var jag om ursäkt för. Har inga problem att det nämns i själva texten men att det kommer under minus tycker jag endå är märkligt. Som du har jag inte heller haft så mycket problem med det, händer nån gång att den misslyckas men det går så fort att försöka igen så inget större problem.

Självklart så är det dedikerade servrar man vill ha men av någon väldigt märkligt anledning så är det otroligt få spel som har det nu för tiden. Men det jag menar är att i princip alla spel som släpps står utan dedikerade servrar så därför tycker jag inte att det skall vara under minus, isåfall får FZ sätta det som minus på alla spel som släpps utan dedikerade servrar

Det här är ju vad FZ tyckte om spelet, det är ju bra att du har en egen åsikt men du kan inte kräva att någon annan ska tycka som du.

Men seriöst nu, du sitter och säger att detta är vad FZ har för åsikt, ja det vet jag mycket väl. Och jag skrev min, är det något problem med det på ett spel nyhets sida? Jag skrev inget alls om att jag kräver att FZ eller någon annan ska ha samma åsikt som mig. Skärp dig

Medlem
Skrivet av jk78ki:
Skrivet av eXile:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av cocona:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker betyget och det jag läste i recension stämmer med hur jag tyckte det var i betan. Detta spelet är kul men kommer bli för mkt utav samma sak. Iaf för mig.

Ja spelet är mer likt en fighter så vad förväntar du dig? Figters är bara samma sak hela tiden

Ä

Fighter spel är det ju inte direkt. Det jag menar är att det har stora problem med buggar och Online delen är inte direkt stabil. Då kan man inte direkt ge fullt betyg. Sedan har jag min åsikt och du din, kul att du gillar det, men det är inget för mig.

Buggar? Finns säkert ett par som det gör i alla spel precis vid lansering. Men det är fan inte många då jag har hunnit spela en hel del och inte haft större bekymmer. Och online delen är inte så fruktansvärt ostabil, det har hänt att den failat med matchmaking men inte särskilt ofta och när det händer så är det inte direkt jobbigt att trycka igång det igen.

ALLA spel har ett eller annat bekymmer precis vid lansering, det har bara gått 2 dagar. Är nog inte speciellt lätt att bygga ett spel helt felfritt, det tar tid och testande för att hitta fel,och nu när spelet är lanserat så är det fler som spelar och förhoppningsvis rapporterar fel och buggar. Får en viss känsla att många inte är så duktiga på det och skriver i att rapportera.

Vem är du, Ubisofts VD?

Buggar och annat kan finnas i olika mängd hos olika spelare. En kan ha det helt felfritt, vilket verkar vara din situation, medans andra inte ens kan spela det pga alla olika problem som kan uppstå.

Detta gäller inte bara för det medelmåttiga For Honor heller.

Asså ja, jag har inget vettigt svar på den där kommentaren så jag låter nog bli det och fortsätter att skratta istället.

12
Skriv svar