Pewdiepie svarar på veckans kalabalik

Robot
Pewdiepie svarar på veckans kalabalik

Ber om ursäkt för skämten men anser sig attackerad av media.

#nyhetstips


Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Pewdiepie svarar på veckans kalabalik

Tycker det är fel att media har attackerat han så. Man måste ta reda på all fakta innan man publicerar en nyhetsartikel tycker jag.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Aldrig brytt mig om honom för att vara ärlig men media har ju helt fuckat up och förstår inte hur internet fungerar... INGET är säkert eller heligt på intenet


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Läste något om att Disney gick med förlust på projektet som Felix var inblandad i pga att han fick för stor andel av vinsten, och att Disney därför ska ha anlitat Wall Street Journal för att dra hans namn i skiten bara för att få en skälig anledning att göra sig av med honom.

Medlem

Jag har aldrig varit ett så värst stort fan av Pewdiepie. Visst har det funnits videor eller klipp som jag tyckte var roliga, men till största del har jag bara tänkt mig att han är en högljudd "tönt", likt Markiplier och Jacksepticeye. (Som jag nu, ironiskt nog, är subbad till. Alla tre det vill säga.)

Subbade först till honom när han la ut videon där han sa att han skulle ta bort sin kanal - då inte för att jag avskyr honom men för att jag trodde det kunde bli en häftig nystart.

Sen dess har jag bara inte orkat ta bort min sub från hans kanal, men ångrar inte det. Har sett det han lagt upp, det han snackar om, och även om allt inte är i min smak precis så respekterar jag honom som bara fan. Jag har haft väldigt fel.

Media är ett rent jävla helvete som de håller på. Jag vet dock inte vem jag ska vara mest förbannad på, media eller folk som inte är källkritiska för fem öre.

Medlem

Respekt till Pewdiepie för hans respons, tycker att han väldigt tydligt visade hur mycket Wall Street Journal var ute och cyklade i sin kritik av honom. Det var inget bra skämt, men han är knappast en fascist.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Läste något om att Disney gick med förlust på projektet som Felix var inblandad i pga att han fick för stor andel av vinsten, och att Disney därför ska ha anlitat Wall Street Journal för att dra hans namn i skiten bara för att få en skälig anledning att göra sig av med honom.

Oj, låter foliehattigt. Länk?


signatur
Medlem

Vet inte om det kanske är för jag är vrålhungrig(!). Men jag läste "veckans kebabtallrik" två ggr. Tack för ordet.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Tycker det är fel att media har attackerat han så. Man måste ta reda på all fakta innan man publicerar en nyhetsartikel tycker jag.

Ja, media brukar ju bry sig om det.. Not.

Det enda media bryr sig om är att få så mycket klick som möjligt och om det krävs att man medvetet missförstår/lämnar ute fakta/halvljuger/helljuger så gör man gladeligen det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

Läste något om att Disney gick med förlust på projektet som Felix var inblandad i pga att han fick för stor andel av vinsten, och att Disney därför ska ha anlitat Wall Street Journal för att dra hans namn i skiten bara för att få en skälig anledning att göra sig av med honom.

Oj, låter foliehattigt. Länk?

+1

Disney skulle knappast signa avtal som inte gynna dom själva tanke på vilka jättar dom e.
Visst jag kan ha fel men få måste de va nån prao som skrivit avtalet

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Läste något om att Disney gick med förlust på projektet som Felix var inblandad i pga att han fick för stor andel av vinsten, och att Disney därför ska ha anlitat Wall Street Journal för att dra hans namn i skiten bara för att få en skälig anledning att göra sig av med honom.

Ett nostalgiskt minne från min barndom sjunger "Säg aldrig aldrig" men du behöver någon källa för att inte framstå som någon från History Channel !


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Så glad att jag också tagit upp hur vidriga (visserligen svenska)
media är i vissa sammanhang. Pewdiepie's skämt är inte på något
sätt värre än Monty python eller massor med andra komiker gjort i årtionden.

Intressant också att killen i h3h3Productions som är jude och som är kompis med
Felix också har uttalat sig och ger sitt stöd till Pewdiepie.

Puckade jävla journalister!!


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Bra där av pewdie.
Har inte sett mycket av honom alls och inget för mig egentligen. Men han har väl all rätt som alla andra att göra det han vill.

Men är någon förvånad? Det är ju såhär alla stora medier verkar fungerar. Leta upp någon och avsluta deras liv med påhitt, modererad fakta eller "vittnen".. slår sen ut det som stor nyhet och såklart är det dom som berättar sanningen och dömer vad som är rätt och fel.
Jag är mest förvånad över hur media kan få fortsätta sina häxjakter på folk utan repressalier. Enbart "journalister" kommer undan med sina olagligheter.
Hade jag gjort samma sak i detta fallet skulle jag nog vara anmäld för förtal eller dylikt. Skulle säkerligen även blivit dömd om jag inte jobbat för någon media av något slag. Hypotetiskt..

Medlem

Den här videon visar ganska tydligt vad jag tycker om media och alla som tycker att man inte får skämta om judar just nu.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

Läste något om att Disney gick med förlust på projektet som Felix var inblandad i pga att han fick för stor andel av vinsten, och att Disney därför ska ha anlitat Wall Street Journal för att dra hans namn i skiten bara för att få en skälig anledning att göra sig av med honom.

Oj, låter foliehattigt. Länk?

Nu vet jag inte vart jag läste själva ryktet, men det är en av skribenterna bakom hela Pewdiepie-skandalen som har skrivit artikeln som ryktet grundas på.

https://twitter.com/benfritz/status/831642905806721025

"Mr. Kjellberg’s exit is likely to accelerate ongoing changes at Maker. The studio generated roughly $300 million in revenue last fiscal year but wasn't profitable, according to people with knowledge of the matter."

"Because of his popularity, PewDiePie had a special deal that allowed him to keep more of the revenue his videos earned than was typical, according to a former Maker employee. Last year, after he threatened to leave, Maker former a new partnership with Mr. Kjellberg giving him equity in a joint venture that produced videos, mobile apps and merchandise, people close to Disney said. Under the deal, Disney made little profit and used Mr. Kjellberg mainly as a promotional symbol for Maker, these people added."

Huruvida syftet var att göra sig av med Pewdiepie eller inte lär vi nog aldrig få veta.

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Tycker det är fel att media har attackerat han så. Man måste ta reda på all fakta innan man publicerar en nyhetsartikel tycker jag.

Det är inte så nyheter fungerar nå mer. Man ska vara snabbt ute med "artikeln". Inget annat spelar roll.

Medlem
Medlem

Media är vinstdriven och en story om hur PDP är nazist säljer

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Tycker det är fel att media har attackerat han så. Man måste ta reda på all fakta innan man publicerar en nyhetsartikel tycker jag.

Ett bra exempel på en helt onödig attack

https://www.svd.se/pewdiepie-och-den-nya-antisemitismen/av/vi...

Sista meningen summerar den inkompetens som florerar i dagens media
"Att Pewdiepie inte vill ta sitt ansvar, ändrar inte saken."

Krävs inte mycket forskning eller kunskap för att veta att Felix har tagit sitt ansvar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sammanhang? Mindre detaljer bara... Nä, ta bort den skiten och skapa rubriker i stället! Riktig journalistik!
Och sen att folk ska bli kränkta i någon annans ställe är ju också modernt.

Medlem

Uppskattar att FZ även täckte uppföljningen snarare än att hålla sig till föregående rubriker.

Medlem

signatur

Nämen!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

Läste något om att Disney gick med förlust på projektet som Felix var inblandad i pga att han fick för stor andel av vinsten, och att Disney därför ska ha anlitat Wall Street Journal för att dra hans namn i skiten bara för att få en skälig anledning att göra sig av med honom.

Oj, låter foliehattigt. Länk?

Det första stämmer till viss del, Pewdiepie är tydligen en ganska hård förhandlare och lyckades få en deal som gav honom en större del av vinsten än andra youtubers. Disney själva sa att största vinsten med att ha pewdiepie var pr, inte hur mycket pengar han själv drog ihop. Sen, maker studios(som pewd var med i) gick inte med plus, men det har inte så mycket med pewd själv att göra.

Gnällkuk

Känns som om det blivit något mer uppblåst än vad det hade behövt blivit. Var det ett osmakligt skämt? Absolut. Kanske något han borde ha lämnat ute. Men å andra sidan så är det internet och skämt, precis som en revy, stand-up eller liknande.

Det är en skillnad om det är ett uttalat politiskt ställningstagande. Vidare kan man ju undra över alla som vill kasta bajs över Felix. YouTube då? Om man nu ska ha ett moraliskt ansvar så borde väl i så fall YouTube agera och plocka ned videon. Med tanke på att det är den största kanalen på nätverket borde den ju granskas och flaggas rätt omgående.

Är inget jättefan av Felix, men i det här fallet står jag på hans sida.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är uppenbarligen att WSJ gjorde en hitpiece på Pewdiepie. De har medveten tagit hans videos ur kontext och har tagit klipp för att få honom att framstå i dåliga dagar. WSJ borde skämmas för vad de har gjort, och de borde be honom om ursäkt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Så, vad är poängen med skämtet om att han bad två indiska män att hålla upp en skylt med en text om judar?
Jag fattar inte.


signatur

autograph

Medlem

gillar inte ens felix men deta stinker bara avunsjuka

Medlem
Skrivet av autograph:

Så, vad är poängen med skämtet om att han bad två indiska män att hålla upp en skylt med en text om judar?
Jag fattar inte.

Skämtet var att det stod "Subscribe to Keemstar" i slutet. När man tar bort den delen vilket alla sidor gjorde verkar det inte speciellt roligt

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av autograph:

Så, vad är poängen med skämtet om att han bad två indiska män att hålla upp en skylt med en text om judar?
Jag fattar inte.

Skämtet var att det stod "Subscribe to Keemstar" i slutet. När man tar bort den delen vilket alla sidor gjorde verkar det inte speciellt roligt

Jaha, och vad är det roliga med det? Låter långsökt?


signatur

autograph

123
Skriv svar