Stora förändringar till Hearthstone i år – Ragnaros och Sylvanas försvinner från standard

Robot
Stora förändringar till Hearthstone i år – Ragnaros och Sylvanas försvinner från standard
Stora förändringar till Hearthstone i år – Ragnaros och Sylvanas försvinner från standard

Lite för glad att conceal försvinner ur standard, det var inte mycket man kunde göra åt det alldeles för ofta. Speciellt när det resulterade one-hit knock out nästa runda.
Sörjer Sylvanas lite, men kan förstå resonemanget.

Medlem

Conceal dont feel, dont let them know!

Medlem

Vettiga ändringar.

Medlem

Duktigt less på att alla spelar Azure Drake. Kommer inte sakna den.

Däremot undrar jag varför man inte bara nerfat dem? Varför ta bort dem helt?

Medlem

Typ alla mina favoritkort, men jag har ju ändå gått över mer och mer till Wild så det gör direkt inget.

Medlem

Om man skulle crafta t.ex. sylvanas nu kommer man fortfarande få behålla dusten då?

Medlem
Skrivet av Härdsten:

Om man skulle crafta t.ex. sylvanas nu kommer man fortfarande få behålla dusten då?

japp, om du craftar sylvanas så när rotationen kommer så får du tillbaka dusten du spenderat och även behålla kortet, så med andra ord blir det gratis

Releasehästryttare
Skrivet av Nimafor:
Skrivet av Härdsten:

Om man skulle crafta t.ex. sylvanas nu kommer man fortfarande få behålla dusten då?

japp, om du craftar sylvanas så när rotationen kommer så får du tillbaka dusten du spenderat och även behålla kortet, så med andra ord blir det gratis

THIS^

CRAFTA ALLA DESSA KORT I GULD, NI FÅR TILLBAKS DUSTEN NÄR ÄNDRINGEN GÅ LIVE!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Duktigt less på att alla spelar Azure Drake. Kommer inte sakna den.

Däremot undrar jag varför man inte bara nerfat dem? Varför ta bort dem helt?

Ändringen sker inte p.g.a. att Blizzard tycker något av dessa kort är OP. Det handlar om att skaka upp metat. Att tvinga fram nya arketyper.

Därför existerar Wild; så du aldrig behöver känna att du inte kan spela med dina favorit-kort.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av MrMadMan:

Duktigt less på att alla spelar Azure Drake. Kommer inte sakna den.

Däremot undrar jag varför man inte bara nerfat dem? Varför ta bort dem helt?

Ändringen sker inte p.g.a. att Blizzard tycker något av dessa kort är OP. Det handlar om att skaka upp metat. Att tvinga fram nya arketyper.

Därför existerar Wild; så du aldrig behöver känna att du inte kan spela med dina favorit-kort.

Fast i dagens meta så ser man inte dessa kort jätte ofta.
Druids kör mer eller mindre golems (med aktionären).
Shaman kör säkert hälften pirate (kör själv det)
Mage kör med Lance
Warlocks kör kanske med Azure

De jag vill komma fram till är att de e sällan man ser dessa kort. Rogues kör med conseal frekvent å mages lance men övriga är väl sådär?

Kan tycka att auktionären hade kunnat bli legendary för de buffar extremt (druid och rogue).

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av MrMadMan:

Duktigt less på att alla spelar Azure Drake. Kommer inte sakna den.

Däremot undrar jag varför man inte bara nerfat dem? Varför ta bort dem helt?

Ändringen sker inte p.g.a. att Blizzard tycker något av dessa kort är OP. Det handlar om att skaka upp metat. Att tvinga fram nya arketyper.

Därför existerar Wild; så du aldrig behöver känna att du inte kan spela med dina favorit-kort.

Fast i dagens meta så ser man inte dessa kort jätte ofta.
Druids kör mer eller mindre golems (med aktionären).
Shaman kör säkert hälften pirate (kör själv det)
Mage kör med Lance
Warlocks kör kanske med Azure

De jag vill komma fram till är att de e sällan man ser dessa kort. Rogues kör med conseal frekvent å mages lance men övriga är väl sådär?

Kan tycka att auktionären hade kunnat bli legendary för de buffar extremt (druid och rogue).

Du har helt enkelt fel när det gäller azure drake, efter patches och small-time buccaneer (som kommer nerfas snart) så är azure drake det mest spelade kortet i hearthstone just nu.

Källa:

http://www.vicioussyndicate.com/top-cards-played-during-mean-...

Medlem
Skrivet av Sunr1ser:
Skrivet av delli:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av MrMadMan:

Duktigt less på att alla spelar Azure Drake. Kommer inte sakna den.

Däremot undrar jag varför man inte bara nerfat dem? Varför ta bort dem helt?

Ändringen sker inte p.g.a. att Blizzard tycker något av dessa kort är OP. Det handlar om att skaka upp metat. Att tvinga fram nya arketyper.

Därför existerar Wild; så du aldrig behöver känna att du inte kan spela med dina favorit-kort.

Fast i dagens meta så ser man inte dessa kort jätte ofta.
Druids kör mer eller mindre golems (med aktionären).
Shaman kör säkert hälften pirate (kör själv det)
Mage kör med Lance
Warlocks kör kanske med Azure

De jag vill komma fram till är att de e sällan man ser dessa kort. Rogues kör med conseal frekvent å mages lance men övriga är väl sådär?

Kan tycka att auktionären hade kunnat bli legendary för de buffar extremt (druid och rogue).

Du har helt enkelt fel när det gäller azure drake, efter patches och small-time buccaneer (som kommer nerfas snart) så är azure drake det mest spelade kortet i hearthstone just nu.

Källa:

http://www.vicioussyndicate.com/top-cards-played-during-mean-...

Jag ser inte de så ofta och då spelar jag 20-30 games per dag.
Såg kanske en igår.

Medlem

Satt o kolla igenom alla kort som försvinner med expansionerna o tycker det ska bli väldigt skönt o roligt att se dessa försvinna o få in lite nytt.
Själv så spelar jag bara Priest (alltid gjort) och med nya ändringarna kommer dragon, silence och nuvarande control priest att dö ut. Får se vad man hittar på för ny deck och vad nya expansionen för med sig för godsaker. Förhoppningsvis så skippar dem face kort denna gång!

Medlem

Dr Boom är kvar eller? Hans value är ju fucktansvärt bra om de inte har ändrat han.

Medlem
Skrivet av SquidFigther:

Dr Boom är kvar eller? Hans value är ju fucktansvärt bra om de inte har ändrat han.

Boom roterades ut direkt från Standard-formatet i April 2016.

1
Skriv svar