Öppen beta och systemkrav för Ghost Recon: Wildlands

Robot
Medlem
Öppen beta och systemkrav för Ghost Recon: Wildlands

Kommer bli grymt kul det här:)

Medlem

Känns som gamla bettan; SB 2600k/gtx 780 börjar få det svettigt i dagens spel:(

Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

Känns som gamla bettan; SB 2600k/gtx 780 börjar få det svettigt i dagens spel:(

Är nog dock grafikkortet mer än prollen Sitter på samma kort men en 4790k. Även jag har lite lurigt med nyare spel, framförallt om de är optimerade som skit (fh3 t ex).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns som gamla bettan; SB 2600k/gtx 780 börjar få det svettigt i dagens spel:(

Tror.knappast en i7 3770 är en realistisk bedömning för rekomenderat.
Det raderar ju ut samtliga i5 så fall och amd 8350 är med på rekomenderat.
Så ej realistiskt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns som gamla bettan; SB 2600k/gtx 780 börjar få det svettigt i dagens spel:(

Jag kör fortfarande på min i7 920. Den gamla trotjänaren håller än! Jag har också ett 780 som börjat kämpa ordentligt sista tiden. Köp ett GTX 1070 vetja? Förslagsvis MSI's variant. Ett hyllat kort som ger dig 60 fps i alla spel för en överkomlig peng.

fast detta spel hade några jävliga performance issues i senaste betan jag har I7 6700 k med 32 GB ram och GTX 1070 var tvungen att spela på medium för att få högst 65 fps
men detta kan dock vara en bugg men troligen inte då vi var fler som körde på även starkar datorer och fortfarande hade samma performance problem

Medlem
Skrivet av markus.bjorklin:

fast detta spel hade några jävliga performance issues i senaste betan jag har I7 6700 k med 32 GB ram och GTX 1070 var tvungen att spela på medium för att få högst 65 fps
men detta kan dock vara en bugg men troligen inte då vi var fler som körde på även starkar datorer och fortfarande hade samma performance problem

Märkte inga direkta prestandaproblem i stängda betan och jag har en I7 4790k och ett GTX 980 samt 16gb ram.
Fanns en del andra buggar dock men förväntade mig inte felfritt spel i en stängd beta heller

Medlem

Lite märkligt det där med i5 vs i7.. En del säger att man inte har så mycket nytta av en i7 men alla rekommendationer säger i7. Att i7 mest kommer till sin rätt när det handlar om arbete i grafik.
Jag kör på en i5 iaf. Körde stängda betan på GTX 960 och det flöt på bra dock kanske inte på max grafik.

Medlem
Skrivet av Twalec:

Lite märkligt det där med i5 vs i7.. En del säger att man inte har så mycket nytta av en i7 men alla rekommendationer säger i7. Att i7 mest kommer till sin rätt när det handlar om arbete i grafik.
Jag kör på en i5 iaf. Körde stängda betan på GTX 960 och det flöt på bra dock kanske inte på max grafik.

Jo, du klarar dig utmärkt på en i5:a. Särskilt om du spelar i högre upplösningar. Själv uppgraderar jag så sällan så jag satsar på i7 eller motsvarande. Sen är vissa spel mer CPU-krävande än andra och ofta kan det handla om at i7 har högre lägsta fps snarare än högre högsta fps när det händer mycket.

Medlem
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Gaara:

Känns som gamla bettan; SB 2600k/gtx 780 börjar få det svettigt i dagens spel:(

Jag kör fortfarande på min i7 920. Den gamla trotjänaren håller än! Jag har också ett 780 som börjat kämpa ordentligt sista tiden. Köp ett GTX 1070 vetja? Förslagsvis MSI's variant. Ett hyllat kort som ger dig 60 fps i alla spel för en överkomlig peng.

Klarar min prolle ett sånt nytt kort utan att flaska hårt?

Medlem
1
Skriv svar