Maffigt kaos i story-trailer för Warhammer 40,000: Dawn of War III

Robot
Maffigt kaos i story-trailer för Warhammer 40,000: Dawn of War III
Geeks Gaming
Maffigt kaos i story-trailer för Warhammer 40,000: Dawn of War III

Hoppas på dom lägger till Necrons och Chaos

Medlem

Aldrig lirat något 40k rts, är dem lika Starcraft? GIllar SC kampanjerna skarpt och tycker även om Warhammer universumet. Är detta något för mig tror ni?

Geeks Gaming
Skrivet av 1337Figaro:

Aldrig lirat något 40k rts, är dem lika Starcraft? GIllar SC kampanjerna skarpt och tycker även om Warhammer universumet. Är detta något för mig tror ni?

Ska man se till koncept så är Starcraft nästan en ren kopia på 40k universumet.
Spel så är det lite svårare att säga. Första Dawn of war går mer att jämföra med Company of heroes. Du bygger en grupp av units och inte en och en... förutom fordon.
Storyn är skitbra i alla Dawn of war spel.

2an är lite mer speciell då du inte riktigt bygger units utan har alltid samma units. Och är mer baserat på Heroes och special ability. Du bygger heller inte några byggnader.
För mig är ettan bättre då jag gillar mer bygga baser och units. Dock är storyn i 2an jävligt bra.

3an kommer bli någon slags blandning.

Medlem

Kampanjerna i Dawn of War 1 och 2 är bland de bästa single player-upplevelser jag har haft vad det gäller RTS.
Starcraft har bra kampanjer, men jag tycker nog att åtminstone Dark Crusade (fristående expansion till DoW1) och originalkampanjen i Dawn of War 2 är mycket bättre.
De håller nog inte lika hög kvalitet som SC2 om man räknar häftighet-per-spelad-minut, men de är mycket längre utan att bli tjatiga och har betydligt mer återspelningsläge IMO.

Om du gillade Starcraft och vill ha mer scifi-RTS, så är nog DoW 2 ett säkert kort om du är okej med att det INTE finns något basbyggande eller truppträning, spelet är snarare ett taktiskt RPG med karaktärsbyggande än ett RTS.
DoW1 har enklare basbyggande och truppträning, är mer RTS än DoW2 och mer liknande Starcraft.. Men spelet är väl minst tio år gammalt och grafiken har inte åldrats jättebra, så det kan kanske vara ett problem för en del...

Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av 1337Figaro:

Aldrig lirat något 40k rts, är dem lika Starcraft? GIllar SC kampanjerna skarpt och tycker även om Warhammer universumet. Är detta något för mig tror ni?

Ska man se till koncept så är Starcraft nästan en ren kopia på 40k universumet.
Spel så är det lite svårare att säga. Första Dawn of war går mer att jämföra med Company of heroes. Du bygger en grupp av units och inte en och en... förutom fordon.
Storyn är skitbra i alla Dawn of war spel.

2an är lite mer speciell då du inte riktigt bygger units utan har alltid samma units. Och är mer baserat på Heroes och special ability. Du bygger heller inte några byggnader.
För mig är ettan bättre då jag gillar mer bygga baser och units. Dock är storyn i 2an jävligt bra.

3an kommer bli någon slags blandning.

Nja, Dawn of War är mer som ett vanligt strategi medans tvåan känns mer som Dota eller något anat blandat.

Och Chaos kommer vara en DLC.
Som Ompalompa skrev.

Fast läste att det ska vara mer som Första.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas på dom lägger till Necrons och Chaos

Och Imperial G... Astra Militarum.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

OOooohhh Squiggs!

Medlem

Wai so cartoony?

Medlem

Jag tyckte DoW 1 var okej. Men jag skulle nog hoppa över det, och gå raka vägen till DoW 2. Mycket bättre imho.

Det är, som någon skrev, inte ett vanligt RTS. Framför allt singelplayer är mer fokus på ett fåtal trupper, då du väljer en liten trupp av Marines, som kan få gear och EXP. Marines i singel player är HELT galet OP, men möter tonvis med fiender.
I multiplayer så tonas marines ner något, för allas trevnad

Men det är rätt coolt, att skynda med sina snubbar med tunga vapen fram till ett skydd, lägga upp täckande eld mot massorna med sin heavy bolter, och samtidigt använda jump-jet snubbar för att anfalla från sidan, samtidigt som din sjukt gearade lord uppehåller deras eliter.

Har bara kört vanilla DoW2 och första expansionen. Väl värt. Ingen aning om andra.

Medlem

Sega är väl förläggare och inte THQ?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas på dom lägger till Necrons och Chaos

Och Imperial G... Astra Militarum.

Känns givet med Astra Militarum, såg minsann vart det några imperials i videon, såg lite ut som Death Korps med om jag inte såg fel dvs!

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Wai so cartoony?

Jag ser inte det? Starka färger är inte samma sak, och det kommer från miniatyrerna.

Medlem

Men gud vilken jobbig kameravinkel de verkar ha behållt från ettan.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Ett par videos från tidigare

Fansite går igenom Ork units

IGN Ork mission gameplay

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas på dom lägger till Necrons och Chaos

Och Imperial G... Astra Militarum.

Tau till mig, tack!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av SorbP:

Men gud vilken jobbig kameravinkel de verkar ha behållt från ettan.

Mest troligt kan du ändra kameran precis som i första och andra spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Någon som har hört något om The Last Stand och om det kommer till DoW 3?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Makkapakka:

Wai so cartoony?

Jag ser inte det? Starka färger är inte samma sak, och det kommer från miniatyrerna.

Jämför grafikstilen med DoW 1 och DoW 2. Detta är mer som SC och mindre som WH40K.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas på dom lägger till Necrons och Chaos

Och Imperial G... Astra Militarum.

Känns givet med Astra Militarum, såg minsann vart det några imperials i videon, såg lite ut som Death Korps med om jag inte såg fel dvs!

Nä, det är klassika Cadians (om du inte sett något jag missat, 01.10), fast det är Cadians med Hostile enviorment gear. Jag har en del sådana i min armé, riktigt najsiga modeller!


signatur

Videomupp

Medlem

För min del hade de gärna fått skippa Chaos och ta Necron eller Tau som känns mer avvikande från de redan befintliga Space Marines.
Visst har Chaos daemons osv men de känns ändå redundanta jämte Space marines i mina ögon.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas på dom lägger till Necrons och Chaos

Och Imperial G... Astra Militarum.

Känns givet med Astra Militarum, såg minsann vart det några imperials i videon, såg lite ut som Death Korps med om jag inte såg fel dvs!

Nä, det är klassika Cadians (om du inte sett något jag missat, 01.10), fast det är Cadians med Hostile enviorment gear. Jag har en del sådana i min armé, riktigt najsiga modeller!

http://i.imgur.com/bKmelhT.png

Det är mycket möjligt det är så! Vid 01.05 de på bron, om du tittar riktigt riktigt noga ser du en spik komma från hjälmen ungefär som en pickelhaube D:

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas på dom lägger till Necrons och Chaos

Och Imperial G... Astra Militarum.

Känns givet med Astra Militarum, såg minsann vart det några imperials i videon, såg lite ut som Death Korps med om jag inte såg fel dvs!

Hoppas på en fläskig IG(våga vägra AM)-kampanj någon gång i framtiden. Spelbar faktion åtminstone!

Saknade Elysian Drop Troops eller Harakoni Warhawks i DoW2:R, hade gett IG lite av en funktionell motsvarighet till Assault Marines.

Några lite mer originella regementen hade varit kul att se också. Cadian (kommer alltid ha en speciell plats i mitt 40k-hjärta) i all ära, men utöver dem, Vendoland och Catachans (samt Ogryns) har det väl varit snålt med IG-regementen/varianter i DoW? (Visst kunde man måla och byta emblem i DoW1, men utrustningen och strategierna/taktikerna var ju desamma.)

Hade personligen gärna sett Armageddon (bonus-damage mot Orks?), Tallarn (stealth/snipers) eller Valhallan (defensive bonus/ingen morale damage/suppression?), men Krieg hade varit okej att se med. En mekanik att vissa arméer/regementen/kompanier får varierande bonusar/drawbacks hade varit intressant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Makkapakka:

Wai so cartoony?

Jag ser inte det? Starka färger är inte samma sak, och det kommer från miniatyrerna.

Vissa rörelsemönster känns lite överdrivna (reagerade på hur lite vikt/massa utrustningen verkade ha vid 0:40~ exempelvis, det ska fan vara lite oomph när en Space Marine på ett antal hundra kg kommer gående - något DoW 2 i regel fångade rätt bra imo), och jag hoppas gigantiska enheter (Titans ex.) inte är lika vanliga som trailern ger sken av.

Så jag håller till viss del med om att trailern framställer vissa grejer som lite fjantiga, hoppas de inte gör en spastisk APM-fest av spelet (looking at you, SC2) i alla fall. Men det såg inte så dumt ut annars, brutal strategi/taktik med lagom tempo har ju Relic lyckats med innan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Kampanjerna i Dawn of War 1 och 2 är bland de bästa single player-upplevelser jag har haft vad det gäller RTS.
Starcraft har bra kampanjer, men jag tycker nog att åtminstone Dark Crusade (fristående expansion till DoW1) och originalkampanjen i Dawn of War 2 är mycket bättre.
De håller nog inte lika hög kvalitet som SC2 om man räknar häftighet-per-spelad-minut, men de är mycket längre utan att bli tjatiga och har betydligt mer återspelningsläge IMO.

Om du gillade Starcraft och vill ha mer scifi-RTS, så är nog DoW 2 ett säkert kort om du är okej med att det INTE finns något basbyggande eller truppträning, spelet är snarare ett taktiskt RPG med karaktärsbyggande än ett RTS.
DoW1 har enklare basbyggande och truppträning, är mer RTS än DoW2 och mer liknande Starcraft.. Men spelet är väl minst tio år gammalt och grafiken har inte åldrats jättebra, så det kan kanske vara ett problem för en del...

Låter väldigt intressant ska nog ge det en chans!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SorbP:

Men gud vilken jobbig kameravinkel de verkar ha behållt från ettan.

Mest troligt kan du ändra kameran precis som i första och andra spelet.

Tyckte max utformat i daw ett var för nära marken.

Men har tittat palmer videos nu. Verkar som att kameravyn när man spelar space marines och eldar är vettig ocernas lär vara okej då med.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Fan hoppades ju på att Chaos skulle vara med i videon p.g.a. titeln xP

Medlem

What is this, no chaos?!
Kan inte vara något riktigt 40K spel utan Chaos.

Not to mention Tau och Necrons.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Älskar alla 40k nördar som undrar var deras favoritarméer är. Alla vet att Space Marines alltid kommer vara starkast och vinna i slutändan i detta vakumuniversum.

Medlem
Skrivet av employed:

Älskar alla 40k nördar som undrar var deras favoritarméer är. Alla vet att Space Marines alltid kommer vara starkast och vinna i slutändan i detta vakumuniversum.

Tror Necrons kan vara lite av ett hot.

12
Skriv svar