Välj ditt vapen i Mass Effect Andromeda

Robot
Välj ditt vapen i Mass Effect Andromeda
Medlem
Välj ditt vapen i Mass Effect Andromeda

Klassrestriktionerna på vapen var väl borta redan i trean?
Där fick man ju själv balansera vapen och biotic recharge.

Medlem

Har nyligen uppgraderat min dator, och sitter bara här och väntar på att få spela Mass Effect.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har varit lite skeptisk till spelet innan. Men jag måste säga att det här såg riktigt bra ut:D Man verkar kunna få riktig bra frihet att skapa sin karaktär på ett unikt sätt.

Geeks Gaming

Hype!!!
Klagar man på detta så är det något fel på er ^^
Stort + att combaten är mycket mer öppen och inte är "cover, shoot, cover, shoot, cover, shoot" som typ 3an enbart va baserat på.

Medlem

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Medlem
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Det är ett 3rd person shooter, så det är lite.. spelets grej?

Medlem

Måste erkänna att jag spelade mina följande genomspelningar av serien ganska moddat, med ökad svårighetsgrad, inga klassrestriktioner i tvåan osv. Det var faktiskt mycket roligare, så jag tycker det låter som en bra ändring.

Hoppas bara att man har bättre svårighetsgradslider i spelet, och inte easy - normal (vad de än kallar det) som Bioware ofta begränsar det till.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jelen:
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Det är ett 3rd person shooter, så det är lite.. spelets grej?

Tror du får läsa vad han skrev igen. Det är standard att kunna byta det perspektivet i TPS.

Medlem

Alltså det här ger mig erektion.
Fy fan vad taggad jag är.
Spelade klart 3an för sjuttioelfte gången i natt.
Ge mig nu....... Hade lätt cashat ett par tusen för att få spela de redan ikv

Medlem

Längtar, klockrent köp.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Det är ett 3rd person shooter, så det är lite.. spelets grej?

En del 3e personsspel så är ju kameran rakt bakom spelare. men här är ju kameran placerade över axeln. Det gör ju att om det är hektiskt så är det svårt att se vad som händer på andra sidan då kroppen är i vägen. Därför hade det varit bra om man kunde byta så att man ser från andra axeln.

Om du testade Ghost Recon Phantoms så vet du vad jag pratar om. Men jag kan tänka mig att deras tanke var att men ska ta skydd mestadels i eldstrider.

Medlem
Skrivet av toern:

Hoppas bara att man har bättre svårighetsgradslider i spelet, och inte easy - normal (vad de än kallar det) som Bioware ofta begränsar det till.

ME 2 & 3 har fem st svårighetsgrader

Narrative, Casual, Normal, Hardcore, Insanity.

DAI har fyra svårighetsgrader.

Vilka Bioware spel syftar du på?

Förövrigt gillar jag att man kan blanda alla klasser man inte som jag har hört att man kan ändra dem när man vill!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Jag har varit lite skeptisk till spelet innan. Men jag måste säga att det här såg riktigt bra ut:D Man verkar kunna få riktig bra frihet att skapa sin karaktär på ett unikt sätt.

Det var precis vad jag kände när jag kollade på den här filmen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Medlem

Shit är så sjukt taggad på detta. Gillade combaten i trean där dem hade speedat upp allt från de tidigare spelen plus att biotics och tech attacks blev sjukt starka. Engineer är favoklassen men måste erkänna att biotics ser extremt kul ut i detta spel

Skrivet av Cyras:

Gäsp

gäsp

Medlem
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Man ska kunna byta vy mellan vänster och höger axel, det har blivit bekräftat via en tweet till en developer.

https://twitter.com/tibermoon/status/822530377550020611

Medlem
Skrivet av jonapaloma:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Det är ett 3rd person shooter, så det är lite.. spelets grej?

En del 3e personsspel så är ju kameran rakt bakom spelare. men här är ju kameran placerade över axeln. Det gör ju att om det är hektiskt så är det svårt att se vad som händer på andra sidan då kroppen är i vägen. Därför hade det varit bra om man kunde byta så att man ser från andra axeln.

Om du testade Ghost Recon Phantoms så vet du vad jag pratar om. Men jag kan tänka mig att deras tanke var att men ska ta skydd mestadels i eldstrider.

Skrivet av jonapaloma:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Det är ett 3rd person shooter, så det är lite.. spelets grej?

En del 3e personsspel så är ju kameran rakt bakom spelare. men här är ju kameran placerade över axeln. Det gör ju att om det är hektiskt så är det svårt att se vad som händer på andra sidan då kroppen är i vägen. Därför hade det varit bra om man kunde byta så att man ser från andra axeln.

Om du testade Ghost Recon Phantoms så vet du vad jag pratar om. Men jag kan tänka mig att deras tanke var att men ska ta skydd mestadels i eldstrider.

Återigen gör research innan du konstaterar saker, man kan byta axel vy i Mass effect Andromeda detta har blivit bekräftat!

https://twitter.com/tibermoon/status/822530377550020611

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Jelen:
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Det är ett 3rd person shooter, så det är lite.. spelets grej?

Tror du får läsa vad han skrev igen. Det är standard att kunna byta det perspektivet i TPS.

https://twitter.com/tibermoon/status/822530377550020611

Medlem

Efter att sett allt fler trailers så kändes det mer som huvudkaraktärerna inte är något annat än SJWs nötter uppväxta i sin egna lilla safespace. Vad har de gjort med Krogan och Asari, karaktären för respektive ras som byggts upp under de första två spelen är nu helt borta.

Sen får man syn på detta.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Har nyligen uppgraderat min dator, och sitter bara här och väntar på att få spela Mass Effect.

http://i.imgur.com/SckxhQJ.gif

Tills du ska logga in på origin och servarna är nere för att det är för mycket folk på en gång xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Cav_swe:

Efter att sett allt fler trailers så kändes det mer som huvudkaraktärerna inte är något annat än SJWs nötter uppväxta i sin egna lilla safespace. Vad har de gjort med Krogan och Asari, karaktären för respektive ras som byggts upp under de första två spelen är nu helt borta.

Sen får man syn på detta.

Om det där stämmer så är det sjukt att han fått vara kvar på positionen. Racism är racism vem det än handlar om.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av jonapaloma:

En sak som oroar mig är att de fortfarande inte gjort så att man kan byta vyn över axeln.

Man ska kunna byta vy mellan vänster och höger axel, det har blivit bekräftat via en tweet till en developer.

https://twitter.com/tibermoon/status/822530377550020611

ja men vad bra då

Medlem
Skrivet av Cav_swe:

Efter att sett allt fler trailers så kändes det mer som huvudkaraktärerna inte är något annat än SJWs nötter uppväxta i sin egna lilla safespace. Vad har de gjort med Krogan och Asari, karaktären för respektive ras som byggts upp under de första två spelen är nu helt borta.

Sen får man syn på detta.

http://www.n0.se/f/n/73e0e_ken2zna.png

Krogans de andra raserna har visats flera gånger i olika trailers?

Dags att börja kolla upp alla som jobbar med spelen innan du köper dem då? Tänker att en hel del har åsikter som inte lämpar sig för EA. Men vad de gör privat är väl inte EAs sak?

1
Skriv svar