Få en liten glimt av Final Fantasy VII: Remake

Robot
Få en liten glimt av Final Fantasy VII: Remake
Medlem
Få en liten glimt av Final Fantasy VII: Remake

Ser väldigt mycket fram emot denna remake dock så hade jag hellre sett det ursprungliga stridssystemet än en ändring vilket kommer troligen likna ffxv, vilket var bra men behåll systemet i klassikern tack.

Medlem

Första bilden får mig mer att tänka på Metal Gear Solid vilket inte faller samman s¨väl med min bild av FFVII.

Medlem
Skrivet av Neimad:

Ser väldigt mycket fram emot denna remake dock så hade jag hellre sett det ursprungliga stridssystemet än en ändring vilket kommer troligen likna ffxv, vilket var bra men behåll systemet i klassikern tack.

Och själv tycker jag tvärtom! Ser fram emot det nya stridssystemet. Det gamla turn-based systemet känns för mig mer som något nostalgiskt än 'bra'.

Medlem

Undrar varför de valde att visa upp just dessa två bilder. De ser båda extremt WIP-iga ut, med avsaknad av reflektioner, texturer, kaotisk AA och annat.

Medlem

Jag älskar original FFVII men har ändå rätt så höga förväntningar inför detta även fast dem gjort om stridssystem. Jag tänker inte klaga förrän jag fått chansen att testa det själv.

Medlem

jag gör i byxan om dom har kvar dom gamla materia systemen ... å vad jag vill ha detta. Vad det gäller nya combat systemet så vet jag inte hur bra det är, kanske gillar det väldigt mycket, dock så tror jag inte jag skulle klaga om dom hade kvar det gamla.

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag gör i byxan om dom har kvar dom gamla materia systemen ... å vad jag vill ha detta. Vad det gäller nya combat systemet så vet jag inte hur bra det är, kanske gillar det väldigt mycket, dock så tror jag inte jag skulle klaga om dom hade kvar det gamla.

Det är något jag är väldigt nyfiken på, hur Materia lär fungera, samt Summons. Väldigt många bitar jag undrar hur de kommer tackla. Hoppas de tar all den tid de behöver för att göra spelet ordentligt långt, likt originalet.

Avstängd
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Natrium:

jag gör i byxan om dom har kvar dom gamla materia systemen ... å vad jag vill ha detta. Vad det gäller nya combat systemet så vet jag inte hur bra det är, kanske gillar det väldigt mycket, dock så tror jag inte jag skulle klaga om dom hade kvar det gamla.

Det är något jag är väldigt nyfiken på, hur Materia lär fungera, samt Summons. Väldigt många bitar jag undrar hur de kommer tackla. Hoppas de tar all den tid de behöver för att göra spelet ordentligt långt, likt originalet.

Sedan jag läste att det skulle släppas i olika "episoder" så antar jag att det kommer bli ett linjärt skitspel. Såg fram emot detta och trodde att det skulle vara någorlunda likt FFXV med öppen värld men inte nu längre.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spelet ser helt förstört ut. Det nya stridssystemet är lika kul som som att skuta sig skälv i foten, det gamla systemet var riktigt bra det var en orsakerna till att FF serien var bra...

Medlem

Efter att man fick reda på att stridssystemet skulle bli modern buttonmasher så tappade jag mer eller mindre allt intresse för spelet. Turbaserade strider är sjukt underskattat och jag och många många fler vill åtminstone att man kan få välja turbaserad eller realtid i striderna. Det här är att pissa få alla hardcore ff7 fans som suttit sedan dag 1 å suktat efter en remake.

Och om vi nu skall utgå ifrån att man möter Guard Scorpio ungefär lika tidigt i spelet som i originalet så höjer jag dessutom mina ögonbryn när Cloud å Barret har över 1500HP så tidigt in i spelet jämfört med originalet när man hade ca 350HP.

Medlem
Skrivet av Divion:

Och om vi nu skall utgå ifrån att man möter Guard Scorpio ungefär lika tidigt i spelet som i originalet så höjer jag dessutom mina ögonbryn när Cloud å Barret har över 1500HP så tidigt in i spelet jämfört med originalet när man hade ca 350HP.

Reflekterade också över detta. Men i och med att detta långt ifrån är en färdig produkt och säkert under olika testfaser så har HP säkert bara valts efter tycke. Samma sak att materia inte framkommer i så tidigt skede heller som på bilden.

I övrigt så väntar jag på det färdiga spelet som nån skrev innan och ser först vad det blir av att. stridssystemet kan jag överleva då jag faktiskt gillade ffxv system. Det som jag tycker mest tråkiga är att det ska delas upp i flera ep.

Men helt ärligt så tror jag att SE vet hur mycket FFVII betyder för folk så det gräver sin egna grav om det skulle misslyckas.

Medlem

Jag finner inga ord hur mycket jag älskade FF7. Det var det första semi open world spel jag någonsin spelat. Det var första gången jag fick smaken utav grind. Jag fullkomligt ÄLSKADE det turnbaserade stridsystemet. Det senaste FF spelet som kom för någon vecka sedan fick mig att få lite kräksmak i munnen. VARFÖR I HELVETE blanda in ett surt jävla action combat system i ett utav det bästa JRPG någonsin???? Fy helvete vad fail. Hur underbart och nostalgiskt detta spel kommer vara, utan det ursprungliga stridsystemet så kommer det att bara vara ännu ett surt JRPG med FF7 kostym.

Medlem

Tar de bort materia systemet känns det inte som det kommer vara mkt som kommer få mig att vilja spela om det igen.
Personligen tycker jag materia systemet upp till dagens datum är bland de bästa systemen i hur man hanterar magi osv som gjorts i ett RPG.

Och är det sant det kommer ha typ samma fighting system som i senaste FF vore det bedrövligt. Tycker det var rätt kasst.
Man kunde utan tvekan spela igenom kampanjen nästan uteslutande genom att köra samma standard attack hela tiden.
Otroligt korkat.
Spelet tvingade mig inte en enda gång att faktiskt ändra taktik. Att använda magi var mer krångel än nödvändigt osv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gnällkuk

Fick för mig att det var sagt att första episoden skulle komma i sommar, har jag drömt det? Oavsett så har jag väldigt svårt att se att man inte kommer bli besviken nu när de sket i att göra en riktig temake utan en cashgrab i episodformat. Så otroligt tråkigt beslut...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Neimad:

Ser väldigt mycket fram emot denna remake dock så hade jag hellre sett det ursprungliga stridssystemet än en ändring vilket kommer troligen likna ffxv, vilket var bra men behåll systemet i klassikern tack.

Och själv tycker jag tvärtom! Ser fram emot det nya stridssystemet. Det gamla turn-based systemet känns för mig mer som något nostalgiskt än 'bra'.

Tycker det är helt ok att det gjort valet att modernisera det, blir kanske lite mer poäng till remaken på så sätt också. Dock tycker jag inte något är bättre än de andra. Turn-based har stor poäng och är inte utdaterat, bara ett annat sätt.

Personligen har jag önskat att de fortfarande använde gamla stridssystemet då jag tycker det är så förbannat roligt, men tror nya kan bli rätt häftigt. Man får se FFVII från ett helt nytt perspektiv på så sätt

Medlem

Jag förstår inte hypen av originalet. Spelet går i slow motion. Samma syndrom som med Zeldaspelen? Man måste gilla det för att "alla gillar det?

Medlem

vad tror ni? jag kom aldrig in in ffVII, ska jag testa orginalet igen eller hoppa direkt till remaken?

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Natrium:

jag gör i byxan om dom har kvar dom gamla materia systemen ... å vad jag vill ha detta. Vad det gäller nya combat systemet så vet jag inte hur bra det är, kanske gillar det väldigt mycket, dock så tror jag inte jag skulle klaga om dom hade kvar det gamla.

Det är något jag är väldigt nyfiken på, hur Materia lär fungera, samt Summons. Väldigt många bitar jag undrar hur de kommer tackla. Hoppas de tar all den tid de behöver för att göra spelet ordentligt långt, likt originalet.

mm och man får absolut inte glömma ikoniska saker som Omnislash etc å alla fina limit breaks i spelet heller ^^

Medlem

Längtar verkligen efter det här. Och även om älskade originalet när det begav sig så hoppas jag att remaken blir annorlunda.

Men efter 100h med FFXV hoppas jag verkligen att dom inte kopierar det stridssystemet rakt av. Gaugen, menyerna, targeting, kamera m.m. la en blöt filt över stora delar av fighterna.

Avstängd
Skrivet av Rockefellerz:

Jag förstår inte hypen av originalet. Spelet går i slow motion. Samma syndrom som med Zeldaspelen? Man måste gilla det för att "alla gillar det?

Smaken är som baken men jag älskade orginalet och har fina minnen från det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Längtar verkligen efter det här. Och även om älskade originalet när det begav sig så hoppas jag att remaken blir annorlunda.

Men efter 100h med FFXV hoppas jag verkligen att dom inte kopierar det stridssystemet rakt av. Gaugen, menyerna, targeting, kamera m.m. la en blöt filt över stora delar av fighterna.

Combat systemet är inte det sämsta de har gjort, den trofén kommer alltid FF13 att ha, men det var riktigt jävla kasst imo. Jag förstår inte varför de behandlar FF serien som de gör. De kan göra action spel, det har jag inga problem med, men varför ens kalla det för final fantasy? Sen måste jag ju säga att jag förstår att folk är hypade över en FF7 remake, men är själv extremt osugen på det. För det första så är nog FF7 det mest överskattade spelet i serien, det var bra när det kom men spel som 9:an är grymt mycket bättre, även de tidigare spelen är bättre. Detta bygger på allas nostalgi av spelet och du kommer få två läger p.g.a. det här, de som kommer hata det för att det är inte som originalet och de som kommer älska det utav samma anledning. Själv tycker jag remaken är 100% onödig och endast ännu ett sätt att fortsätta förstöra FF7.
Sen tror jag att det enda det här spelet kommer vara är "TITTA KILLAR NU DÖDAR VI AERITH IGEN, I HD! ÄR NI INTE LEDSNA NU!?" För det är oftast detta som fansen pratar om när det finns så mycket mera intressant story i FF7 man kan ta upp. Irriterar mig mera på logiken i spelet att hon kan dö men alla andra kan healas med magi... men det är bara töntiga detaljer.

Sen en annan sak som jag har funderat över länge, folk klagar på att de nya FF spelen har varit linjära... men det var ju de gamla också? Visst du hade en karta att gå på men du kunde oftast inte gå någon annanstans än till ett ställe. Ibland öppnade det sig lite men då var det kanske ett ställe som var mera av ett side quest men sen en plats dit du faktiskt skulle. Tror att korridor diskusionen har uppkommit p.g.a. att de nya spelen har en minimap så du faktiskt ser hur jävla linjärt det är, för de gamla spelen är lika linjära i det stora hela.

Det enda de hade behövt ändra med combat systemet i FF7 remaken är i princip att göra det lite snabbare, det kan fortfarande bara turn based istället för deras skärpaction system de alltid pushar in nu. De får gärna göra magi användbar, finns extremt få gånger i FF7 (och även andra FF spel) där magi är användbart, där det inte bara är bättre och snabbare att slå ihjäl din fiende. Och då gärna göra det bättre än att "Titta den här fienden är svag mot is, kasta is på honom"

Medlem

Känns som det skulle kunna vara andra bossen på ena bilden.

Medlem
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Troll1:

Längtar verkligen efter det här. Och även om älskade originalet när det begav sig så hoppas jag att remaken blir annorlunda.

Men efter 100h med FFXV hoppas jag verkligen att dom inte kopierar det stridssystemet rakt av. Gaugen, menyerna, targeting, kamera m.m. la en blöt filt över stora delar av fighterna.

Combat systemet är inte det sämsta de har gjort, den trofén kommer alltid FF13 att ha, men det var riktigt jävla kasst imo. Jag förstår inte varför de behandlar FF serien som de gör. De kan göra action spel, det har jag inga problem med, men varför ens kalla det för final fantasy? Sen måste jag ju säga att jag förstår att folk är hypade över en FF7 remake, men är själv extremt osugen på det. För det första så är nog FF7 det mest överskattade spelet i serien, det var bra när det kom men spel som 9:an är grymt mycket bättre, även de tidigare spelen är bättre. Detta bygger på allas nostalgi av spelet och du kommer få två läger p.g.a. det här, de som kommer hata det för att det är inte som originalet och de som kommer älska det utav samma anledning. Själv tycker jag remaken är 100% onödig och endast ännu ett sätt att fortsätta förstöra FF7.
Sen tror jag att det enda det här spelet kommer vara är "TITTA KILLAR NU DÖDAR VI AERITH IGEN, I HD! ÄR NI INTE LEDSNA NU!?" För det är oftast detta som fansen pratar om när det finns så mycket mera intressant story i FF7 man kan ta upp. Irriterar mig mera på logiken i spelet att hon kan dö men alla andra kan healas med magi... men det är bara töntiga detaljer.

Sen en annan sak som jag har funderat över länge, folk klagar på att de nya FF spelen har varit linjära... men det var ju de gamla också? Visst du hade en karta att gå på men du kunde oftast inte gå någon annanstans än till ett ställe. Ibland öppnade det sig lite men då var det kanske ett ställe som var mera av ett side quest men sen en plats dit du faktiskt skulle. Tror att korridor diskusionen har uppkommit p.g.a. att de nya spelen har en minimap så du faktiskt ser hur jävla linjärt det är, för de gamla spelen är lika linjära i det stora hela.

Det enda de hade behövt ändra med combat systemet i FF7 remaken är i princip att göra det lite snabbare, det kan fortfarande bara turn based istället för deras skärpaction system de alltid pushar in nu. De får gärna göra magi användbar, finns extremt få gånger i FF7 (och även andra FF spel) där magi är användbart, där det inte bara är bättre och snabbare att slå ihjäl din fiende. Och då gärna göra det bättre än att "Titta den här fienden är svag mot is, kasta is på honom"

För mig varför FF 7 alltid slår 9an är karaktärerna, 9an hade helt underbara karaktärer också så som ViVi å Steiner, men 7an är bara ett snäpp vassare, å min personliga favorit, speciellt också för systemet med just Materia å allt annat. sen har vi självklart Storyn, nog för att 9an inte är dålig på något sätt med storyn i 7an är otroligt nice, å till sist men det vi alla vet vilket final fantasy har THE nr 1 bov som dom som inte ens spelat spelet vet vem det är ^^

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Känns som det skulle kunna vara andra bossen på ena bilden.

Nästan rätt. det är första bossen ^^

Medlem

Gillar inte det nya stridssystem, hade vart bättre om man kunde ha valt vilket man ville köra med. Classic eller nya.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar