Bioshock-filmen var väldigt nära att bli verklighet

Robot
Bioshock-filmen var väldigt nära att bli verklighet

Inspelningen avbruten i elfte timmen.

#bioshock


Medlem
Bioshock-filmen var väldigt nära att bli verklighet

Synd att inte Verbinskis version blev av. Samtidigt tack och lov att Ken Levine sa nej till kompromissen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag kan ha fel men det slår mig inte som alltför vanligt att kreatörer säger nej till Hollywood. Pengar har ju en tendens att kunna locka de flesta till saker de inte är helt hundra på.

Så är både ledsen över att filmen inte blev av men minst lika glad att Ken Levine har integriteten att säga nej när det ska pillas för mycket. Hollywood har förstört tillräckligt med fantastiska skapelser. Inte att säga att allt Hollywood producerar är skit, mycket är ju bra. Men om fler sa nej så kanske Hollywood skulle bli tvungna att, lite oftare, förvalta andras verk på ett bra vis så vi slapp de gånger då de misslyckas.

Medlem

jag håller mig till att hellre aldrig att filmen blir till än att dom gör filmen utan R rating.

Medlem

Håller med ovanstående talare, att göra en PG13 film av den storyn är totalt idiotiskt.

Hollywood kan dra ett gammalt täcke över huvudet och fortsätta spotta ur sig menlösa och intetsägande marvel/dc filmer, reboots och myriader av uppföljare, det blir en massa klirr i kassan, men integriteten och filmskapandet blir lidande.

Se bara på hur bra Deadpool gick, trots att den INTE RIKTADE SIG TILL BARN. Så det går allt att göra filmer som inte är till för yngre tonåringar och barnfamiljer och ändå tjäna pengar.

Hatten av till Ken Levine som vägra kompromissa med Universal och med största sannolikhet hade lett till en jävla skitfilm i Uwe Boll klass.

Gen
Medlem
Skrivet av Chomag:

Håller med ovanstående talare, att göra en PG13 film av den storyn är totalt idiotiskt.

Hollywood kan dra ett gammalt täcke över huvudet och fortsätta spotta ur sig menlösa och intetsägande marvel/dc filmer, reboots och myriader av uppföljare, det blir en massa klirr i kassan, men integriteten och filmskapandet blir lidande.

Se bara på hur bra Deadpool gick, trots att den INTE RIKTADE SIG TILL BARN. Så det går allt att göra filmer som inte är till för yngre tonåringar och barnfamiljer och ändå tjäna pengar.

Hatten av till Ken Levine som vägra kompromissa med Universal och med största sannolikhet hade lett till en jävla skitfilm i Uwe Boll klass.

Väl talat! Det hade vart väldigt lätt att förstöra filmen och göra den till en snuttefilmsfilm.

1
Skriv svar