'Alo, 'Alo, 'emliga armén

Medlem
'Alo, 'Alo, 'emliga armén

Det starkaste minnet av min Xbox är definitivt den enorma kontrollen som vibrerade sönder alla ben i mina händer, och tvingade mig att operera in en extra led och förlänga min fingrar med två centimeter. Sen kom Controller S och räddade våra sargade, stackars händer.

Det näst starkaste minnet av min Xbox är Halo. Visst hade det brister, men det var en grym känsla första gången man kraschlandade på Halo och tittade upp mot skyn och följde ringen, från horisont till horisont.

Efter Halo 3 stängde jag av boxen och den fick samla damm i några år. Halo 4 spelade jag aldrig, inte heller de två avstickarna ODST och Reach.

Eftersom jag köpte en XB1 för några månader sen har jag beslutat mig för att se vad jag missat av Chiefs resa. Master Chief Collection och Halo 5 står på menyn. Jag har för stunden kommit ett par uppdrag in i Halo 4 (hoppade över ODST för tillfället). Måste säga att de äldre spelen åldrats väl, både Halo 1 och 2. De bristerna som fanns i originalen finns ju till största delen kvar, men många förbättringar har tillkommit också. Ljudremixen av Halo 2 är höjdpunkten så här långt, där framförallt musiken har fått en högre kvalitet och lyfts fram mer i vissa lägen. Det ger åtminstone mig gåshud när man springer in i en mer actionfylld sekvens och musiken drar igång samtidigt som färggranna explosioner lyser upp slagfältet.

Men Flood är fortfarande kandidat till den jobbigaste fienden någonsin i ett spel.

#blogg

'Alo, 'Alo, 'emliga armén

Håller med, "Flood" är jobbiga, speciellt i 1:an där man knappt kan lämna en av nivåerna.

För övrigt är ODST värt att spela enbart för musiken. Ett bra spel helt enkelt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Håller med, "Flood" är jobbiga, speciellt i 1:an där man knappt kan lämna en av nivåerna.

För övrigt är ODST värt att spela enbart för musiken. Ett bra spel helt enkelt.

ODST ska definitivt spelas. Men vill se Master Chiefs äventyr innan jag spelare avstickaren. Reach ingår tyvärr inte i Master Chief Collection, annars hade jag spelat det också.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Håller med, "Flood" är jobbiga, speciellt i 1:an där man knappt kan lämna en av nivåerna.

För övrigt är ODST värt att spela enbart för musiken. Ett bra spel helt enkelt.

ODST ska definitivt spelas. Men vill se Master Chiefs äventyr innan jag spelare avstickaren. Reach ingår tyvärr inte i Master Chief Collection, annars hade jag spelat det också.

Ska börja köra Reach efter Skyrim, så det blir väl runt 2021. Är ett stort fan av Halo-universumet, och kan varmt rekommendera boken Halo: The Fall of Reach av Eric Nylund som beskriver den händelsen.

Medlem

Jag hör nog till de få som gillade originalkontroller. Ligger jävligt skönt i handen

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag hör nog till de få som gillade originalkontroller. Ligger jävligt skönt i handen

Du måste vara ensam i den klubben.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Bojkott:

Jag hör nog till de få som gillade originalkontroller. Ligger jävligt skönt i handen

Du måste vara ensam i den klubben.

Förmodligen

1
Skriv svar