"Jag lovar, V.A.T.S. i VR är grymt bra!"

Robot
"Jag lovar, V.A.T.S. i VR är grymt bra!"

Fallout 4 VR ska bli hela upplevelsen, menar Bethesda.

#bethesda, #fallout-4


Inaktiv
"Jag lovar, V.A.T.S. i VR är grymt bra!"

Undrar hur det ska fungera med det kraftiga input laget spelet har. Stänger man av vsync så får ju fysiken fnatt.

Medlem

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

Jag hoppas och misstänker att grafikmotorbyggarna och VR-konverterarna inte direkt är samma personer och kompetenser så de kanske kan göra bägge samtidigt?

Medlem

Bara för att man har en modern grafikmotor innebär det inte att ett spel blir snyggare.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

De använder detta projekt för att lära/experimentera med vr.

Blir betydligt kortare utvecklingstid, än om de skulle utveckla ett AAA spel från grunden för vr.

Spelet är planerat att släppas detta året. Hade de börjat med nytt, så hade vi fått vänta till tidigast 2019 för något med så mycket innehåll som Fallout 4.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Schluug:

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

Jag hoppas och misstänker att grafikmotorbyggarna och VR-konverterarna inte direkt är samma personer och kompetenser så de kanske kan göra bägge samtidigt?

Ja för de har ju oändligt med pengar..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Lokomotiv hela vägen för min del men gillar skarpt att det finns val mellan teleport och lokomotiv.
Så tråkigt när vissa spela bara har teleportering då jag känner att det förstör upplevelsen

Medlem

Fan vad bra det kommer att bli. Rör mej helst som vanligt i spelet eftersom jag aldrig fått något problem med illamående. Ja som i RE7 får det gärna vara för mej.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Schluug:

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

Jag hoppas och misstänker att grafikmotorbyggarna och VR-konverterarna inte direkt är samma personer och kompetenser så de kanske kan göra bägge samtidigt?

Ja för de har ju oändligt med pengar..

Öh, näe - men antagligen tillräckligt för att göra iallafall två saker samtidigt - det fixar ganska många bolag har jag hört och Bethesda/ZeniMax är inte direkt fattiga så vitt jag vet.

Avstängd
Skrivet av wingman92:

Lokomotiv hela vägen för min del men gillar skarpt att det finns val mellan teleport och lokomotiv.
Så tråkigt när vissa spela bara har teleportering då jag känner att det förstör upplevelsen

lokomotion menar du. lokomotiv är nånting annat det

Medlem

Hoppas också att teleportering åtminstone endast blir ett alternativ. Så sjukt less på teleportering. Free movement åt folket! I början kittlade det lite i magen när man rörde sig i VR och man fick vara lite återhållsam med snabba spel men nu kan jag flyga fram, ramla ner från höjder och allt möjligt utan att få någon tillstymmelse till åksjuka. Man vänjer sig.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

Det är spelmotorn som behöver göras om från grunden. Spelen är dugligt snygga för när de släpptes men fysikmotorn är helt jävla sämst! Samt att deras NPC:er är några av de fulaste och mest efterblivna som finns i spel. Bethesda spel gör sig bättre på screenshots :>.

Medlem

Japp, att se en Deathclaw komma springandes mot en i VR och allting är svårstyrt, det blir nog en härlig upplevelse för alla inblandade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av grenadecx:

Bara för att man har en modern grafikmotor innebär det inte att ett spel blir snyggare.

Nähä? Så du menar att de spel med en modern och väl fungerande grafikmotor inte är snyggare eller mer optimerade än vad vi ser i Fallout 4?

Det innebär inte automagiskt att ett spel blir snyggare, men det underlättar sanneligen för att det ska vara snyggare och ha bättre prestanda.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om Fallout 4 med High Resolution textures kräver ett GTX 1080-kort och i7-5820-processor eller bättre, vad kan då samma högupplösta Fallout 4 kräva för att spelas i VR?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Schluug:

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

Tror du på fullt allvar att det inte är något de arbetar med redan? Med tanke på vad han har sagt angående nästa Elder Scrolls så låter det som det är precis vad de jobbar på.

Varför tror du att bara för att de jobbar med detta innebär det att resurser inte går till annat också?

On topic; Önskar att jag hade en Vive nu.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Schluug:

Kan de inte lägga pengarna på att utveckla en modernare grafikmotor istället. Gillar Fallout 4 men grafiken och framför allt gubbar och animationer ser ju skräp ut med dagen mått mätt.

Tror du på fullt allvar att det inte är något de arbetar med redan? Med tanke på vad han har sagt angående nästa Elder Scrolls så låter det som det är precis vad de jobbar på.

Varför tror du att bara för att de jobbar med detta innebär det att resurser inte går till annat också?

On topic; Önskar att jag hade en Vive nu.

Det har de ju sagt sen Oblivion var på gång.

Medlem

Haha den här motorn har varit utdaterad ända sen Oblivion.
Minns den positiva chocken i olika spelmedier när första bilderna från Oblivion kom. Men när de väl var ute tog de inte lång tid innan de var föråldrat. I Fallout 3, NW och Skyrim var de på gränsen till förstörelse av spelets goda sida för många jag känner. Inlevelsen m.m blev sämre. Fallout 4 var ju nästan pinsamt.

Tur jag älskar samtliga spelen ändå för grafiken inte spelar allt för stor roll i den typen av spel, imo. Men däremot skulle absolut inte gråta blod om de ville göra en ny motor från grunden. Och när och om nästa Elder Scrolls kommer KRÄVER jag att de har gjorts någon större ändring.

Som nån ovan skrev. NPCs har sett ut som skit ända sen Oblivion. Så jävla stela. Nästan så man tror att dom vill medvetet få det att se plastigt och stelt ut. Fysiken generellt är så sjukt dålig. Ser ut som MMO i fighterna. Folk står still eller går fult i sidled medans dom skjuter/slår.

Medlem

Har någon tips på bra VR som fungerar till Xbox one och PC?

Star Vr kommer ju inte säljas till privatkonsumenter när dom väl börjar massproduceras i slutet av året.

Medlem

De borde lägga pengarna på att skriva ny dialog till nästa Fallout-spel (grafiken får de göra hur de vill med).

Medlem

Lokomotion är absolut bästa känslan!! för mig är enda gågnen man blir lite yr är när man droppar ner från ställen,tex hoppa/gå ner från tex en lastkaj men för varje dag man kör ju mindre vingel blir det.
Börjar bli orolig att man tränat bort all höjdskräck/rädslor i verkligheten oxå
När detta peoblem me att man tränar bort reflexer i vr blir känt så förbjuds väl vr i sverige !!
Ibland när jag står i kö på affären så glömmer jag av mig och börjar röra tummen för att flytta mig frammåt som man gör me touch kontrollerna, gränsen mellan verkligheten och spel har suddats ut för mig!

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Har någon tips på bra VR som fungerar till Xbox one och PC?

Star Vr kommer ju inte säljas till privatkonsumenter när dom väl börjar massproduceras i slutet av året.

Finns det något som fungerar på de båda? Är osäker på det men är rätt säker på att varken Vive eller Oculus fungerar på Xbone, finns det ett enda som fungerar på Xbone ännu? Misstänker att vi kommer få se VR till Scorpion men kan ha fel.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Fanskap:

Har någon tips på bra VR som fungerar till Xbox one och PC?

Star Vr kommer ju inte säljas till privatkonsumenter när dom väl börjar massproduceras i slutet av året.

Finns det något som fungerar på de båda? Är osäker på det men är rätt säker på att varken Vive eller Oculus fungerar på Xbone, finns det ett enda som fungerar på Xbone ännu? Misstänker att vi kommer få se VR till Scorpion men kan ha fel.

Åfan, får väl köpa 2 st olika då, lat som man är.

Medlem
Skrivet av Fanskap:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Fanskap:

Har någon tips på bra VR som fungerar till Xbox one och PC?

Star Vr kommer ju inte säljas till privatkonsumenter när dom väl börjar massproduceras i slutet av året.

Finns det något som fungerar på de båda? Är osäker på det men är rätt säker på att varken Vive eller Oculus fungerar på Xbone, finns det ett enda som fungerar på Xbone ännu? Misstänker att vi kommer få se VR till Scorpion men kan ha fel.

Åfan, får väl köpa 2 st olika då, lat som man är.

Microsoft kanske är så smarta att de lanserar en version som fungerar på både scorpio och PC, det hade de ju tjänat på men de har inte sagt något om det så vitt jag vet. Däremot visade ju bland annat Lenovo upp billigare varianter av VR som kostar en bråkdel av de som finns idag och det är ju möjligt att dessa kommer kunna stödja Xbone.

1
Skriv svar