Vad du än gör, spela inte Skyrim i för hög fps

Medlem
Skrivet av PsyX:

Därför kör konsoler mest 30fps.
Och ni skrattar åt konsolerna med era 144hz skärmar och 4k i 120fps.

30fps FTW

For the record får man köra på rejält låga inställningar om man vill ha 120 fps i 4K.

Medlem

Spelar folk Skyrim fortfarande? imponerande att vissa spel håller så länge:D

Medlem

Det beror egentligen inte på Skyrims motor i sig utan på att den version av Havok som används för fysiken är anpassad för max 60 fps.
Special Edition (vet inte hur det är med Oldrim) har dock möjligheten att anpassa Havok efter skärmuppdateringsfrekvensen med kommandot fMaxTime.

Medlem

är detta en nyhet från 2011?


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Vioche:

Samma sak med Fallout 3

Och Fallout 4. (Något med att låsen inte går att dyrka om man har för hög FPS)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Phobo:

är detta en nyhet från 2011?

Är detta en kommentar från.. Framtiden?


signatur
Medlem

Så länge dom använder sig av gamebryo så kommer det finnas absurda buggar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av grollo_92:

Ursäkta men är inte den här "nyheten" lika gammal som Skyrim själv? Jag vill minnas att det var snack om hur fysikmotorn använde sig av frameraten och att man därför inte skulle överstiga 60 fps.

Men du fick ju i alla fall ett kul klipp!

Skämt åsido, kan tycka att det är anmärkningsvärt att detta fortfarande är ett problem, snart sex år senare, och det lyftes upp tack vare ett blogginlägg här på sajten.

Fast det är ju lite som att klaga på att original Ufo Defense går för fort på en modern maskin. Skyrim är ju trotts allt snart 6 år gammalt och för 6 år sen var skärmar med mer än 60fps inte alls lika vanliga. Kan ju inte förvänta sig att de sitter och uppdaterar ett spel i all oändlighet så fort det kommer nyare bättre hårdvara.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Därför kör konsoler mest 30fps.
Och ni skrattar åt konsolerna med era 144hz skärmar och 4k i 120fps.

30fps FTW

Input lag är en sak som ökar med låg FPS. Dvs från det att man trycker på en knapp och något händer i spelet. Vissa spel känns helt enkelt bättre om man har riktigt bra respons, tänk Call of Duty eller Battlefield, medans vissa spel funkar finfint med kontroll och 30fps.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av grollo_92:

Ursäkta men är inte den här "nyheten" lika gammal som Skyrim själv? Jag vill minnas att det var snack om hur fysikmotorn använde sig av frameraten och att man därför inte skulle överstiga 60 fps.

Men du fick ju i alla fall ett kul klipp!

Skämt åsido, kan tycka att det är anmärkningsvärt att detta fortfarande är ett problem, snart sex år senare, och det lyftes upp tack vare ett blogginlägg här på sajten.

Fast det är ju lite som att klaga på att original Ufo Defense går för fort på en modern maskin. Skyrim är ju trotts allt snart 6 år gammalt och för 6 år sen var skärmar med mer än 60fps inte alls lika vanliga. Kan ju inte förvänta sig att de sitter och uppdaterar ett spel i all oändlighet så fort det kommer nyare bättre hårdvara.

Att spel sprang mer än 60fps var rätt vanligt förr, när du hade tjockskärmarna...

60fps blev en standard när plattskärmen kom.

Medlem

Mmmmm, Gamebryo...


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av grollo_92:

Ursäkta men är inte den här "nyheten" lika gammal som Skyrim själv? Jag vill minnas att det var snack om hur fysikmotorn använde sig av frameraten och att man därför inte skulle överstiga 60 fps.

Men du fick ju i alla fall ett kul klipp!

Skämt åsido, kan tycka att det är anmärkningsvärt att detta fortfarande är ett problem, snart sex år senare, och det lyftes upp tack vare ett blogginlägg här på sajten.

Fast det är ju lite som att klaga på att original Ufo Defense går för fort på en modern maskin. Skyrim är ju trotts allt snart 6 år gammalt och för 6 år sen var skärmar med mer än 60fps inte alls lika vanliga. Kan ju inte förvänta sig att de sitter och uppdaterar ett spel i all oändlighet så fort det kommer nyare bättre hårdvara.

Att spel sprang mer än 60fps var rätt vanligt förr, när du hade tjockskärmarna...

60fps blev en standard när plattskärmen kom.

Jag vet men ganska irrelevant i Skyrims fall då jag är tveksam till att särskilt många satt och spelade det med tjockskärm

12
Skriv svar