Så stora är spelen till Nintendo Switch

Robot
Så stora är spelen till Nintendo Switch
Medlem
Så stora är spelen till Nintendo Switch

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...

fast det kan man ju lätt öka med minneskort. På de här viset blir ju konsolen billigare.

Avstängd
Skrivet av matnojje:
Skrivet av HogisGuy:

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...

fast det kan man ju lätt öka med minneskort. På de här viset blir ju konsolen billigare.

hade hellre betalat några hundralappar extra för säg 256GB istället för att behöva mecka med SD-kort

Medlem

Som det står i texten, detta är bara om du ska ladda ner spelet. Jag kommer köpa det mesta fysiskt, kommer investera i ett sd kort om det behövs.

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av HogisGuy:

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...

fast det kan man ju lätt öka med minneskort. På de här viset blir ju konsolen billigare.

hade hellre betalat några hundralappar extra för säg 256GB istället för att behöva mecka med SD-kort

Här har du en tutorial på hur du blir certifierad SD-kortsmekaniker.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Här har du en tutorial på hur du blir certifierad SD-kortsmekaniker.
http://i.imgur.com/s7P6J6F.gif

4gb?
Instructions unclear!

Tycker dock det verkar lite snålt med bara 32 gb.
Blir inget problem för mig dock.

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av HogisGuy:

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...

fast det kan man ju lätt öka med minneskort. På de här viset blir ju konsolen billigare.

hade hellre betalat några hundralappar extra för säg 256GB istället för att behöva mecka med SD-kort

Ja det hade jag med men den flesta kommer nog bara köra på kort. För dem är det inte värt att betala för lagringen.

Medlem

Skall bli skoj att läsa tester på laddningstider med olika minneskort. /S

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...

Känns inte så farligt om man nu köra spelen direkt från kasett utan installation. Sen kan man väl få tag på ett bra 64GB SD-kort för runt 250kr, så om man skulle behöva mer utrymme så kostar det ju inte en förmögenhet.

Medlem
Skrivet av yol1982:
Skrivet av Bojkott:

Här har du en tutorial på hur du blir certifierad SD-kortsmekaniker.
http://i.imgur.com/s7P6J6F.gif

4gb?
Instructions unclear!

Tycker dock det verkar lite snålt med bara 32 gb.
Blir inget problem för mig dock.

Hade spelen kommit på skivor så hade jag nog också tyckt att 32 GB är lite snålt då jag helst föredrar spel digitalt pga högljudda och sega Bluray-spelare. Men nu när de fysiska spelen kommer i form av minneskort så ser jag ingen större anledning att köra digitalt.

Det interna utrymmet kommer jag först och främst att reservera till Virtual Console och kanske ett och annat demo. Skulle jag känna behov av mer utrymme så är det bara att utöka det med ett minneskort som känns lämpligt.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av HogisGuy:

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...

fast det kan man ju lätt öka med minneskort. På de här viset blir ju konsolen billigare.

Konsolen blir ju knappast billigare när man måste köpa ett stort (snabbt) minneskort direkt. Är ju som att sälja en bil utan ratt för att få ned priset till en konkurrenskraftig nivå..

Medlem

Köp inte spel digitalt till Nintendo Switch, problem solved. Game cards är inte lika långsamma som optiska enheter, blu-ray etc. Det finns inga som helst fördelar på Switch när det gäller digitalt, bara att du "slipper" få en fysisk kopia av spelet i brevlådan.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av HogisGuy:

Och Nintendo Switch sitter där med 32GB... Jesus...

fast det kan man ju lätt öka med minneskort. På de här viset blir ju konsolen billigare.

Konsolen blir ju knappast billigare när man måste köpa ett stort (snabbt) minneskort direkt. Är ju som att sälja en bil utan ratt för att få ned priset till en konkurrenskraftig nivå..

För de som inte vill laddaner spel blir det billigare.

Medlem

Har aldrig gillat downloads, finns en viss charm att damma av ett case ur hyllan och vrida och vända, och lukta! =D

Medlem

Varför monterar de inte in en disk i skiten som alla andra moderna konsoler? Minnes kort är ju useless

k3m
Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Har aldrig gillat downloads, finns en viss charm att damma av ett case ur hyllan och vrida och vända, och lukta! =D

*tumme_upp*

1
Skriv svar