Video: Därför är det första Zelda-spelet ett av de allra bästa

Robot
Video: Därför är det första Zelda-spelet ett av de allra bästa

Grotta ner dig i designvalen som gör denna klassiska titel en klassiker.


Medlem
Video: Därför är det första Zelda-spelet ett av de allra bästa

Bara jag som hade problem och läsa titlen ? fick läsa den ett antal gånger xD

Avstängd

Trist. hade förväntat mig en artikel, inte en youtube-länk.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av JanA:

Bara jag som hade problem och läsa titlen ? fick läsa den ett antal gånger xD

Saknade ett litet ord

Skrivet av Araxes:

Trist. hade förväntat mig en artikel, inte en youtube-länk.

Förtydligade rubriken.


signatur
Medlem

När spelet var nytt var man bara en liten lättlurad parvel,
så när en klasskamrat påstod att det fanns ett "tredje varv" efter dom två första som bara man kunde spela efter att ha klarat spelet 10 gånger så satte självklart jag och bästa kompisen igång...

Hade inte spelet varit så bra hade vi varit väldigt mycket argare på personen i fråga.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kul att se Mark Brown på FZ. En av mina favoritkanaler på YouTube.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

När spelet var nytt var man bara en liten lättlurad parvel,
så när en klasskamrat påstod att det fanns ett "tredje varv" efter dom två första som bara man kunde spela efter att ha klarat spelet 10 gånger så satte självklart jag och bästa kompisen igång...

Hade inte spelet varit så bra hade vi varit väldigt mycket argare på personen i fråga.

Själv spenderade jag alldeles för mycket tid åt att gå åt öster i labyrinten eftersom man då, enligt killen i trean, skulle få tag på det bästa svärdet i hela spelet...

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kul att se Mark Brown på FZ. En av mina favoritkanaler på YouTube.

Same same, du borde kolla upp Turbo Button med

Medlem

Gilla aldrig första liret, designen tilltala inte även om man spelat samtliga i serien efter (tills N64)

Medlem

btw, är inte 31jordsnurr 31dagar? xD

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:

btw, är inte 31jordsnurr 31dagar? xD

Jo, det är det. Däremot går Jorden 31 varv runt solen under dessa "år" Snurrigt värre..

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av tuckdragon:

btw, är inte 31jordsnurr 31dagar? xD

Jo, det är det. Däremot går Jorden 31 varv runt solen under dessa "år" Snurrigt värre..

haha, så det är ungefär som att säga att en nascar förare åker ut och snurrar med bilen? makes sense xD

31bilsnurr senare och han var vinnare!!!

Medlem

Det bästa med videos som dessa är att man i några veckor får höra massa 20åringar prata om allt som var bra och unikt med zelda1 och hur miamoto hittade en stubbe i en skog när han var ett litet barn.
Ett spel som dom typ såg första gången för 4 år sedan när gamla nesspel verkligen slog igenom igen...

Som denna:

- Det heter inte super mario 2 det heter doki panik

Skrivet av Araxes:

Trist. hade förväntat mig en artikel, inte en youtube-länk.

Verkligen. Men ett ämne som detta får nog inte mycket till genomslag då..


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Föresten:

Om videon handlar om zelda1, varför taggar ni spelet med zelda3? Ligger inte zelda1 i eran databas och om det inte gör det, varför ligger zelda3 där? Databasen är ju mycket nyare än spelen tänker jag, eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Ja detta spelade man mycket när man var liten. Men det är ingen favorit direkt. Min favorit i Zelda serien är det som kom till SNES, A Link to the Past.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vilka minnen! Klarade det när jag var sex år och det var helt fantastiskt <3 spelade igenom flera gånger efter det och hittade nya saker jag inte förstod när jag var liten

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Puscifer:

Kul att se Mark Brown på FZ. En av mina favoritkanaler på YouTube.

Aldrig stött på den tidigare, men blev en prenumeration.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Föresten:

Om videon handlar om zelda1, varför taggar ni spelet med zelda3? Ligger inte zelda1 i eran databas och om det inte gör det, varför ligger zelda3 där? Databasen är ju mycket nyare än spelen tänker jag, eller?

Vi har väldigt få NES-spel där, då det blev stökigt att märka upp VC-titlar. Tog det som var närmast.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Windir87:
Skrivet av SID 6.7:

När spelet var nytt var man bara en liten lättlurad parvel,
så när en klasskamrat påstod att det fanns ett "tredje varv" efter dom två första som bara man kunde spela efter att ha klarat spelet 10 gånger så satte självklart jag och bästa kompisen igång...

Hade inte spelet varit så bra hade vi varit väldigt mycket argare på personen i fråga.

Själv spenderade jag alldeles för mycket tid åt att gå åt öster i labyrinten eftersom man då, enligt killen i trean, skulle få tag på det bästa svärdet i hela spelet...

Haha, har börjat märka det där på vad barnen berättar från skolgården. Idag handlar det om folk som har legendariska Pokemons i GO, Minecraft-världar osv.


signatur
1
Skriv svar