Många verkar bli utan NES Mini i Sverige

Robot
Många verkar bli utan NES Mini i Sverige
Inaktiv
Många verkar bli utan NES Mini i Sverige

Det är precis som Nintendo räknade med att denna konsol skulle floppa? Eller är vi i Sverige så otroligt nedprioriterade helt enkelt..?!

Jag förstår inte. Deras analytiker borde räknat med att det skulle sälja som smör oavsett pris, folk köper den för att kanske tom ha i hyllan som en pryl om aldrig används. (Onödigt, oja.. men vem bryr sig när man älskar retro?)

Har under flera tillfällen faktiskt funderat på om jag skall tokbuda på de som finns ute på tradera, bara för att få ha en hemma...

Skribent
Skrivet av anon_1418:

Det är precis som Nintendo räknade med att denna konsol skulle floppa? Eller är vi i Sverige så otroligt nedprioriterade helt enkelt..?!

Jag förstår inte. Deras analytiker borde räknat med att det skulle sälja som smör oavsett pris, folk köper den för att kanske tom ha i hyllan som en pryl om aldrig används. (Onödigt, oja.. men vem bryr sig när man älskar retro?)

Jag vet inte, men känns som rätt många blev tagna på sängen den här gången. Vill minnas att jag tyckte det var "en rolig grej". Inget mer.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Berling:

Det är precis som Nintendo räknade med att denna konsol skulle floppa? Eller är vi i Sverige så otroligt nedprioriterade helt enkelt..?!

Jag förstår inte. Deras analytiker borde räknat med att det skulle sälja som smör oavsett pris, folk köper den för att kanske tom ha i hyllan som en pryl om aldrig används. (Onödigt, oja.. men vem bryr sig när man älskar retro?)

Jag vet inte, men känns som rätt många blev tagna på sängen den här gången. Vill minnas att jag tyckte det var "en rolig grej". Inget mer.

Verkligen..
Förutom att den roliga grejen inte längre är roligt utan istället jävligt irriterande. Blir nästan ängsligt besvärad.. *gubbsur*

Medlem

Tror vi kan gissa vad nästa Jimquisition kommer att handla om


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nintendo verkar lida av en sällsynt åkomma...de verkar vara allergiska mot våra pengar >.>

Medlem

Kommer att komma en uppföljare, kan sätta min högra näsborr på det.

Medlem

Det blir väl problem om folk köper för många sådana här och sedan inte köper switch och därför inte kan köpa spelen i nesmini i deras onlineaffär...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Den enda Nintendoprodukt jag någonsin planerat att köpa och inte ens då vill Nintendo ha mina pengar. Vem vet, det kanske hade lett till fler köp från min sida men de kan dra åt h-e nu.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det blir väl problem om folk köper för många sådana här och sedan inte köper switch och därför inte kan köpa spelen i nesmini i deras onlineaffär...

Därför var det efterblivet att inte ha nån form av hdd och uppkoppling mot deras affär för att kunna köpa spel.

Tror dessutom inte att de konkurrerar med Switch utan alternativet e en modernare variant eller så e dom helt efter.

Hade jag varit aktieägare så hade jag undrat vad dom pyssla med.

Medlem

Nintendo är patetiska kräk.

Medlem

Nintendo visar återigen att de antingen inte vet ett piss om marknaden, eller helt enkelt inte bryr sig. Lose/Lose för Nintendo och deras fans, wtf...

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Den enda Nintendoprodukt jag någonsin planerat att köpa och inte ens då vill Nintendo ha mina pengar. Vem vet, det kanske hade lett till fler köp från min sida men de kan dra åt h-e nu.

De kan dra åt helvete bara för att du inte kan spela deras 30 år gamla spel som går utmärkt att emulera på i stort sett alla plattformar?

Medlem

bästa är att det finns o köpa som vanligt i butiker som wallmart i usa. och här får vi inte äns förbokade versioner..

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Den enda Nintendoprodukt jag någonsin planerat att köpa och inte ens då vill Nintendo ha mina pengar. Vem vet, det kanske hade lett till fler köp från min sida men de kan dra åt h-e nu.

Känner ungefär likadant. Knepigare affärsbeslut får man ju leta efter.

Medlem

Jag tror dom inte visste vilken hit det var och planerar npn form av uppföljare med onlinestöd kanske för fler spelköp.
Om man däremot är enbart ute efter spela spelen så finns det bättre alternativ men mest handlar det väll om "retrokännslan"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nintendo släpper en produkt som folk för ovanlighetens skull faktiskt vill ha och köper, då slutar de producera den... Bra affärsbeslut som vanligt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Berling:

Det är precis som Nintendo räknade med att denna konsol skulle floppa? Eller är vi i Sverige så otroligt nedprioriterade helt enkelt..?!

Jag förstår inte. Deras analytiker borde räknat med att det skulle sälja som smör oavsett pris, folk köper den för att kanske tom ha i hyllan som en pryl om aldrig används. (Onödigt, oja.. men vem bryr sig när man älskar retro?)

Jag vet inte, men känns som rätt många blev tagna på sängen den här gången. Vill minnas att jag tyckte det var "en rolig grej". Inget mer.

Fascinerande att ett företag som Nintendo kan underskatta kraften av nostalgi och enkelhet i samma paket. Nintendo av alla företag.

Medlem

Webhallen dödade iaf min order igår, en order jag lade ca tre dagar efter att den kom upp... tack för det.

Nu tänker jag iaf emulera och kopiera Nintendos NES-spel helt fritt och utan dåligt samvete då Nintendo helt klart ignorerar sin fanbase och inte väljer att sälja denna. Det vore en sak om de hade sålt denna i tre år och de bestämde sig för att sluta tillverka den, men detta? Det är ju inte ens avancerad teknik eller nåt, Nintendo hade ju lätt kunnat fortsätta tillverka denna och ändå kört på med Switchen. Inte direkt så att de båda konkurrerar med varandra...

Dåligt Nintendo! Mycket, mycket dåligt!

Varför måste allt gå genom Bergsala? Varför finns det inte fler aktörer som importerar Nintentoprylar?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Varför måste allt gå genom Bergsala? Varför finns det inte fler aktörer som importerar Nintentoprylar?

Undrar det också. Kan inte bergsala sätta lite press också? Låter ju som snubben på bergsala knappt snackat med nintendo, som ensam importör borde dom väl kunna få fram nåt bättre än vet ingenting typ?

Medlem

Kostar inte en Raspberry Pi + Minneskort mindre än denna ändå samt att det ger frihet?
Installera Retropie på din Raspberry Pi så har du löst problemet.

Känner mig inte direkt berörd då Jag redan har ett spelbibliotek med inte bara nintendospel utan allt annat.

Medlem

Jag fick min typ 1 månad sen och tycker att den här skitrolig. Gillar den.

Medlem

Jag fick min NES Classic Edition igår och testade med detsamma Super Mario Bros 3.

Blev otroligt besviken då jag snabbt insåg att "hoppa knappen" reagerar 0,2 sek efter att jag har tryckt.

Jag är HELT säker på att de gamla kontrollerna reagerade direkt då jag klarade spelet, dvs alla 8 världar.

Någon mer som har samma problem??

Medlem
Skrivet av Vocko:

Jag fick min NES Classic Edition igår och testade med detsamma Super Mario Bros 3.

Blev otroligt besviken då jag snabbt insåg att "hoppa knappen" reagerar 0,2 sek efter att jag har tryckt.

Jag är HELT säker på att de gamla kontrollerna reagerade direkt då jag klarade spelet, dvs alla 8 världar.

Någon mer som har samma problem??

Antagligen har du inte game mode igång på din TV

Medlem

Hmmm det har jag inte tänkt på alls.. Brukar det vara något som alltid finns på nyare smart-tv?

Medlem
Skrivet av Vocko:

Hmmm det har jag inte tänkt på alls.. Brukar det vara något som alltid finns på nyare smart-tv?

Ja, om du inte ligger i lägre prisintervall så finns det nästan alltid ett "Game Mode".

Om du inte har ett Game Mode kan du testa stänga av alla bildbehandlings prylar från TVn.

Kolla manualen om hur du stänger av all efterbehandling.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Webhallen dödade iaf min order igår, en order jag lade ca tre dagar efter att den kom upp... tack för det.

Nu tänker jag iaf emulera och kopiera Nintendos NES-spel helt fritt och utan dåligt samvete då Nintendo helt klart ignorerar sin fanbase och inte väljer att sälja denna. Det vore en sak om de hade sålt denna i tre år och de bestämde sig för att sluta tillverka den, men detta? Det är ju inte ens avancerad teknik eller nåt, Nintendo hade ju lätt kunnat fortsätta tillverka denna och ändå kört på med Switchen. Inte direkt så att de båda konkurrerar med varandra...

Dåligt Nintendo! Mycket, mycket dåligt!

Som lite tröst så förbokade jag min på webhallen knappt 1dygn efter att det blev utannonserad och fick mail 1vecka innan release att dom inte kunde leverera. Dom visste inte hur många konsoler de skulle få in om det äns så skulle få in någon alls. I mitt fall så avbokade jag min då i all frustation och förbannelse.

Medlem

Får jag inte ordning på det här med game mode lär jag nog sälja mitt för det driver mig till vansinne!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Den enda Nintendoprodukt jag någonsin planerat att köpa och inte ens då vill Nintendo ha mina pengar. Vem vet, det kanske hade lett till fler köp från min sida men de kan dra åt h-e nu.

Skulle bli min första Nintendo också, jag började på ett Sega(vännerna hade 8bitars) .. Beställde till julklapp åt mina små syskon, som fick börja med PS3/PC,att de skulle få testa retro. Hoppas fortfarande dock att jag är en av de sista hos Inet som får en!

12
Skriv svar