Rollspelsfrossa hos Good Old Games

Medlem
Rollspelsfrossa hos Good Old Games

Warlords Battlecry 3 äger Sitter i kör det lite då o då varje dag

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Warlords Battlecry 3 äger Sitter i kör det lite då o då varje dag

WBc3 äger hårt.
Dock inte så väl balanserat, jag skulle vilja se ett liknande spel i modern tappning.

Medlem

Wow, det finns alltså fler än jag och polaren som uppskattar WBc3 i detta land.

Min lvl 112 Minotaur Warrior klarar kampanjen på egen hand...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Arx Fatalis är helgrymt. Rekommenderas för alla som gillar spel som Oblivion och Gothic, eller RPGn i allmänhet.

Medlem

Hmm minns att jag fick realms of arkadia 3 med nån PC tidning för längesedan men fy fan vad svårt det var. Visst sen vart jag betydligt yngre då men känns ändå som ett spel som inte går att spela utan att veta exakt vad man ska göra. Dock har jag svårt att förneka att jag skulle vilja pröva på mig det igen, alltid trevligt med old school rpg

Medlem

Warlords Battlecry 3 är ett bra spel. Definitivt värt 55 kr iaf. Men då jag redan äger det blir det nog inge köp denna gång. Annars hade jag slagit till på Warlords.

Medlem

Warlords är himmla kul spel helt klart, ett nyare sådant vore inte fel.

Medlem

Det finns ett Warlords 4 men det är inte riktigt samma grej som Warlords Battlecry 3

Försökte köra 2an men ja... *host* crack funkar inte *host* :S Har dock lite svårt att hitta såna gammla spel i nutidens PC värld ^^
Jag har hört att 2an ska ha en grym Conquest kampanj då man ska ta över hela kartan

Aja, WBC3 värt att skaffa! Ett grymt RTS RPG Spel där du skapar en hero med hjälp av ~10-15 raser och ~20 klasser (kombinerar dem) och lvlar sedan upp den hjälten igenom hela kampanjen :).
Obalanserat, enkelt (om du gör en krigar hero) men riktigt svårt om du tar en spell caster hero då du måste försvara honom så bra du kan

Hoppas verkligen på att ett WBC5 kommer någon gång

Medlem

Realms of arkania 3 var riktigt roligt men apsvårt ja. Förlorade min skiva

Medlem

Warlords e fina grejer det.

Arx en klassiker...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alla de där spelen är riktigt bra klassiker, var en riktig Warlords-nörd en gång i tiden på både Amiga och PC. Pushar dock lite extra för Arx Fatalis som är ett av de bättre och mer unika rollspelen genom tiderna.

1
Skriv svar