Angående tatuering!

Medlem
Angående tatuering!

Tjenare allesammans!

Det har säkert funnits en slags "perpetualtråd" gällande tatueringar men denna har jag av slapphet inte orkat leta reda på.

Eftersom forumet hyser de mest spridda individer med tycke för olika saker(i detta sammanhang; motiv) så skulle jag vilja få lite tips på tatueringsmotiv.
Närmare bestämt handlar det om ett armlänksmotiv - dock inte den traditionella med taggtråd eller tribal. Eftersträvar något tämligen originellt. Att blanda in text och diverse fonter är inte heller främmande för mig. Länka helst inte till någon jättesida med allehanda motiv, utan gärna något som ni själva skulle kunna tänka er.

/Tack på förhand, CRC

Medlem

Välj ut ett citat som betyder mycket för dig. En textrad, låttext, dikt, bokcitat, etc. Blir personligt, originellt (om du nu inte tar "diamonds are forever" eller nåt annat idiotiskt), och snyggt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gais märket är ju rätt så snyggt.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Eftersträvar något tämligen originellt.

Enkelt, skippa tatueringen.


signatur
Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Gais märket är ju rätt så snyggt.

Då var det bestämt, jag håller med!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Eftersträvar något tämligen originellt.

Enkelt, skippa tatueringen.

Du har faktiskt en poäng, ett problem är att jag redan har fem ganska omfattande tatueringar, så jag har sjabblat bort mina möjligheter att vara originell.
bjosarn: Funkar det där med armlänkar, dock? Jag hade tänkt att använda något citat, men funderar fortfarande... Har till den 17:e på mig att bestämma så det är väl ingen brådska i och för sig.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

jag redan har fem ganska omfattande tatueringar

Se till att den nya matchar dom andra bara, skitfult när folk blandar färger och stilar.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Chief Red Cloud:

jag redan har fem ganska omfattande tatueringar

Se till att den nya matchar dom andra bara, skitfult när folk blandar färger och stilar.

Tycker det kan vara charmigt. Ett bra tidsdokument över vem man är och vem man varit. Om man nu är glad över sånt. Så länge det inte är tribals eller Ulf Lundel-motiv, och absolut inte vikingar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tycker det kan vara charmigt. Ett bra tidsdokument över vem man är och vem man varit. Om man nu är glad över sånt. Så länge det inte är tribals eller Ulf Lundel-motiv, och absolut inte vikingar.

det här vore iofs lite orginelt..
http://userserve-ak.last.fm/serve/252/324386.jpg


signatur

thank you, come again

Skrivet av Chief Red Cloud:

Har till den 17:e på mig att bestämma så det är väl ingen brådska i och för sig.

Varför har man en tidsgräns på när man ska tatuera in nåt som man inte ens vet vad det ska va?
Borde bli bättre tvärt om, du ser/kommer på nånting du vill ha för o sen vänja dig vid tanken innan du gör den

Låter som en gammal gubbe nu vet det men den sitter ju som sagt för alltid:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

kolla http://www.gaddad.se och gå in och kolla skisser, massor av bra ideer


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Har till den 17:e på mig att bestämma så det är väl ingen brådska i och för sig.

Varför har man en tidsgräns på när man ska tatuera in nåt som man inte ens vet vad det ska va?
Borde bli bättre tvärt om, du ser/kommer på nånting du vill ha för o sen vänja dig vid tanken innan du gör den

Låter som en gammal gubbe nu vet det men den sitter ju som sagt för alltid:P

han med det jobbiga namnet har rätt :]

Skrivet av Vad Är Mitt Namn?:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Har till den 17:e på mig att bestämma så det är väl ingen brådska i och för sig.

Varför har man en tidsgräns på när man ska tatuera in nåt som man inte ens vet vad det ska va?
Borde bli bättre tvärt om, du ser/kommer på nånting du vill ha för o sen vänja dig vid tanken innan du gör den

Låter som en gammal gubbe nu vet det men den sitter ju som sagt för alltid:P

han med det jobbiga namnet har rätt :]

Han inte vet sitt namn har också en poäng


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har sett folk som har nån slags självlysande färg eller når mysko i tatureingar,
tatueringen lyser i mörker eller syns tydligt i mörker när lite ljus kommer på.

Såg iaf riktigt coolt ut.

UV-tatuering. Ganska ofarligt, men cancerframkallande om man har otur...

Skrivet av Serious Sam:

Har sett folk som har nån slags självlysande färg eller når mysko i tatureingar,
tatueringen lyser i mörker eller syns tydligt i mörker när lite ljus kommer på.

Såg iaf riktigt coolt ut.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

kanske är nått? lite stor dock...


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar