Svenskt Dota 2-proffs vill ha domare i e-sport

Robot
Svenskt Dota 2-proffs vill ha domare i e-sport

"I vanlig sport så får man ju böter för en viss typ av beteende" säger Jonathan Berg.

#dota-2


Medlem
Svenskt Dota 2-proffs vill ha domare i e-sport

" Deras målsättning är att göra e-sporten mer välkomnande genom att bland annat få bort kränkande språk. "

Lycka till!

Medlem

Jag trodde dessa stora turneringar hade domare.

Bra initiativ!

Medlem
Skrivet av abso:

" Deras målsättning är att göra e-sporten mer välkomnande genom att bland annat få bort kränkande språk. "

Lycka till!

Du har nog rätt i att det kommer vara svårt om inte omöjligt och ha en väldigt liten effekt. Men betyder det att man inte ska försöka? Själv ser jag det som en framgång om man kan få till och med ett litet fåtal att bete sig bättre.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av abso:

" Deras målsättning är att göra e-sporten mer välkomnande genom att bland annat få bort kränkande språk. "

Lycka till!

Du har nog rätt i att det kommer vara svårt om inte omöjligt och ha en väldigt liten effekt. Men betyder det att man inte ska försöka? Själv ser jag det som en framgång om man kan få till och med ett litet fåtal att bete sig bättre.

Hur skall man kunna förhindra vad som skrivs online? Det är ju inte direkt så att spelarna skriver en massa elakheter under pågående turneringar/matcher.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av abso:

" Deras målsättning är att göra e-sporten mer välkomnande genom att bland annat få bort kränkande språk. "

Lycka till!

Du har nog rätt i att det kommer vara svårt om inte omöjligt och ha en väldigt liten effekt. Men betyder det att man inte ska försöka? Själv ser jag det som en framgång om man kan få till och med ett litet fåtal att bete sig bättre.

Hur skall man kunna förhindra vad som skrivs online? Det är ju inte direkt så att spelarna skriver en massa elakheter under pågående turneringar/matcher.

Kanske inte under de stora turneringarna, men garanterat under mindre turneringar. Handlar väl mer om att visa på att det blir konsekvenser om man håller på spy galla på folk hela tiden

Medlem

Brukar kallas Admins när de kommer till de som har hand om regler i e-sport. Finns väll ingen seriös aktör idag som inte har det?

Medlem

Samma problem finns väl inom i stort sett all idrott. När tävlingsinstinkten slår till närmar sig språket apstadiet..

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av abso:

" Deras målsättning är att göra e-sporten mer välkomnande genom att bland annat få bort kränkande språk. "

Lycka till!

Du har nog rätt i att det kommer vara svårt om inte omöjligt och ha en väldigt liten effekt. Men betyder det att man inte ska försöka? Själv ser jag det som en framgång om man kan få till och med ett litet fåtal att bete sig bättre.

Jag vill verkligen tro att hen verkligen menade "lycka till!" och inte "Lycka till! /S"

Medlem

Det vore ju inte fel att få bort det värsta ordbajsandet men det får ju inte gå överstyr.
-Get rikt nibblet
-GitGud
med flera måste man ju få skriva på lite skojj. Det är ju charmigt.
Annars förlorar vi mer än vi vinner.

Medlem

håller med han, domare borde absolut finnas i dessa seriösa mästerskap.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av abso:

" Deras målsättning är att göra e-sporten mer välkomnande genom att bland annat få bort kränkande språk. "

Lycka till!

Du har nog rätt i att det kommer vara svårt om inte omöjligt och ha en väldigt liten effekt. Men betyder det att man inte ska försöka? Själv ser jag det som en framgång om man kan få till och med ett litet fåtal att bete sig bättre.

Hur skall man kunna förhindra vad som skrivs online? Det är ju inte direkt så att spelarna skriver en massa elakheter under pågående turneringar/matcher.

"Deras målsättning är att göra e-sporten mer välkomnande genom att bland annat få bort kränkande språk." ur artikeln syftar uppenbarligen på Sveroks Code of Conduct. Inte på domare. Och för de som läser denna och skriver under så ökar dels medvetenheten och dessutom är en "ed" ett beprövat sätt som har en direkt påverkan hur många beter sig. Källa: Organisationsstudier på högskolenivå.

Jag säger inte att det kommer påverka alla men det kanske kommer påverka någon.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Samma problem finns väl inom i stort sett all idrott. När tävlingsinstinkten slår till närmar sig språket apstadiet..

I basketboll får du varningar och straff om du inte kan bete dig språkligt under en match.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av Leffe76:

Samma problem finns väl inom i stort sett all idrott. När tävlingsinstinkten slår till närmar sig språket apstadiet..

I basketboll får du varningar och straff om du inte kan bete dig språkligt under en match.

Precis. Så domare är nog ingen dum idé om e-sporten ska bli idrott nån gång.

1
Skriv svar