Namco: Wii- och DS-marknaden kollapsar

Robot
Namco: Wii- och DS-marknaden kollapsar
Medlem
Namco: Wii- och DS-marknaden kollapsar

Kollapsat ? Nintendo säljer väl fortfarande spel och konsoller i en faslig takt ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Skulle vilja säga att inflationen på shovelware är den avgörande faktorn för kollapsen och som så påpekas i nyheten, ser vi att Namco själva är en del av problemet. Ungarna köper uppenbarligen titlar som tilltalar dem, för populära spelen säljer ju bra, för de toppar ju alltid försäljningslistorna även om det kanske mest är pokémon.

Medlem

Alla mina kompisar som har wii och ds har flashat dom för att spelen inte är värda att köpa och det är nåt jag verkligen håller med om .har max 3 spel till wii som är nåt att ha

Medlem

Herr Namco, du ser inget problem med att nya DS spel kostar kring 450-500 kr? Hur är detta försvarbart, när det uppenbarligen inte är i närheten lika dyrt att utveckla spel till DSen som PC, 360 och ps3an, att ändå behålla nästan samma prissättning?

That is all.

Medlem

Huh, va? Wii och DS kollapsar för att det är dåliga titlar, jag har svårt att tänka mig att dom som piratkopierar är en så stor skara att det påverkar försäljningen, dom dåliga titlarna står för det alldeles själv. Verkar som varenda företag skyller på piratkopiering hit och dit nuförtiden.

Inaktiv

*sad face* dom gjorde bara en miljard i vinst istället för två, dags att avveckla och lägga utvecklingen i något u-land, dock ej Kina då Foxconn höjt lönen för sina slavarbetare

Medlem

Det som kollapsat är väl snarare försäljningen av Namcos kassa spel. Om de gjorde spel lika bra som Nintendo själva vore de nog inte så sura.

Medlem

Jag hade 8st spel till min DS Lite. Tröttnade på att köpa spel som höll i nån vecka bara, så jag sålde 4 spel och köpte mig ett M3i. Fick tjejen att köpa ett DS också efter att hon sett hur lätt det var för mig att få spel, så från oss har Nintendo bara tjänat på det. Jag spelar knappt DS längre så M3i höll väll iallafall några månader men inte mer.

Medlem

Jag har köpt ett Wii för ett tag sen och typ 11 spel (and more to come) som jag spelar på mest just nu och ändå äger jag en PS3a (med en massa spel till and still more to come to that one too) XD

1
Skriv svar